DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Quartararo hatalmas idővel húzta be a pole-t

Elképesztő tűzijátékot hozott a MotoGP idei első időmérője, amelynek végén a Petronas Yamaha franciája zárt az élen, megelőzve Vinalest és Marquezt. Rossi a tízbe sem fért be.

Szombat kora délután a tét nélküli negyedik szabadedzéssel folytatódott a MotoGP programja a jerezi idénynyitón, amely előtt a legfontosabb hír az volt, hogy megúszta büntetés nélkül Alex Rins FP3-as feltartását Marc Marquez: a hírek szerint a spanyol azzal védekezett, hogy sárga zászló miatt vette el a gázt, ezért haladt lassan az ideális íven, amikor suzukis honfitársa megérkezett rá. A történtek viszont egyáltalán nem zavarták meg a nyolcszoros világbajnokot, a versenytempóról szóló negyedik gyakorlást ugyanis ő zárta az élen – igaz, előnye csupán egyetlen ezredmásodperc volt Maverick Vinalesszel szemben.

quartararo-motogp-kvali-jerez-1



Az FP4-et egyből követő időmérő első szakaszában ők nem vettek részt, hiszen a Q1-ben azok a versenyzők állnak rajthoz, akik az első három edzés alapján nem fértek be az első tízbe. Végül a korábbi gyakorlás alapján kirajzolódott papírforma érvényesült: Rins és a KTM-es Pol Espargaro jutott tovább – úgy, hogy előbbi a végén még egy bukást is begyűjtött. Az újonc Brad Binder és a ducatis Danilo Petrucci volt még közel a továbbjutáshoz, miközben Alex Marquez csupán a 21. pozícióba kvalifikálta magát első hétvégéjén a Repsollal. Rins mellett egyébként Bradley Smith és Johann Zarco is elesett.

A második etapban aztán már a legjobbak gurultak pályára, az első próbálkozások után pedig Fabio Quartararo vezetett, mindössze 13 ezreddel megelőzve Marc Marquezt. Ők ketten viszont elléptek a többiektől: Francesco Bagnaia hátránya két, Maverick Vinalesé több mint négy tized volt velük szemben.

Az utolsó percek a MotoGP-ben megszokott óriási tűzijátékot hozták, amelynek végén Quartararo új pályacsúccsal zsebelte be az idei első pole-pozíciót. A Yamaha ráadásul kettős sikernek örülhet, hiszen Vinales lett a második, míg Marqueznek be kellett érnie a harmadik rajthellyel. A második sorba a Pramac Ducati párosa, Bagnaia és Jack Miller, valamint Cal Crutchlow fért még be. Andrea Dovizioso csupán nyolcadik, míg Valentino Rossi mindössze a 11. helyre kvalifikált.

Az időmérő végén történt egy balesetpár is: előbb Miller esett el, majd nem sokkal később Rins is bukott ugyanott, majdnem az ausztrál is eltalálva – a suzukis elég csúnyát esett, fájlalta is a karját utána. A MotoGP Spanyol Nagydíja vasárnap 14 órakor startol.

Az időmérő edzés végeredménye:

1. Fabio QUARTARARO FRA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'36.705  
2. Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'36.844 0.139 / 0.139
3. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'36.862 0.157 / 0.018
4. Francesco BAGNAIA ITA Pramac Racing Ducati 1'36.955 0.250 / 0.093
5. Jack MILLER AUS Pramac Racing Ducati 1'37.453 0.748 / 0.498
6. Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 1'37.454 0.749 / 0.001
7. Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'37.493 0.788 / 0.039
8. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'37.535 0.830 / 0.042
9. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'37.636 0.931 / 0.101
10. Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'37.674 0.969 / 0.038
11. Valentino ROSSI ITA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'37.741 1.036 / 0.067
12. Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'37.784 1.079 / 0.043
Nem fért be a Q2-be:          
13. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'37.396  
14. Danilo PETRUCCI ITA Ducati Team Ducati 1'37.423  
15. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'37.434  
16. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'37.940  
17. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Tech 3 KTM 1'37.964  
18. Bradley SMITH GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'37.966  
19. Tito RABAT SPA Hublot Reale Avintia Racing Ducati 1'38.029  
20. Johann ZARCO FRA Hublot Reale Avintia Racing Ducati 1'38.106  
21. Alex MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'38.256  
22. Iker LECUONA SPA Red Bull KTM Tech 3 KTM 1'38.512  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: