DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Motor

Neonsárga köd – Így szurkolnak az olasz MotoGP-rajongók

Tizenhetedik helyezettnek még nem drukkoltak így: az olaszok hőse, Valentino Rossi gyengélkedése sem csorbította a helyi közönség fanatikus, lojális rajongását – ezt tapasztaltuk a misanói lelátókon.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az atmoszféra magával ragadó annak ellenére is, hogy a misanói közönség csak töredéke a 2020 előtt megszokottnak: a koronavírus miatt jelentősen korlátozták a nézők számát, az állóhelyeket lezárták, a lelátókon pedig csak a székek felét adták el a távolságtartásra vonatkozó vírusszabályok miatt, így a 60 ezres kapacitás helyett 23 ezer rajongót engedtek be a Marco Simoncelli versenypályára. (Ugyanezen okból kifolyólag kötelező volt a maszkviselés, amit szó szerint senki sem vett figyelembe.) Annál nagyobb motiváló erő hajtotta a korlátozott számú nézőt: látni a MotoGP élő legendáját, Valentino Rossit, amíg még versenyez. Bár szűk egy hónappal a futam előtt bejelentették, hogy a Malajziai Nagydíj pótlására egy második versenyt is tartanak Misanóban októberben, nem fér hozzá kétség, a rajongók döntő többsége abban a tudatban csapott le az alsó hangon 200 eurós hétvégi belépőre, hogy utoljára látja Olaszországban versenyezni legendáját.

misano-motogp



A Rossi-rajongás mértéke a lelátón ülve elképesztő: vasárnap még azok is felvettek valamilyen 46-os számmal és neonsárgával fémjelzett ruhadarabot, akik szombaton még nem, saját durva becslés szerint négyből három néző visel valamit büszkén, ezzel Valentino-színekbe borítva a lelátókat. Minden más versenyző és csapat szimpatizánsaiba csak elszórtan lehet botlani: a kisebbség többségét a Ducati-rajongók alkotják, a gyári Yamahához épp ezen a hétvégén fellépő Franco Morbidelli és az olasz nevű, szicíliai származású vb-éllovas, Fabio Quartararo is népszerű, de meglepően sokan akadnak bátor Marc Marquez-drukkerek, a másik olasz márkát, az Apriliát azonban mintha nem is ismernék. A középpontban azonban Valentino Rossi van: a vasárnapi futam felvezető körén fáklyákból áradó sárga füst borítja el a pályát, és olyan üdvrivalgás fogadja az olaszt – aki Tavulliában, Misano Adriaticótól alig 15 kilométerre nőtt fel, így ez a verseny még jobban hazai futamának tekinthető, mint a hivatalos Olasz Nagydíj Mugellóban –, mintha tizedik világbajnoki címéért lenne harcban. Pedig az időmérőn éppen előttünk, a 15-ös kanyarban eleső Doktor nem a mezőny elején, hanem a végén küzd: a rajt után utolsó pozícióban is halad, később négy motort előz meg – minden megmozdulást olyan reakció fogad, mintha a vezető helyet venné át.

motogp-misano

Kicsit irigyeljük is az olaszokat: alaposan el vannak eresztve élversenyzőkkel a motoros világbajnokság minden kategóriájában. Misanóban különösen el vannak kényeztetve, aki a bajnokság alakulását nem ismeri, azt a csalóka következtetést vonhatná le a verseny alapján, hogy Rossi fénykorához hasonló olasz dominancia jellemző a kategóriákra. Négyből három futamon olasz győzelem születik vasárnap: a Moto3-ban annak ellenére is elfoglalják a dobogó három fokát, hogy Romano Fenati nagy előny birtokában dobja el az élről. A MotoGP Francesco Bagnaia győzelmét hozza az újonc Enea Bastianini első dobogójával, a napot záró MotoE – bár a vonyító elektromos motorok futamára alig marad néző – pedig kettős győzelemmel ér véget, miután a bajnoki címért küzdő páros ütközik, és egyikük kiesik, a másikat pedig megbüntetik. Az egyedüli kivétel a Moto2, de a legnagyobb tapsot itt is a legjobb olasz, Marco Bezzecchi kapja, aki maga is úgy ünnepel a levezető körön, mintha ő nyerte volna a nagydíjat. Ilyen közönség előtt nem csoda: az olaszok éljenzése kijár mindenkinek, aki az ő hazájuk fia.

Ellenszenvet egyetlen versenyző irányában tapasztalunk csak – ha kíváncsi vagy rá, ki az, valamint elolvasnád a cikk folytatását, akkor vásárold meg az Autósport és Formula Magazin legfrissebb, októberi számát. Ez megtehető az újságosoknál, előfizethető a Formula.hu weboldalán, digitális formában is előfizethető erre a linkre kattintva, de a laptapir.hu-n keresztül is olvasható, szintén előfizetés után.

Az AFM októberi tartalmáról itt írtunk bővebben - sok érdekes témával várjuk olvasóinkat!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: