DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Ki bukott a legtöbbször idén a MotoGP-ben?

Idén is elkészültek az esésekről szóló statisztikák: a királykategóriában címet védett a legtöbbet balesetező motoros, ahogy a pályák közül is ugyanaz „győzött”, mint egy évvel ezelőtt.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Mivel a koronavírus-járvány miatt áldolgozott versenynaptár mindössze 14 fordulóból állt a MotoGP-sek (és 15-ből a Moto2-esek és Moto3-asok) számára az előző évi 19-cel szemben, várható volt, hogy kevesebb lesz a bukások száma idén. Viszont az nem változott, hogy a legnagyobb géposztályban ezúttal is Johann Zarco volt az eséskirály: az Avintia Ducati motorosa összesen 15-ször bukott – tavaly 17 volt az érték a francia neve mellett, de ő 2019-ben is csupán 16 versenyt teljesített, mivel kihagyott néhányat a KTM-től való távozása alkalmával.

motogp-crash



Zarco mögött egy újonc, Alex Marquez következik 14 balesettel, míg a képzeletbeli dobogó alsó fokára az apriliás Aleix Espargaro fér fel 12 bukással. A skála másik végén a teljes szezont futó versenyzők közül Danilo Petruccit láthatjuk, aki csupán kétszer esett el – érdekesség, hogy az utolsó három futamon induló Lorenzo Savadori, valamint a csak a szezonnyitó hétvégét teljesítő Marc Marquez is ennyi esést jegyez. Kiemelkedő volt még Petrucci gyári ducatis társának, Andrea Doviziosónak, valamint a yamahás Maverick Vinalesnek is a kiegyensúlyozottsága, ők is csupán négy bukást könyvelhettek el (ráadásul az olasznál ebben benne van az is, amikor Zarco ütötte ki őt a rajt után, lásd a nyitóképet).

Ha egyébként az összes kategóriát nézzük, akkor a Moto2-ben szereplő Kasma Daniel viszi a prímet 20 bukással, megelőzve a 19-et jegyző Jorge Navarrót, valamint a Moto3-ban ilyen téren éllovas, 18 esést begyűjtő Gabriel Rodrigót. A három világbajnoki géposztályban összesen 722 esést könyvelhettek el, ami természetesen jóval elmarad az előző évi 971-től (a statisztika vezetése óta 2017 tartja a rekordot, amikor 1126 bukás történt), viszont a versenyhétvégék átlaga a MotoGP-ben és a Moto2-ben is romlott (11,6-ról 12,8-re, valamint 18,3-ról 19,4-re).

A pályák között is címvédés történt: újfent Le Mans hozta a legtöbb balesetet, szám szerint 100-at. Ráadásul toronymagasan lett első a francia helyszín, Catalunya-Barcelona 64-gyel követi a második helyet. Nem meglepő, hogy Le Mans-ban található a statisztikailag legveszélyesebb kanyar, egész konkrétan a 3-as, ami az első sikánt jelenti. A legbiztonságosabb pálya pedig némileg talán meglepő módon az évadzáróként beugró új helyszín, Portimao volt, ahol mindössze 32-et esés történt – nem számítva Katart, ahol csupán 27, de ott ugyebár csak a két kisebb kategória versenyzett.

A MotoGP-kategória bukásai versenyzőnként:

Johann Zarco, Ducati: 15

Alex Marquez, Honda: 14

Aleix Espargaró, Aprilia: 12

Iker Lecuona, KTM: 11

Brad Binder, KTM: 10

Pol Espargaró, KTM: 10

Bradley Smith, Aprilia: 10

Takaaki Nakagami, Honda: 9

Francesco Bagnaia, Ducati: 8

Jack Miller, Ducati: 8

Miguel Oliveira, KTM: 8

Fabio Quartararo, Yamaha: 8

Alex Rins, Suzuki: 8

Stefan Bradl, Honda: 7

Tito Rabat, Ducati: 7

Valentino Rossi, Yamaha: 6

Cal Crutchlow, Honda: 5

Joan Mir, Suzuki: 5

Franco Morbidelli, Yamaha: 5

Andrea Dovizioso, Ducati: 4

Maverick Viñales, Yamaha: 4

Marc Marquez, Honda: 2

Danilo Petrucci, Ducati: 2

Lorenzo Savadori, Aprilia: 2

Mika Kallio, KTM: 0

Michele Pirro, Ducati: 0

Forrás: MotoGP, Crash.net, SpeedWeek.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: