DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Zarco pályacsúccsal nyitott a Suzukik előtt

Rögtön az Osztrák Nagydíj első edzésén megdőlt a múlt heti rekord a Pramac Ducati franciájának jóvoltából. A vb-éllovas műszaki gondokkal együtt hatodik, Vinales a pálya széléről nézte a tréninget.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Néhány nappal a Stájer GP után ismét a Red Bull Ringen gurultak pályára a MotoGP-sek, immár az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén. Rengeteg változás volt az előző hétvégéhez képest, hiszen három motorral volt szegényebb a mezőny: Maverick Vinalest a Yamaha függesztette fel szabotázs vádjával – a spanyol egyébként a pálya széléről nézte a tréninget –, Lorenzo Savadori bokatörés miatt hiányzik, míg Dani Pedrosa szabadkártyás beugrása eleve csak az első spielbergi fordulóra szólt.

 

Emellett változott a Michelin gumikiosztása is: miután Miguel Oliveira első abroncsából két nagyobb darab is kiszakadt múlt vasárnap, a francia gyártó a korábbi aszimmetrikus verziójú kemény keveréket lecserélte egy szimmetrikus változatra – amely a KTM portugáljának reményei szerint biztonságosabb és nekik kedvezőbb is lesz.

Az edzés első részében Takaaki Nakagami diktálta a tempót az LCR Hondával, megelőzve a vb-éllovas Fabio Quartararót, valamint Marc Marquezt. A repsolos spanyol egyébként a csütörtöki sajtónapon arról beszélt, hogy a fő célja, hogy mind magát, mind a Hondát olyan formába hozzák, hogy 2022-ben már újra világbajnoki esélyesként kelljen számolni vele. A nyolcszoros vb-győztes a mostani edzésen is többször „masszírozta” a jobb vállát, amely pillanatnyilag fizikailag a legtöbb problémát okozza számára.

 zarco-osztrak-fp1



A hajrában aztán Johann Zarco pirított oda: a Pramac Racing franciája 1:22,827-es idővel egyből megdöntötte a pályarekordot. Ezzel a ducatis az első helyet is behúzta, megelőzve a Suzuki párosát, Joan Mirt és Alex Rinst. Nakagami lett a negyedik, az apriliás Aleix Espargaro az ötödik, míg a hatodik időt motorozó Quartararo a legvégén műszaki hiba miatt volt kénytelen félreállni a Yamahával – igaz, később újraindult a motorja. Alex Marquez, Francesco Bagnaia, Marc Marquez és a múlt heti győztes Jorge Martin fért még be az első tízbe.

Vinales egyébként a pálya széléről posztolt egyet Instagram-sztoriban, amelyben azt írta: „Ma a másik oldalról nézem az eseményeket. El fogom magyarázni a részleteket arról, hogy mi történt, amint lehetséges”.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati 1'22.827  
2. Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'23.625 0.798 / 0.798
3. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'23.730 0.903 / 0.105
4. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'23.790 0.963 / 0.060
5. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'23.841 1.014 / 0.051
6. Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'23.865 1.038 / 0.024
7. Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda 1'23.881 1.054 / 0.016
8. Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 1'23.903 1.076 / 0.022
9. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'23.967 1.140 / 0.064
10. Jorge MARTIN SPA Pramac Racing Ducati 1'24.044 1.217 / 0.077
11. Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda 1'24.097 1.270 / 0.053
12. Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati 1'24.237 1.410 / 0.140
13. Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati 1'24.330 1.503 / 0.093
14. Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'24.335 1.508 / 0.005
15. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'24.347 1.520 / 0.012
16. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'24.492 1.665 / 0.145
17. Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati 1'24.528 1.701 / 0.036
18. Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'24.755 1.928 / 0.227
19. Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'24.792 1.965 / 0.037
20. Cal CRUTCHLOW GBR Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'25.295 2.468 / 0.503
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: