DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

MotoGP: Őrült költekezési versenybe torkollhat a pilótapiac

A Movistar Yamaha csapatvezetője szerint a gyártók közötti kiegyenlített erőviszonyok miatt a közeljövőben elszabadulhatnak a legjobb versenyzők fizetései a MotoGP-ben.

A 2016-os évhez hasonlóan idén is érdekesen alakulhat a pilótapiac, hiszen szinte a teljes mezőnynek lejár a szerződése a szezon végén. A 12 gyári versenyzőről ez mindenképp elmondhat, azaz tulajdonképpen a Honda, a Yamaha, a Ducati, a Suzuki, az Aprilia és a KTM gyári csapatánál is felszabadul mindkét ülés. Ráadásul az utóbbi idények során egyre csökkent a különbség a márkák és a versenygépek között, így a motorosok számára már nem feltétlenül csak a Honda és a Yamaha lehet vonzó opció.

motogp-pilotapiac-2018



Lin Jarvis, a hangvillások csapatfőnöke szerint ez azt eredményezheti, hogy a gyártók egymásra licitálva igyekeznek majd megszerezni a legjobb versenyzőket, akiknek így az egekbe emelkedhet a fizetésük – a Ducati vezetői például nemrég úgy nyilatkoztak, hogy tisztában vannak vele, hogy a tavalyi eredményei miatt Andrea Dovizioso fizetését is meg kell emelniük, ha meg akarják őt tartani. Jarvis szerint a gyártóknak közösen kellene kordában tartani a költségeket:

„Ez mind a hat gyártó számára gondot jelenthet” – idézi a Movistar Yamaha vezetőjét a Motorsport.com szakoldal. „Korábban talán csak három élgyártó volt, akik a sikerek eléréséhez egy top versenyzőt akartak megszerezni, aki ki tudja hozni a maximumot a projektből. Teljesen más a helyzet, ha három márka válogat a legjobbak közül, mintha hat. Szóval szerintem valahogy kollektíven kellene kontroll alatt és ésszerű határokon belül tartanunk a pilótapiacot, ami nem könnyű, hiszen mind a hatan versenyképesek vagyunk. Egyértelműen úgy látom, hogy eléggé forróvá válhat a helyzet ezen a fronton a jövőben.”

A tavaly újoncként is látványos fejlődést produkáló KTM saját bevallása szerint nem feltétlenül egy élversenyző megszerzésén dolgozik: az osztrák márka inkább a saját neveléseinek adna lehetőséget. Persze az idei pilótapiaci mozgások jelentős részben attól függnek, hogy Valentino Rossi visszavonul-e vagy ismét hosszabbít a Yamahával (az szinte biztos, hogy ha folytatja, akkor azt velük teszi) – ha utóbbi mellett dönt, könnyen elképzelhető, hogy a lejáró kontraktusok ellenére sem lesznek komoly változások az élcsapatoknál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: