DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Rins: Nem kellemes helyzet ez a Suzuki számára

Mármint az, hogy ő és vb-éllovas csapattársa, Joan Mir egyaránt harcban vannak a címért több más kihívóval együtt. Mindeközben a Terueli GP győztese úgy érzi, dinamitot reggelizett vasárnap – így értékeltek a dobogósok.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Franco Morbidelli győzelmét hozta a MotoGP második aragóniai futama, így Fabio Quartararo mellett meglett a második versenyző, akinek egynél több sikere van a 2020-as idény során. A Petronas SRT motorosa Takaaki Nakagami első körös bukása után örökölte meg a vezetést, amelyet már ki sem engedett a kezéből – így értékelte a futamot a SpeedWeek.com hasábjain:

morbidelli-petronas-teruel



„Világos volt számomra, hogy ez a verseny ’mindent vagy semmit’ jellegű számomra. A csapatom varázslatos munkát végzett, és a lehető legjobb beállításokkal készítették fel a motorom. Százszázalékosan megbíztam a csomagban, és próbáltam minden körben mindent beleadni. Egész versenyen nagyszerűen éreztem magam, köszönet nekik. És persze dinamitot ettem reggelire.”

Morbidelli ráadásul ezzel 25 pontra felzárkózott a világbajnoki összetettben az éllovas Joan Mirhez képest, sőt a két yamahás, Maverick Vinales és Fabio Quartararo végképp lőtávolon belül van a negyedik helyen álló olaszhoz képest. „Visszatértem a játékba. Teljes bedobással fogok támadni az utolsó három futamon, és nem engedhetek meg magamnak egyetlen hibát sem. Nagyon keményen és nagyon jól kell dolgoznunk” – jelentette ki a Terueli Nagydíj után Morbidelli.

A petronasossal sokáig tartotta a tempót az előző héten ugyanitt győzni tudó Alex Rins, a hajrára azonban leszakadt, így ezúttal be kellett érnie a második hellyel. Persze a suzukis spanyol így sem szomorkodott: „Franco rakétaként lőtt ki a rajtnál. Hihetetlenül gyorsan motorozott – gyorsabban, mint múlt héten. Esélyem sem volt bepróbálkozni mellette, szóba sem jöhetett az előzés, szupergyors volt. Ami engem illet: jó és kiegyensúlyozott versenyt futottam, de küszködtem a gumikkal. Egy hete sokat csúszkáltunk a 23 körös futam végére. Most hét-nyolc körrel a vége előtt láttam a bokszutcai táblámon, hogy Joan két másodpercre van tőlem, és egyre inkább lemarad. Azt gondoltam, nézzük meg, milyen állapotban lesznek a végén a gumik. Csak tartani akartam a távolságot Joantól. Elégedettnek kell lennünk, hiszen újabb kettős dobogót szereztünk a Suzukinak, én pedig 45 pontot szereztem a lehetséges 50-ből a két aragóniai versenyen. Ez nagyon örömteli a bajnokság szempontjából.”

Rins ezzel a teljesítménnyel valóban ugyancsak beszállt a küzdelembe, mert bár továbbra is csak hatodik a tabellán (az említett négyesen kívül még a címről már lemondó Andrea Dovizioso is megelőzi), hátránya csupán 32 pont Mir mögött. Nehezítő tényező számára, hogy az éllovas pont a csapattársa, ám ahogy a Terueli GP-n sem kapott csapatutasítást, egyelőre a továbbiakban sem számít erre a „kékek” részéről:

rins-mir-suzuki-teruel

„Igen, ez nem túl kellemes helyzet a Suzuki vagy Davide Brivio csapatmenedzser szempontjából. Két versenyzőjük van, akik egyaránt a vb-címre hajtanak. Tudom, hogy Joan nagyon gyors és konstans, már hat dobogós helyezése van 2020-ban. Viszont egyelőre mindkét versenyzőnek vannak lehetőségei, és három futam még hátravan. Meglátjuk, ki a jobb.”

Mindeközben Mir a harmadik helyével tovább folytatta elképesztően konstans produkcióját: noha győzelme továbbra sincs, ez már a hatodik pódiuma volt idén, s immár 14 pontos előnnyel áll az összetett élén. A spanyol ismét egy gyenge időmérő – a 12. rajthelyről kellett startolnia – mentett nagyot, ahogy azt már tőle és a Suzukitól megszokhattuk:

„Ha ilyen hátulról indulsz, mindig nehéz elérni a dobogót. Ráadásul ez már a második hétvége volt Aragónban, s a papírforma szerint rengetegen voltak gyorsak. A startnál igyekeztem a lehető legkevesebb időt veszíteni, és a lehető leghamarabb előzgetni. Amikor már csak ketten voltam előttem, próbáltam csökkenteni a távolságot, de nem maradt már semmi a tarsolyomban. Hasonló volt a tempóm, de nem jobb, mint az övék. Arra számítottam, hogy több lesz bennem a verseny végén, de nem volt” – mondta el Mir, hozzátéve, hogy az egy héttel ezelőtti Aragóniai Nagydíjon jobban működött a hátsó abroncs a motorján.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: