DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Bagnaia győzött, de még nem világbajnok

A pole-ból induló Jorge Martin bukása után a hatalmasat rajtoló vb-éllovas nyerte a Malajziai GP-t, visszaverve Enea Bastianini támadásait, így 23 pontra hizlalta előnyét Fabio Quartararóval szemben a valenciai finálé előtt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Úgy vágott neki a MotoGP mezőnye a szezon utolsó előtti futamának, a Malajziai Nagydíjnak, hogy Francesco Bagnaia akár be is biztosíthatja a vb-címét. A vb-éllovas és fő kihívói ellenben csak a mezőny közepéről indulhattak: az olasz a kilencedik, Aleix Espargaro a tizedik, Fabio Quartararo pedig a tizenkettedik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását – a verseny előtt matematikailag még szintén harcban lévő Enea Bastianini ellenben a második rajthelyet szerezte meg a pole-pozíciós Jorge Martin mögött.

Martin a start után is megőrizte a vezetést, mögé azonban az elképesztően elrugaszkodó Bagnaia zárkózott fel a második helyre: a Ducati gyári motorosa két kanyar alatt javított hét pozíciót! Nem kezdett rosszul Quartararo sem, aki ugyanennyi helyet jött fel az első körben, amelyet az említett páros, valamint Bastianini és Marc Marquez mögött az ötödik pozícióban teljesített. Espargaro viszont nem villogott, sőt néhány kör elteltével épp csak a pontszerzők között haladt az apriliás.

bagnaia-ducati-sepang-futam



Martin hamar egy másodpercre növelte előnyét a Bagnaia, Bastianini párossal szemben, akik még határozottabban szakították le magukról az üldözőket. Marquezt ellenben támadta Quartararo, s a repsolos hibáját kihasználva a yamahás át is vette tőle a negyedik helyet. A hetedik körben aztán jött a fordulat: Martin kicsúszott az élről – ezzel pedig Bagnaia örökölte meg a pramacos márkatárstól a vezetést, a sarkában Bastianinivel!

Éppen a táv felénél jártunk, amikor Bastianini megtámadta és meg is előzte gyári márkatársát, s ezzel immár a Gresini versenyzője vezette a futamot. Quartararo nem tudott közeledni a ducatis duóra, szűk három másodperces lemaradásból követte őket, rá viszont zárkózott fel a Marquezt és a Suzukikat átlépő Marco Bezzecchi.

Bagnaia nem szakadt le Bastianiniről, miközben folyamatosan a Ducati vezetőségét mutatták a közvetítésben, akik szemlátomást komolyan tanakodtak azon, hogy beleszóljanak-e két versenyzőjük csatájába. Hét körrel a vége előtt mindenesetre az összetettet vezető olasz a hátsó egyenesben visszaelőzte honfitársát, s ezzel újra ő vezetett. Bezzecchi ellenben ekkor már lassabbnak tűnt Quartararónál, aki viszont másfél-két másodpercre faragta az éllovas pároshoz képesti hátrányát.

Lényegi változás pedig már nem történt az élbolyban: Bagnaia nyert Bastianini előtt, idei hetedik győzelmét aratva. Mivel azonban Quartararo sérült bal kézközépső ujjal is bejött harmadiknak – az Osztrák GP óta először állt dobogóra –, „csak” 23 pontra nőtt közöttük a különbség, így a valenciai évadzárón dől csak el a vb-cím (ellenben a csapatok között bebiztosította elsőségét a Ducati Team). Aleix Espargaro ellenben kiszállt a harcból a 10. helyével, amelyet csak azután kapott vissza, hogy Franco Morbidellit hátrasorolták utólag, amiért ütközés árán előzte meg a spanyolt – az apriliás pedig legalább a harmadik helyet őrzi még egy egységgel a vb-esélyét szintén elveszítő Bastianini előtt. A dobogósok mögött egyébként az év újonca címet már Phillip Islanden bebiztosító Bezzecchi lett a negyedik, majd jött Alex Rins, a top 10-et pedig Jack Miller, Marquez, Brad Binder, Johann Zarco és a már említett Espargaro tette teljessé. Szezonzárás két múlva Valenciában.

A futam végeredménye:

1. Francesco Bagnaia Ducati Team  
2. Enea Bastianini Gresini Ducati 0.270
3. Fabio Quartararo Monster Yamaha 2.773
4. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 5.446
5. Alex Rins Suzuki Ecstar 11.923
6. Jack Miller Ducati Team 13.472
7. Marc Márquez Repsol Honda 14.304
8. Brad Binder KTM Factory Racing 16.805
9. Johann Zarco Pramac Ducati 18.358
10. Aleix Espargaró Aprilia Racing 21.591
11. Franco Morbidelli Monster Yamaha 23.235
12. Cal Crutchlow RNF Yamaha 24.641
13. Miguel Oliveira KTM Factory Racing 24.918
14. Pol Espargaró Repsol Honda 25.586
15. Raúl Fernández Tech3 KTM 27.039
16. Maverick Vińales Aprilia Racing 30.427
17. Álex Márquez LCR Honda 33.322
18. Remy Gardner Tech3 KTM 33.691
19. Joan Mir Suzuki Ecstar 41.838
  Darryn Binder RNF Yamaha Kiesett
  Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati Kiesett
  Jorge Martín Pramac Ducati Kiesett
  Tetsuta Nagashima LCR Honda Kiesett
  Luca Marini VR46 Ducati Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: