DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Vinales: Képtelenség közelíteni Mirhez a Yamahával

Nakagami nem bírta a nyomást, Vinales szerint a Suzuki más szintet képvisel a Yamahához képest, Dovizioso pedig végleg feladta a vb-álmait – a Terueli GP negatív hőseinek értékeléseit szemléztük.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Kezdjük is azzal a versenyzővel, akinek már az első kanyarokban összetörtek az álmai a Terueli Nagydíjon. Természetesen Takaaki Nakagamiról van szó, aki MotoGP-s karrierje során először indulhatott a pole-pozícióból, s az ő és a Honda feljavuló formáját látva sokan már azt latolgatták, hogy akár még a vb-címért folyó harcba is beszállhat. A japán azonban már szinte rögtön a start után bukott az élről – nem is tagadta, hogy nem tudta kezelni az esélyességgel járó terhet, amelyet először érezhetett a királykategóriában:

nakagami-teruel-dppi



„Nagy kár érte. Egyetlen hibát követtem el, de az nagyon sokba került” – idézi Nakagamit a Motorsport.com szakoldal. „Rettenetesen csalódott vagyok. Meg kellett próbálnom maximumon menni a start után, és túl gyors voltam, ennyi. Még most sem hiszem el, hogy elkövettem ezt a hibát. Csalódtam magamban, de szerencsére nem sérültem meg, rendben vagyok. A verseny előtt először éreztem ezt a hihetetlen mértékű nyomást kívülről, és ezt nem tudtam kezelni, ezért követtem el ezt az ostoba hibát. Tanulnom kell a hibámból a jövőre nézve.”

„Tudtam, hogy Franco ott jön mögöttem, ezért zártam az ívet az 1-esben és a többi kanyarban: próbáltam őrizni a pozíciómat. Aztán viszont lecsúsztam az ívről, és még én is meglepődtem, hogy ott elestem, mert az edzéseken egyáltalán nem éreztem ilyet. A versenyen viszont talán túl ideges voltam, nem tudtam kontrollálni az érzéseimet” – fogalmazott az LCR Honda motorosa, hozzátéve: az aragóniai verseny előtti érzések segíteni fognak abban, hogy legközelebb hasonló helyzetben jobban kezelje a nyomást.

A Hondának még Nakagami kiesése után is lett volna esélye egy jó szereplésre, hiszen az előző két versenyt másodikként záró Alex Marquez a tizedik rajtkockából indulva ismét remek tempót diktált, s már a negyedik pozícióban haladt, amikor ő is bukott. A japán gyártó váratlan formajavulása kapcsán egyébként a spanyol elmondta: bár nem változtattak gyakorlatilag semmit a motoron az idénykezdet óta, mostanra jobban megértették, hogyan tudják kihozni belőle a maximumot, ennek köszönhető a jobb tempó.

vinales-teruel-dppi

Persze nemcsak a Hondának volt oka szomorkodni a Portugál Nagydíj után, hanem a Yamahának is – már ami a győztes Franco Morbidellin kívüli szekciót illeti. Maverick Vinales lett a legjobb a vb-elsőségért is közvetlenül harcban álló versenyzőik közül (bár Morbidelli is szépen felzárkózott ezzel a tabellán), de ő is csak hetedik lett, így további pontokat veszített az összetettet vezető Joan Mirrel szemben. Amikor arról kérdezték, tudna-e faragni a hátrányából a suzukis honfitárshoz képest, így felelt Vinales:

„Ez képtelenség a jelenlegi motorunkkal. A Suzuki pillanatnyilag egy másik szintet képvisel. Nem tudunk semmit tenni. Csak imádkozhatunk, hogy tökéletes motorunk legyen Valenciában, tökéletesen rajtoljunk, az első helyen haladjunk és ne veszítsünk pozíciókat. Igyekszem jó visszajelzéseket adni a srácoknak, hogy a lehető legjobb motort adhassák alánk. Nincs meg a megfelelő fegyverkészletünk a Suzuki ellen, mert úgy tűnik, gyorsabban tudnak kanyarodni és kevésbé sodródnak le a kanyarokban. Ezt nem lehet annyival ledolgozni, hogy hamarabb adunk gázt. Vannak ötleteink, de nehéz lesz fejleszteni a motoron, mert a malajziai teszt óta nem javult semmi. Ha a motor jó lesz, mi is jók leszünk. Ha nem, akkor túl kell élnünk és megpróbálnunk a lehető legjobb eredményt elérni” – mondta el a gyári csapat spanyolja, hozzátéve: szinte végig tapadáshiánnyal küzdött, s csak annak tud örülni, hogy legalább Fabio Quartararón tudott hozni egy pontot.

quartararo-teruel-dppi

Merthogy az idén már három futamot is nyerő francia csak nyolcadik lett a második aragóniai viadalon. Bár a guminyomással ezúttal nem akadt gondja, így is küszködött a Petronas SRT korábbi vb-éllovasa: „A gumik rendben voltak. Franco is a közepes-közepes kombináción nyert és teljesített remek versenyt, szóval a gumiválasztás jó volt. Nem vagyok elégedett, mert délelőtt találtunk valamit, amitől gyorsnak éreztük magunkat. A futamon viszont minden eltűnt, nem éreztem a motor elejét. Amikor hátrébb voltam, igyekeztem azt csinálni, amit a negyedik szabadedzésen, de amint gázt adtam, rettenetesen elment a tapadás. Ezért nem örülök, mert a reggeli munka után elégedettek voltunk, de ahogy megérkeztünk a versenyre, az első körtől kezdve nem volt meg az érzés, nem volt tapadás, nem tudtunk kigyorsítani. Nagyon-nagyon furcsa – nincs ötletem az okokra, de nagyon furcsa” – nyilatkozta Quartararo, aki arra is rámutatott, hogy a dupla hétvégéken rendre relatíve hátraesnek a második futamokra az ellenfelekhez képest.

Ezen ellenfelek közül pedig lassan végérvényesen ki lehet húzni Andrea Doviziosót: a ducatisnak eddig sem volt igazán jó a formája, a mostani 13. helyével viszont ráadásul futamgyőzelemnyi távolságon kívülre került az éllovashoz képest. Maga az olasz sem tagadja, hogy gyakorlatilag vége a vb-esélyeinek: „Az igazság az, hogy nincs meg a tempónk ahhoz, hogy a világbajnokságért harcoljunk. A verseny elején nem voltam lassú, de túl puha volt a gumi, ezért rettenetesen elhasználtam. Ráadásul ha lassú vagy, jobban ki kell préselni mindent a motorból, így végképp el lehet fogyasztani a gumit. Nem hiszem, hogy érdemes a bajnokságról beszélni. Nincs meg a tempóm hozzá. Az a taktikánk, hogy mindig megszerezzük a maximálisan elérhető eredményt, de az esélyeink a vb-cím megnyerésére a nullához közelítenek.”

dovizioso-teruel-dppi

Dovizioso hozzátette: hiába volt ezúttal a 2019-es Desmosedicin ülő Johann Zarco a leggyorsabb a bolognai márkát erősítő motorosok közül, ez összességében nem jelent semmit, hiszen volt hétvége, ahol például Francesco Bagnaia vagy épp Danilo Petrucci remekelt, az összetett pontversenyben elfoglalt helyük viszont arról árulkodik, hogy a Michelin új szerkezetű hátsó abroncsával kínlódó Ducati összes versenyzőjének eléggé hullámvasútszerű a szezonja.

Voltak még vesztesei a Terueli Nagydíjnak, csak más szempontból. Cal Crutchlow-nak például a vállával adódtak gondjai: „Sajnos a hatodik kör környékén, a 3-as és 4-es kanyarok közötti irányváltásnál, éreztem egy roppanást a jobb vállamnál. Eléggé aggódtam emiatt. Nem tudjuk még pontosan, mi történt, de a fájdalom miatt le kellett lassítanom néhány körre. Aztán az adrenalin miatt ez elmúlt, de most a futam után nagyon-nagyon fáj, ezért holnap MRI-re megyek.”

Végezetül pedig ejtsünk még szót Brad Binder és Jack Miller rajtbalesetéről is, amelyben a KTM-es dél-afrikait látták vétkesnek a felügyelők, így a soron következő valenciai Európai Nagydíjon le kell majd töltenie egy hosszúkörös büntetést. Binder elismerte egyébként a hibáját, amely már a második volt idén Miguel Oliveira jerezi kiütése után, s elnézést is kért Millertől, aki meg is bocsátott riválisának. „Mondtam neki, hogy ne aggódjon, néha ilyen a versenyzés” – fogalmazott a Pramac Racing ausztrálja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: