Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
A hűvös időjárás miatti aggodalom okán az eredetileg tervezettnél egy órával elcsúsztatták a szombati program kezdetét a MotoGP Aragóniai Nagydíján, így késő délelőtt került sor a harmadik szabadedzésre. A versenyirányítás eleinte csak félórás csúsztatást szeretett volna, a motorosok azonban a Biztonsági Bizottság péntek esti ülésén kiharcolták a további halasztást. Ez egyébként a szombat délutáni és a vasárnapi menetrendre is hatással lesz: az időmérő ma 14:50-kor, a futam holnap 15 órakor rajtol majd a legnagyobbak számára. A módosításokra annak ellenére kellett sort keríteni, hogy a Michelin a várható hideg miatt a hátralévő futamokra már eggyel több lágy és eggyel kevesebb kemény keverékű slick gumival látják el a csapatokat.
Pénteken mindenesetre a Yamahák diktálták a tempót: a vb-éllovas Fabio Quartararo a nap végén elmondta, hogy ugyan számított arra, hogy erősek lesznek a Motorland Aragónon, arra azért nem, hogy ennyire, ugyanakkor az első napon küszködő Ducatiktól azt várja, hogy magukra fognak találni. Andrea Dovizioso nem ért vele egyet: az összetett elsőségért is harcoló olasznak afelől is voltak kétségei pénteken, hogy a Q2-be egyáltalán be tudnak-e majd jutni. A Suzuki részéről Joan Mir alapvetően bizakodó volt, jól érezte magát a motoron, de a pontverseny másodikja szerint a Yamaháktól egyelőre elmaradnak. A nap meglepetését amúgy a Honda okozta, amelynek három versenyzője is bent volt a két tréning után az első tízben.
Ez sokáig nem is változott, hiszen a hűvös idő miatt nem tudtak javítani a versenyzők az FP3 első felében – cserébe egy nagy mentést és egy bukást láthattunk Cal Crutchlow-tól, valamint Andrea Doviziosótól. Tíz perccel a vége előtt aztán Quartararo is produkált egy nagy esést a már tegnap is baleseti gócpontnak számító 14-es kanyarban, amely után csak nehezen tudott lábra állni a Petronas Yamaha motorosa, sőt végül hordágyon kellett elvinni a helyszínről – természetesen egyenesen az orvosi központba szállították vizsgálatra.
A hajrában többen gyorsulni tudtak az első naphoz képest: Maverick Vinales nem tartozott közéjük, de így is maradt az élen a három edzés összesített listáján. Franco Morbidelli 88 ezredre megközelítette őt, míg Quartararo maradt harmadik, azaz továbbra is a Yamahák állnak a legjobban. Meglepően erősek még mindig a Hondák is: Cal Crutchlow, Alex Marquez és Takaaki Nakagami is maradt a top 10-ben. Rajtuk kívül a két Espargaro, azaz egy-egy KTM és Aprilia, valamint a Suzuki duója, Joan Mir és Alex Rins jutott még a Q2-be. A Ducatik ellenben továbbra is szenvednek: Dovizioso 13. helyével volt a legjobb közülük. Folytatás délután az FP4-gyel és a kvalifikációval.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'47.859 | |
2. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'48.314 | 0.455 / 0.455 |
3. | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'48.319 | 0.460 / 0.005 |
4. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'48.322 | 0.463 / 0.003 |
5. | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'48.403 | 0.544 / 0.081 |
6. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'48.406 | 0.547 / 0.003 |
7. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'48.633 | 0.774 / 0.227 |
8. | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'48.653 | 0.794 / 0.020 |
9. | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'48.754 | 0.895 / 0.101 |
10. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'48.837 | 0.978 / 0.083 |
11. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'48.900 | 1.041 / 0.063 |
12. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'48.912 | 1.053 / 0.012 |
13. | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'48.953 | 1.094 / 0.041 |
14. | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'49.074 | 1.215 / 0.121 |
15. | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'49.106 | 1.247 / 0.032 |
16. | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'49.203 | 1.344 / 0.097 |
17. | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'49.244 | 1.385 / 0.041 |
18. | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'49.283 | 1.424 / 0.039 |
19. | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'49.368 | 1.509 / 0.085 |
20. | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'49.569 | 1.710 / 0.201 |
21. | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'49.910 | 2.051 / 0.341 |
A három szabadedzés összesített eredményei (az első tíz bejutott a Q2-be):