Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szerdán folytatódott a MotoGP-sek kétnapos kollektív tesztje a Marco Simoncelli nevét viselő misanói pályán, a mezőny azonban már korántsem volt teljes: a szezon végén kiszálló Suzuki már kedden összecsomagolt, elvégre nekik nem volt mit tesztelniük 2023-ra, de ugyancsak befejezte a munkát az első napon a VR46 Ducati is, a második nap délutánján pedig már csupán tizenkét versenyző gurult pályára.
A teszt leggyorsabbjának Fabio Quartararo bizonyult, 1:31,054-es ideje ráadásul egy századdal jobb Francesco Bagnaia tavaly felállított hivatalos pályarekordjánál. A regnáló világbajnok már kedden is abszolút bizakodó volt a 2023-as prototípus Yamahával kapcsolatban, amely elmondása szerint előrelépést jelent az eddig (főleg az etalonnak tekinthető Ducatival szemben) fő gyengeségnek számító kigyorsítás és végsebesség terén: ez utóbbit alátámasztja, hogy a szerda délelőtt top speed-listán Quartararo a harmadik (!) helyet foglalta el, megközelítve a 300 km/h-s értéket is.
A hangvillások garázsában egyébként háromfajta motor volt a teszten: egy 2022-es specifikáció, egy új vázzal felszerelt változat, valamint az említett 2023-as prototípus. A váz kapcsán is pozitívumokról beszélt a francia, s azt akár már a jövő hétvégi Aragóniai Nagydíjon is bevethetik. További optimizmusra adhat okot, hogy a nap végén Franco Morbidelli is felzárkózott az élbolyba.
Jó időket futottak a Ducatik és az Apriliák is, különösen a keddi leggyorsabb és főként egy új vázra fókuszáló Bagnaia és Maverick Vinales, de ott volt a legjobbak között Enea Bastianini és Aleix Espargaro. Utóbbi számára azonban nem végződött jól a teszt: a vb-összetettben harmadik helyen álló spanyol a gyors 14-es kanyarban bukott a délelőtti etap során, a balesetben pedig eltörte a bal kezének kisujját, így nem tudta folytatni a munkát – igaz, Espargaro saját bevallása szerint bízik benne, hogy az Aragóniai GP-re tökéletes állapotba kerül.
Természetesen továbbra is kiemelt figyelem kísérte Marc Marquez ténykedését, aki kedden még csak fél napig körözött a Hondával, és elmondása szerint is eleinte inkább szenvedett, mintsem élvezte a motorozást. Szerdán viszont már délelőtt és délután is nyeregbe pattant, s összesen 61 kört teljesített az RC213V különböző verzióin (náluk is háromféle versenygép volt felfedezhető a bokszban, új aerodinamikai elemekkel és vázzal felszerelve). Marquez számára jó jel, hogy ma már ő volt a legjobb a hondások közül, az eredménylistán pedig befért a legjobb tíz közé is. A teszt tapasztalatai alapján dönt majd vélhetően a nyolcszoros világbajnok, hogy versenyen mikor láthatjuk újra: nem kizárt, hogy már Aragonban ott lesz a rajtrácson, bár a spanyol hangsúlyozta, hogy nem egyszeri beugrásokra készül, hanem szeretné rendesen csinálni a visszatérést.
A teszten egyébként egy új keverékű Michelin-gumit is kipróbáltak a versenyzők: Piero Taramasso, a gumigyártó motorsportmenedzsere szerint az új abroncs a közepes keveréknek megfelelő tapadást, de a keményhez hasonló stabilitást biztosít a motorosok számára, s az első visszajelzések pozitívak a termékkel kapcsolatban.
A szerdai tesztnap összesített eredményei:
1. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:31.054 |
2. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 1:31.172 |
3. | Maverick Viñales | Aprilia Racing | 1:31.189 |
4. | Enea Bastianini | Gresini Racing MotoGP | 1:31.260 |
5. | Aleix Espargaro | Aprilia Racing | 1:31.333 |
6. | Jorge Martin | Prima Pramac Racing | 1:31.439 |
7. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | 1:31.585 |
8. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | 1:31.605 |
9. | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:31.614 |
10. | Marc Marquez | Repsol Honda Team | 1:31.642 |
11. | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | 1:31.786 |
12. | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | 1:31.803 |
13. | Johann Zarco | Prima Pramac Racing | 1:31.841 |
14. | Alex Marquez | LCR Honda CASTROL | 1:31.864 |
15. | Pol Espargaro | Repsol Honda Team | 1:31.864 |
16. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 1:31.927 |
17. | Michele Pirro | Aruba.it Racing | 1:32.070 |
18. | Dani Pedrosa | KTM Test Team | 1:32.308 |
19. | Raul Fernandez | Tech3 KTM Factory Racing | 1:32.346 |
20. | Remy Gardner | Tech3 KTM Factory Racing | 1:32.433 |
21. | Darryn Binder | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | 1:32.852 |
22. | Stefan Bradl | Team HRC | 1:32.948 |
23. | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | 1:33.546 |