DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
Motor

Nakagamit nem érdekli a vb-harc, Dovizioso elengedte

Végre dobogóra állna az LCR pole-ból induló japánja, Quartararónak nincs meg a tempója a jó helyezésekhez, Mir elrontotta az időmérőt, Dovizioso szerint pedig nem a saját kezükben van a sorsuk.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Újabb fordulatot hoz eddig a MotoGP Terueli Nagydíja az amúgy is őrülten változatos 2020-as idénybe, hiszen Takaaki Nakagami révén idén először egy Honda indulhat majd a pole-pozícióból – igaz, hogy egy 2019-es motor. A 2004-es valenciai évadzáró óta hazája első rajtelsőségét begyűjtő LCR-esnek ráadásul a negyedik szabadedzésen futott etapok alapján a versenytempója is a legjobbak között van, így jó esélye lehet vasárnap is az erős szereplésre. Ezzel pedig még akár a vb-címért folyó csatába is bejelentkezhet, hiszen 29 pontos hátránnyal az ötödik helyen áll a tabellán – pedig még csak dobogót sem szerzett eddig, viszont minden futamon az első tízben futott be. Nakagami ugyanakkor nem foglalkozik a bajnoki küzdelemmel:

nakagami-motogp-teruel-day2-dppi



„Ha megnézzük a bajnoki helyezésünket, ötödik vagyok, nem messze Joan Mirtől. De nem érdekel a bajnokság” – felelte a Motorsport.com erre irányuló kérdésére a motoros. „Oké, persze, a végén igen, de most teljes mértékben a hátralévő versenyekre koncentrálunk. Még nem állhattam dobogón, számomra ez az elsődleges cél. Aztán utána nem tudom, a futam után meg kell néznünk, hogyan állunk a bajnokságban, de pillanatnyilag nem foglalkozom a vb-harccal. Szinte sosem nézem meg, hogyan is áll a tabella. Csak a saját feladatunkra koncentrálunk. Remélem, vasárnap megszerezhetjük az első dobogónkat.”

Nakagamit egyébként az edzéseken mutatott formája ellenére is meglepte, hogy megszerezte a pole-pozíciót: „Fantasztikus érzés, nem számítottam rá, hogy harcban leszek a pole-ért. Az is elég lett volna, ha az első sorért küzdeni tudunk. Ezen a hétvégén nagyon versenyképesek vagyunk egyelőre. Tudtuk, hogy az elejében lehetünk, s az utolsó körben elég jó időt értünk el. Jó érzés volt meglátni az első 1:47 alatti időt, a motoron is jól érzem magam. Köszönöm a csapatnak, remek érzés az első helyre állni a parc fermében” – fogalmazott a japán.

Csapattársa, Cal Crutchlow már pénteken úgy fogalmazott, hogy Nakagami nagy fölénnyel nyerhet vasárnap, s az időmérő után is elmondta, hogy „messze neki a legjobb az átlagtempója” – igaz, a brit viszonya a nyilatkozatai alapján nem felhőtlen a kollégájával, így elképzelhető, hogy csak nyomást akar helyezni rá, bár az is tény, hogy Crutchlow jóslatai kifejezetten jó százalékban be szoktak jönni. A múlt heti Aragóniai GP-n a Repsol Hondával másodikként befutó Alex Marquez mindeközben úgy nyilatkozott, hogy szerencsére lesz szüksége ahhoz, hogy a tizedik helyről startolva megismételje a pódiumot.

quartararo-motogp-teruel-dppi

Mindenesetre Nakagami vb-felzárkózását segítheti, hogy az előtte álló négyesből Maverick Vinales startolhat a legelőkelőbb, konkrétan a negyedik helyről, míg a yamahás márkatársa, a Petronas SRT-t erősítő Fabio Quartararo hatodik lett szombaton. Az egy hete a rosszul beállított guminyomás okán pontot sem szerző francia viszont nem érzi magában a tempót ahhoz, hogy ott legyen a legjobbak között a versenyen:

