DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Panaszt emelhet a Honda „veszélyes” szárnyai miatt a Ducati

Tovább gyűrűzik a katari futam után kirobbant óvás-ügy: Gigi Dall’Igna, a bolognaiak technikai vezetője ellencsapással fenyegette meg az ellenük panaszt emelő japán gyártót.

Amint arról már mi is többször írtunk, a szezonnyitó Katari Nagydíj után négy rivális gyári csapat – a Repsol Honda, a Suzuki, az Aprilia és a KTM – óvást nyújtott be a Ducatikon a hátsó kerék előtt megjelenő elem szabályosságát firtatva. A felügyelők elutasították a kérvényt, ám továbbküldték az esetet a MotoGP Fellebbviteli Bíróságának, amely a tervek szerint a következő két hétben, azaz még a soron következő Argentin Nagydíj előtt ítéletet hoz, addig azonban még nem tekinthető véglegesnek az első futam végeredménye, ahol Andrea Dovizioso győzött, Danilo Petrucci pedig hatodik lett (Jack Miller motorját is kifogásolták, ám az ausztrál nem ért célba).

honda-panasz-ducati



Az ellenfelek gyanúja szerint a terelőelem aerodinamikai funkciót lát el, az olaszok vezetősége viszont váltig állítja, hogy csak a hátsó gumi hűtésére szolgál, s ezt bizonyítékokkal is alá tudják támasztani, így nyugodtan várják a vizsgálat eredményét. Ráadásul Paolo Ciabatti sportigazgató és Gigi Dall’Igna technikai vezető is elmondta: Danny Aldridge, a MotoGP technikai igazgatója legálisnak minősítette az alkatrészt – igaz, az Apriliát irányító Massimo Rivola szerint korábban a szakember azt mondta, ilyen elemet csak esős futamokon lehet bevetni.

Mindenesetre Dall’Igna a Sky Italiának nyilatkozva elmondta: csodálkozik fő ellenfelük lépésén.„Mindenekelőtt a Honda viselkedése lepett meg, akik nemcsak, hogy fő esélyesei a bajnokságnak, emellett a modern MotoGP atyjai a Ducati és a Yamaha mellett. Nem sok mondanivalóm az eset kapcsán a KTM-ről és az Apriliáról. Én a helyükben másra koncentrálnék, és inkább fejlesztenék kicsit a motoron. A Suzuki és a Honda hozzáállása azért más, mert ők tényleges előnyt kovácsolhatnak Andrea és a Ducati katari kizárásából.”

A Ducati vezetője odáig ment, hogy amennyiben a Honda megkérdőjelezi Aldridge döntéseit, ők is óvást nyújthatnak be a HRC szerintük veszélyes aero-szárnyacskái ellen: „Eddig az összes műszaki jellegű vitát úgy oldottuk fel, hogy vagy megtárgyaltuk a Gyártók Szövetségén belül, vagy megbeszéltük őket a technikai igazgatóval. A tény, hogy a Honda megkérdőjelezi a technikai igazgató választását, arra késztet minket, hogy mi is panaszt tegyünk ellenük” – jelentette ki Dall’Igna. „A Honda szárnyai szerintünk eléggé veszélyesek. Olyan vékony alappal vannak rögzítve, amelyek komoly deformálódáson mehetnek keresztül a rájuk ható erők révén, s így akár mozgó aero-eszközként funkcionálhatnak, amelyek viszont tilosak. Eddig fel sem merült bennünk, hogy emiatt panaszt tegyünk, de ha a Honda megkérdőjelezi Danny Aldridge munkáját, akkor megfontoljuk ezt a következő versenyeken.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: