Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Már a MotoGP futama előtt is rendeztek két eseménydús futamot az Ausztrál Nagydíj vasárnapján Phillip Islanden: a Moto3-ban már világbajnokot is avattunk Izan Guevara révén, miután a spanyol egy négyes csata végén megnyerte a versenyt, míg az Alonso Lopez sikerét hozó Moto2-es viadalon az addigi éllovas Augusto Fernandez bukását kihasználva Ai Ogura 3,5 ponttal átvette a vezetést az összetett tabellán.
IZAN GUEVARA - CHAMPION OF THE WORLD! #Moto3 has a new King! #1ZAN pic.twitter.com/uBJvbvVCyM
— MotoGP (@MotoGP) October 16, 2022
A királykategóriában Jorge Martin vághatott neki a pole-ból a 27 körös távnak, megelőzve Marc Marquezt, valamint a Francesco Bagnaia, Aleix Espargaro, Fabio Quartararo felállásban sorakozó fő vb-esélyeseket. A start után maradt a sorrend az első két helyen, valamint némi csata után a harmadik-ötödik pozíciókban is. Mögéjük viszont hamar megérkezett a nyolcadik helyről startoló Jack Miller, sőt az ausztrál elkapta Quartararót és Espargarót is.
A negyedik körben jött a nagy fordulat: Quartararo alatt megbicsaklott a Yamaha a 4-es kanyarban, emiatt rettenetesen szélesen kellett fordulnia, s ezzel a címvédő francia egészen a 21. helyig csúszott hátra! Miller eközben már a csapattársát is megtámadta a harmadik helyért, Bagnaia azonban kétszer is vissza tudta előzni őt. Ezt pedig az óriási felzárkózást produkáló Alex Rins használta ki: néhány körön belül levadászta mindkét gyári ducatist, így a Suzuki motorosa vehette üldözőbe Martin és Marquez párosát.
A táv harmadánál történt egy hatalmas páros bukás: Alex Marquez torpedózta meg hátulról Millert az immár az ausztrál nevét viselő kanyarban – ezzel a helyi hős világbajnoki reményei végképp szertefoszlottak (később az LCR-es át is ment elnézést kérni tőle a bokszban). Nem sokkal később pedig az addig már a pontszerzők közé visszazárkózó Quartararo is elcsúszott: egymás után a második versenyen nullázott a regnáló világbajnok!
Rins közben folytatta a menetelését az élen: előbb Marquezt, majd két körrel később Martint is megelőzte a suzukis, s ezzel a verseny felénél az élre állt. Vezetése azonban tiszavirág-életűnek bizonyult, a Martint és Marquezt egyszerre megelőző Bagnaia ugyanis rövidesen elkapta a spanyolt, sőt az olasz példáját követte Marquez is. Persze Rins sem hagyta magát, de ráadásul az éllovas trió mögött közvetlenül ott volt Martin, Marco Bezzecchi és Espargaro is.
Az igazán nagy, Phillip Islandre jellemző csata azonban még csak az utolsó nyolc körben indult meg: Rins egy időre a vezetést is átvette újra, de aki nagyot ment ezekben a körökben, az Bezzecchi volt, aki egészen a második pozícióig kapaszkodott fel. Espargaro viszont rettenetesen visszalassult: teljesen leszakadt az élbolyról, sőt a hajrára fordulva már Enea Bastianini is elment mellette, s Brad Binderrel kellett vívnia az apriliásnak.
A fináléra Bagnaia, Rins, Marquez sorrendben fordult az eleje, az utolsó kör elején viszont a két üldöző egyaránt megelőzte a ducatist. Rins pedig végül kitartott: a 10. helyről indulva nyerte az év legizgalmasabb versenyét a szezon végén távozó Suzukival! Marquez a visszatérése óta először a dobogón (MotoGP-ben ez neki a századik pódiuma), Bagnaia pedig harmadik helyével 14 ponttal átvette a vezetést az összetett tabellán Quartararótól. Bezzecchi a negyedik lett (s ezzel immár biztosan ő az év újonca), a szintén semmiből felzárkózó Bastianini az ötödik – aki így szintén versenyben maradt még a címért –, majd jött Luca Marini, Martin és Johann Zarco. Aleix Espargaro végül csak kilencedik lett, aki ezzel 27 pontra távolodott az új éllovas Bagnaiától, míg a top 10-et Binder tette teljessé. A verseny szorosságát mutatja, hogy még a hetedik helyezett Martin is egy másodpercen belül ért célba Rinshez képest! Folytatás egy hét múlva Sepangban.
A futam végeredménye:
1. | Alex Rins | Suzuki Ecstar | |
2. | Marc Márquez | Repsol Honda | 0.186 |
3. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | 0.224 |
4. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 0.534 |
5. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 0.557 |
6. | Luca Marini | VR46 Ducati | 0.688 |
7. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 0.884 |
8. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 3.141 |
9. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 4.548 |
10. | Brad Binder | KTM Factory | 5.940 |
11. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 11.048 |
12. | Miguel Oliveira | KTM Factory | 13.606 |
13. | Cal Crutchlow | RNF Yamaha | 13.890 |
14. | Darryn Binder | RNF Yamaha | 14.526 |
15. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 19.470 |
16. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 20.645 |
17. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 22.167 |
18. | Joan Mir | Suzuki Ecstar | 23.489 |
19. | Tetsuta Nagashima | LCR Honda | 39.618 |
20. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 39.633 |
Franco Morbidelli | Monster Yamaha | Kiesett | |
Fabio Quartararo | Monster Yamaha | Kiesett | |
Jack Miller | Ducati Team | Kiesett | |
Álex Márquez | LCR Honda | Kiesett |