Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alig néhány nappal a portimaói szezonnyitó után már az Argentin Nagydíj pénteki szabadedzésein volt jelenése a MotoGP mezőnyének. Amely igen foghíjas volt a múlt hétvégi balesetek és sérülések miatt, hiszen Pol Espargaro, Enea Bastianini, Miguel Oliveira és Marc Marquez is hiányzott, ráadásul egyiküket sem pótolta a csapata – igaz, a Gas Gas Tech3 már most bejelentette, hogy a soron következő Amerikai GP-től kezdve a MotoGP-ből 2017 után a Gilbert-szindrómája miatt eltűnt, idén pedig Moto2-es, IDM-es és Superbike-világbajnoki kitérő után a KTM tesztcsapatában kikötő Jonas Folger helyettesíti Espargarót. A számos sérülést begyűjtő spanyol kapcsán amúgy Hervé Poncharal Tech3-főnök elmondta: elhagyhatta az intenzív osztályt, s már néhány lépést is megtett.
Rátérve a pályán zajló eseményekre: az első edzésen kettős Aprilia-siker született – azok után, hogy tavaly Aleix Espargaro itt szerezte meg a noalei gyártó első diadalát. Ezúttal a csapattárs Maverick Vinales volt a gyorsabb kettejük közül, aki csütörtökön el is mondta, hogy a jelenlegi beállítások jobban passzolnak a stílusához, mint a korábbiak. A két gyári apriliás mögött Jorge Martin lett a harmadik legjobb ducatisként, s a top 10 többi helyére a meglepetésre negyedik hondás Takaaki Nakagamin és a yamahás Franco Morbidellin kívül csak a bolognai márka motorosai fértek oda.
A tréning egyik fő vesztese Fabio Quartararo volt, aki csupán 15. lett: a francia a csütörtöki médianapon elmagyarázta, hogy hiába léptek előre végsebesség terén, az egykerekezés miatt nemigen tudják átvinni a kigyorsítási fázisban a pályára a motorerőt, s emiatt az időmérőn nem tudnak jó köridőt összerakni, a futamon pedig képtelenek előzéseket előkészíteni. Az edzés krónikájához tartozik még Alex Rins bukása, aki a hétvégére megkapta Marc Marquez Honda-vázát.
Bár a felhők vészjóslóan gyülekeztek, a délutáni második edzést is megúszták eső nélkül a versenyzők. Ennek ellenére az egyórás gyakorlás utolsó harmadában jártunk már – hiszen előtte főként a hosszabb etapokra koncentráltak a csapatok –, amikor Martin révén új összetett éllovast köszönhettünk a tabellán. Ez azonban csak a tűzijáték kezdete volt: az Apriliák hamar válaszolták a Pramac versenyzőjére, de megfordult a közvetlen élbolyban a címvédő Francesco Bagnaia, valamint a VR46 Ducati párosa is.
A hajrá végül ismét a gyári Apriliáknak sikerült a legjobban, ám ezúttal Espargaro végzett az első, Vinales pedig a második helyen. Őket Marco Bezzecchi és Luca Marini követte a VR46 Ducatival, majd jött a két Pramac és általuk közrefogva a címvédő és vb-éllovas Bagnaia. A top 10-be és ezáltal a Q2-be bejutott még kisebb meglepetésre a két LCR Honda, azaz Nakagami és Rins, valamint a közéjük ékelődő Morbidelli. Az olasz mentette a Yamaha becsületét pénteken, a 2021-es világbajnok Quartararo ugyanis látványosan szenvedett: mindössze a 14. lett. Igaz, a mezőny döbbenetesen szoros: még a sereghajtó Raul Fernandez is csupán bő egy másodperccel maradt el Espargarótól.
A program magyar idő szombat délután folytatódik a tét nélküli szabadedzéssel, majd az időmérővel, 20 órakor pedig jön a sprint.
Az edzések összesített eredményei (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'38.518 | |
2. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 1'38.680 | 0.162 |
3. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'38.767 | 0.249 |
4. | Luca Marini | VR46 Ducati | 1'38.833 | 0.315 |
5. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 1'38.909 | 0.391 |
6. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | 1'38.944 | 0.426 |
7. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'39.006 | 0.488 |
8. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'39.071 | 0.553 |
9. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 1'39.080 | 0.562 |
10. | Alex Rins | LCR Honda | 1'39.117 | 0.599 |
11. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'39.184 | 0.666 |
12. | Brad Binder | KTM Factory | 1'39.202 | 0.684 |
13. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'39.237 | 0.719 |
14. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'39.264 | 0.746 |
15. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 1'39.288 | 0.770 |
16. | Jack Miller | KTM Factory | 1'39.376 | 0.858 |
17. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'39.561 | 1.043 |
18. | Raúl Fernández | RNF Aprilia | 1'39.575 | 1.057 |