„Jobb a tempóm, mint a múlt héten, hiszen akkor 15 körös gumival 1:49 végét motoroztam, most pedig 16 körössel futottam 1:49,1-et. De mindenki más is javult, mindenkinek jobb a tempója. Úgy gondolom, két-három tized hiányzik a tempónkból ahhoz, hogy jó helyzetben legyünk vasárnap. Úgy tűnik, minden rendben, de néhány kanyar nagyon rossz, ezért meg kell próbálnunk találni valamit, de ez nem egyszerű. Az első guminyomással kapcsolatos probléma szemlátomást megoldódott, ennek örülök, de így is aggódom a verseny miatt, mert nincs meg a tempóm ahhoz, hogy erős eredményekért szálljak harcba.”

mir-teruel-day2-dppi

A hangvillások párosa viszont még mindig jobb helyzetben van, mint az összetettbeli vezetést az előző futamon magához ragadó Joan Mir, aki csupán a 12. helyre kvalifikálta magát. Ebben az játszott közre, hogy a Q2-es első köre nem sikerült túl jól, míg a második próbálkozása végén sárga zászlót lengettek Johann Zarco bukása miatt, újabb kört pedig már nem tudott megkezdeni. Persze a Suzuki rendre nagyon erős a versenyeken, az FP4-es etapjaik alapján most is a legjobbak között vannak, sőt Alex Rins harmadik rajthelye alapján az egykörös forma is meglett volna, így Mir még bizakodhat egy felzárkózásban – a kvalifikációról és az esélyekről így beszélt a spanyol:

„Az utolsó szektorban láttam a sárga zászlót, ezért kicsit visszavettem, hogy megóvjam a gumit, mert azt hittem, lesz még egy köröm, de aztán jött a kockás zászló. Mindenesetre az 1:47,6 nem annyira rossz így, hogy visszavettem az utolsó kanyarban, de nem ilyen rajthelyben reménykedtünk. Nem volt tökéletes a stratégiánk ma, de ez van. Hibáztunk, viszont a vasárnap az igazán fontos. Ha ilyen hőmérsékletek lesznek, jó esély lesz rá, hogy a közepes keverékű első gumit használjuk, a lággyal ugyanis megismétlődhetnek a múlt heti gondjaim.”

dovizioso-teruel-day2-dppi

Még Mirnél is pocsékabbul áll a széndája azonban Andrea Doviziosónak, aki ezen a hétvégén is rettenetesen szenvedett – ahogy tulajdonképpen szinte az összes ducatis is. Bár a vb-tabellán csak 15 ponttal követi a suzukis éllovast a negyedik helyen, az olasz szavai arról tanúskodnak, hogy már nem bízik a címben: „Ilyen tempó mellett nem lehet stratégián dolgozni és nem lehet a bajnokságra gondolni. Nyilván ugyanúgy fogok hozzáállni a versenyhez, mint mindig, hogy megszerezzem a lehető legtöbb pontot. De végső soron, ha nincs meg a tempó, nem tudunk semmin gondolkodni, mert nem mi döntünk semmiről. Így nagyon nehéz. Pillanatnyilag nem gondolok a bajnokságra, mert úgy vélem, az nem az én kezemben van.”

Dovizioso hozzátette: továbbra is a Michelin új szerkezetű 2020-as hátsó abroncsaival küzdenek a Ducatinál, a jelek szerint képtelenek hozzá állítani a GP20-as Desmosedicit. Az előző három szezon vb-ezüstérmese szerint az sem segítene, ha az előző évi motor adatai alapján próbálnák meg orvosolni a gondokat – pedig Zarco ötödikként kvalifikált a GP19-essel. „Sokaknak erős a tempója, de nézzük meg, hol állnak a bajnokságban” – utalt márkatársaira Dovizioso. „Ez is csak azt mutatja, hogy nem mi irányítjuk a helyzetet, és rendkívül nehéz kiaknázni a potenciálunkat, mert rengeteg beállításon dolgozunk és igyekszünk alkalmazkodni.”

A MotoGP Terueli Nagydíja rendhagyó módon, az F1-es futammal való ütközés elkerülése végett a két kisebb géposztály viadala között, itthoni idő szerint 13 órakor startol.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: