DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Crutchlow a Yamahánál, Doviziosóék jogi lépéseket fontolgatnak

Az LCR Hondától távozó brit szinte biztosan a hangvillások tesztmotorosa lesz, az olasz és menedzsmentje pedig a szelepügy kezelése miatt neheztel a Ducatira. Közben Nakagamié az első valenciai edzés.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Péntek délelőtt egy háromnegyed órás szabadedzéssel vette kezdetét a MotoGP Valenciai Nagydíjának hétvégéje, de már a csütörtöki sajtónapon is rengeteg hír tartotta lázban a paddockot. Egyfelől nagy volt a kavarodás Valentino Rossi körül: a kilencszeres világbajnok előbb egy „enyhén pozitív”, majd két negatív koronavírustesztet produkált, így végül rajthoz állhat a második valenciai fordulón.

S ha már Yamaha: velük kapcsolatban szinte biztosra vehető, hogy 2021-től Cal Crutchlow lesz a hangvillások tesztversenyzője az idén alkalmazott, s az Apriliával szóba hozott Jorge Lorenzo helyett. Az LCR Hondától távozó brit maga is megerősítette, hogy előrehaladott fázisban járnak a tárgyalások a japán gyárral, amelynek versenyzői egyöntetűen üdvözölnék a 2011 és 2013 között a Tech3-nál már egyszer Yamahával versenyző, a szókimondó stílusáról (is) ismert motoros érkezését.

crutchlow-dppi-motogp



Crutchlow azok után került helyzetbe a Yamahánál, hogy Andrea Dovizioso minden tesztmotorosi ajánlatot visszautasított, s kihagyja a 2021-es szezont. Ez is téma volt természetesen Valenciában: az olasz a sajtónapon is elismételte, hogy nem szeretne elköteleződni senki irányába a következő idényre, azt viszont tagadta, hogy mindezt azért tenné, hogy elérhető legyen esetlegesen a Honda számára, amennyiben Marc Marquez állapota a pletykáknak megfelelően ne legyen kielégítő még a 2021-es évad kezdetén sem.

Dovizioso kapcsán viszont péntek reggel is felütötte a fejét egy elképesztő hír: a The-Race.com úgy tudja, hogy az olasz menedzsmentje jogi lépéseket készül tenni a Ducati ellen. De nem amiatt, mert nem hosszabbították meg a szerződését, hanem azért, amit a Yamaha szelepügye kapcsán tettek, vagyis leginkább nem tettek. Az öt rivális gyártó ugyanis a hírek szerint a múlt heti vizsgálódás előtt megállapodott abban – méghozzá állítólag épp a bolognaiak javaslatára –, hogy bármi is lesz a felügyelők döntése, az ellen nem fognak fellebbezni – márpedig Dovizioso és menedzsere, Simone Battistella nehezményezik, hogy csupán a gyártótól és a csapatoktól vontak le pontokat, a versenyzőktől viszont nem, pedig azáltal némileg javultak volna az olasz vb-esélyei.

Az utolsó elérhető 2021-es ülés, az Aprilia második motorja kapcsán is voltak pletykák. Miután Andrea Iannonét négy évre eltiltották doppingvétség miatt – amely kapcsán egyes versenyzők együttérzően, mások kevésbé együttérzően nyilvánultak meg –, az olasz márka kénytelen állandó megoldást keresni a következő évre. A hírek szerint Marco Bezzecchi lehet erre a legfőbb esélyes, de benne van a kalapban Tito Rabat – ő megerősítette, hogy kopogtatnak az Apriliánál – és Lorenzo neve is, míg Massimo Rivola csapatmenedzser azt is elhintette, hogy akár a Superbike-világbajnokságról is hozhatnak át versenyzőt Aleix Espargaro mellé.

Rátérve az FP1-re: az Apriliát leszámítva mindegyik márka képviseltette magát az élbolyban, megfordult az élen többek között Pol Espargaro, Franco Morbidelli és Takaaki Nakagami is. Az első helyen végül az LCR-es japán végzett, megelőzve az olasz yamahást és utóbbi márkatársát, Maverick Vinalest. Őket a két Espargaro, valamint Johann Zarco és Andrea Dovizioso révén két ducatis követte a sorban, míg a vb-címet akár már vasárnap bebiztosító Joan Mir egy nyolcadik hellyel indított. A mezőny nem volt teljes, hiszen Iker Lecuona csak szombaton térhet majd vissza a testvére koronavírus-fertőzése miatti karanténból. Folytatás délután.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'30.829  
2. Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'30.944 0.115 / 0.115
3. Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'30.968 0.139 / 0.024
4. Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'31.052 0.223 / 0.084
5. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'31.170 0.341 / 0.118
6. Johann ZARCO FRA Esponsorama Racing Ducati 1'31.297 0.468 / 0.127
7. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'31.410 0.581 / 0.113
8. Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'31.436 0.607 / 0.026
9. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 1'31.486 0.657 / 0.050
10. Stefan BRADL GER Repsol Honda Team Honda 1'31.514 0.685 / 0.028
11. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'31.528 0.699 / 0.014
12. Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 1'31.541 0.712 / 0.013
13. Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'31.545 0.716 / 0.004
14. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 1'31.572 0.743 / 0.027
15. Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'31.598 0.769 / 0.026
16. Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'31.617 0.788 / 0.019
17. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'31.678 0.849 / 0.061
18. Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 1'31.805 0.976 / 0.127
19. Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 1'31.828 0.999 / 0.023
20. Tito RABAT SPA Esponsorama Racing Ducati 1'32.198 1.369 / 0.370
21. Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'32.772 1.943 / 0.574
  Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM    
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: