DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Miller rekordidővel a Yamahák előtt

A Ducati gyári versenyzőjének nem hivatalos pályacsúcsával folytatódott a MotoGP tesztje Katarban: az ausztrál a szintén remek időt motorozó Quartararót és Vinalest utasította maga mögé.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Két nap pihenő után szerdán ismét birtokba vették a losaili pályát a MotoGP-s versenyzők és csapatok, hiszen következik az utolsó három nap a „téli” felkészülési időszakból. Ennek megfelelően a tempót is fokozták a motorosok – bár a teszteken az időeredményeknek csak mérsékelten van jelentősége –, ráadásul a korábbiaknál kedvezőbb időjárás is kedvezett nekik ebben. Már Jack Miller és Pol Espargaro 1:53,8-as ideje is jobb volt, mint Fabio Quartararo vasárnapi köre, a csattanó azonban a már villanyfényben rendezett utolsó órára maradt: előbb a francia repesztett egy 1:53,263-as a Yamahával, majd a hajrában Miller erre válaszolva 1:53,183-nál állította meg a stoppert – ez pedig Marc Marquez 2019-es pályacsúcsánál is két tizeddel jobb idő!

miller-ducati-katar-teszt-1



A Ducati összességében is erős napot zárt, hiszen a Pramac Racingnél ugyancsak a legfrissebb Desmosedicin ülő Johann Zarco a negyedik legjobb időt érte el (ráadásul 352,9 km/h-val katari végsebességcsúcsot döntött), de Miller csapattársa, Francesco Bagnaia is befért az első tízbe. Viszont jól teljesítették a Yamahák is: a már említett Quartararo ugyancsak a hivatalos rekordon belüli időt futott, míg Maverick Vinales harmadik lett. A hangvillások viszont nem csak a gyári versenyzők köridőivel hívták fel magukra a figyelmet:  egyfelől a tesztpilóta Cal Crutchlow motorja jubileumi dizájnt kapott erre a három napra, másfelől több újítást is kiszúrtak a versenygépeken. A 13. helyével a hangvillások közül továbbra is sereghajtó Valentino Rossi petronasos motorján például egy újfajta aero-elem jelent meg, míg a gyári motoroknál a Sky Sports egy felül nyitott sárvédőt vett észre az első keréknél.

quartararo-yamaha-teszt-day3

Persze láthattunk újdonságot más gyártónál is. A Honda például Stefan Bradl motorján villantott egy új aero-burkolatot. Az előző tesztnapokon többféle vázzal köröző német tesztversenyzőnek viszont egy bukás és az utána érzett enyhe fájdalmak rövidre zárták a szerdai napját. Így a teszten először fordult elő, hogy nem ő volt a legjobb a japán márka képviselői közül: ezt a címet Pol Espargaro tudhatja magáénak, aki immár ugyancsak 1:54 alatti köridőre volt képes az RC213V-vel – amellyel, ha minden igaz, még mindig nem esett el, ellentétben például az LCR-es Alex Marquezzel, aki ma is begyűjtött egy bukást. A spanyol érezhetően egyre jobban felveszi a ritmust a Repsolnál, de nem ő volt az egyetlen Espargaro, aki elégedett lehet a harmadik napot követően: bátyja, Aleix továbbra is meglepően előkelő helyen, konkrétan a hatodikon szerepel a teljesen átalakított Apriliával, amellyel szintén benézett az 1:53-as tartományba – ráadásul az ő programját is kurtábbra fogta a tervezettnél egy esés vagy technikai meghibásodás.

aleix-espargaro-motogp

 

A vb-címvédő Suzuki ezúttal a hetedik-nyolcadik helyet kaparintotta meg a regnáló világbajnok Joan Mir és csapattársa, Alex Rins révén, míg a top 10-be az eddig említett motorosokon kívül az idén már szintén a legfrissebb Hondát megkapó Takaaki Nakagami fért még be. Franco Morbidelli épp csak kiszorult onnan az „A specifikációjú” Yamahával, amellyel amúgy roppant elégedett volt a hétvégi tesztnapok során. A hat gyártó közül továbbra is a KTM az, amelyik a legkevesebbet mutatja Katarban – ami persze nem feltétlenül jelent sokat –, hiszen szerdán is Miguel Oliveira volt az osztrákok legjobbja a maga 12. helyével. Ami az újoncokat illeti: a szerdai felvonás során a Moto2-es vb-győztes Enea Bastianini a kiváló 14. időt motorozta az Avintia GP19-es Ducatijával, ezzel Jorge Martinnak két-három tizedet, a csapattárs Luca Marininek több mint fél másodpercet osztott ki az olasz. A negyedik „kvázi újonc”, a tavalyi utolsó futamokon már rajthoz álló Lorenzo Savadori csak 25. lett – még néhány tesztpilóta is megelőzte –, ami szöges ellentétben áll apriliás kollégája produkciójával. Folytatás csütörtökön és pénteken.

A szerdai tesztnap végeredménye:

teszt-day3-vege

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: