DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Dovizioso: Ki kell találnunk egy stratégiát a jövőre nézve

Újabb csalódáskeltő hétvégén van túl a Ducati, amely után a bolognaiak olasz versenyzője kijelentette: még ennél is jobban rá kell feküdniük a kanyarodás kérdésére, ha az összetett győzelemért akarnak harcolni.

Előzetesen is számítottak arra a Ducatinál, hogy a Sachsenring vonalvezetése nem fog kedvezni a Desmosedicinek, és ez be is igazolódott, hiszen a futamon csak egymással tudott csatázni Danilo Petrucci és Andrea Dovizioso. A két olasz végül ebben a sorrendben a negyedik és ötödik helyen végzett, ezzel mindkettejük hátránya 50 pont fölé nőtt az összetettben Marc Marquezzel szemben. Az előző két év vb-ezüstérmese, Dovizioso ugyan nem mondta ki, de szavaiból érezhető, hogy már elúszott ez a cím számukra, s ezért a Ducatinak inkább a jövőre kell koncentrálnia, hogy végre orvosolja a kanyarodást illető hiányosságokat:

„Nehéz hétvége volt, a verseny mindig megmutatja a valóságot. Az edzéseken lehet, hogy néhányan gyorsak, de a futam az a futam, és végül Danilóval a negyedik helyért csatáztunk. Szerencsések is voltunk, mert két gyors srác elesett, így végül kihoztuk a versenyből a maximumot. Ez biztató, a sebességünk viszont nem az. Túl nagy a lemaradás” – idézi Doviziosót a Crash.net szakoldal. „Tudjuk, hogy a Sachsenring nem passzol a motorunkhoz, de Assenben is hasonló volt a helyzet. Pillanatnyilag nem rosszabb a tempónk, viszont a különbség az ellenfelekhez képest nagyobb, mint korábban, és ez rossz, ha a bajnokságra gondolunk.”

31838_w666px_1a7f08547d3cb549394592b1cde29c71



„Ezen kívül Marc egy másik szintet képvisel: Marquez és a Honda párosa. De még rajtuk kívül is sokan vannak, akik gyorsabbak nálunk. Nem túl jó a helyzet, de nem lepődtem meg túlságosan, hiszen a korlátjaink mindig ugyanazok. Rendkívül keményen dolgozik a Ducati, sosem állnak le a munkával. A második ducatis évemtől kezdve remekül dolgoznak. Viszont elérkeztünk egy ponthoz, amikor még világosabbá vált, hogy a kanyarodással kell foglalkoznunk, mert más területeken elég jó a gép. Viszont ezen a téren nagyon-nagyon rossz.”

„Kinyírtuk a gumikat, mert használnunk kellett őket, ha gyorsak akartunk lenni. Túl lassúak vagyunk a kanyarok közepén, ezért csak úgy tudunk gyorsabbak lenni, ha a kigyorsításra koncentrálunk. Viszont ha jobban gyorsítasz ki, a gumit is jobban használod. Már az edzésektől kezdve lassabbak voltunk kicsit, márpedig ha ezt kombináljuk a gumihasználattal, akkor a végére nagy lesz a differencia” – magyarázta az olasz.

w800px_f3bb77baf8066a536ca6011185c97735

„Úgy vélem, ki kell találnunk egy stratégiát a jövőre, nem pedig mostanra nézve. Nehéz a helyzet a kanyarodással, jobban rá kell fókuszálnunk. Szerintem már hatodik éve beszélek erről. Úgy érzem, az előző két jó év után ez egy kritikus időpont ebből a szempontból, mert a riválisok egyre jobbak lesznek. A tv-t nézve is egyértelmű, amikor más motorokkal csatázunk, hogy túl nagy a különbség a kanyarok közepén. Ki kell találnunk valamit a jövőre nézve, jobban erre kell koncentrálnunk, mert túl sokat veszítünk ezzel.”

Arra a kérdésre, hogy tart-e tőle, hogy a remek formában lévő Maverick Vinales és Alex Rins megelőzheti-e őt és csapattársát az idény végére, így felelt Dovizioso: „Egyértelmű, könnyen előttünk végezhetnek, ha így folytatjuk, mert nincs meg a tempónk, és még sok verseny van hátra. De a célunk az, hogy megnyerjük a világbajnokságot, jelenleg nem igazán számít, hogy a második vagy a negyedik helyen végzünk. Kétszer már voltunk másodikak a szezon végén. Az elsőségért akarunk harcolni, ehhez viszont jobbnak kell lennünk, ez nyilvánvaló” – fogalmazott a ducatis, aki kihangsúlyozta: a GP19 nem rosszabb, mint az előző modellek, egyszerűen csak a riválisok fejlődtek többet a korábbi évekhez képest.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: