DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

A világbajnok elsőségével zárult a valenciai teszt

Marc Marquez gyakorlatilag az egész szerdai napot az első helyen töltötte, az utolsó órára fordulva pedig még Maverick Vinales keddi idejét is megjavította. Dani Pedrosa révén kettős sikernek örülhetett a Repsol Honda, míg a harmadik helyet legjobb yamahásként Johann Zarco szerezte meg.

Szerdán újabb hétórás etappal folytatódott a MotoGP első „2018-as” kollektív tesztje a valenciai Ricardo Tormo versenypályán, az első bő egy órában azonban alig volt akció, csupán Jack Miller merészkedett ki a bokszból – és be is gyűjtött egy bukást vélhetően a hideg gumik miatt a 10-es kanyarban, amely egyébként a nap későbbi részében is több áldozatot szedett. Persze nemcsak ott mutattak be esést a versenyzők: a nap végére többek között Franco Morbidelli, Takaaki Nakagami, Andrea Iannone és Pol Espargaro is begyűjtött egy balesetet.

26841_w666px_49bb0fa53f8f99d334180ecf746aba57



Az eredménylistát egész nap Marc Marquez uralta: a spanyol sokáig a késő délelőtt elért idejével vezetett, az utolsó órára fordulva azonban még odapörkölt egyet, így kis híján 1:30 alá is befért. A hatszoros világbajnok ezeket az eredményeket még a Repsol-festésű, azaz idei verziójú Hondán érte el, de a teljesen fekete 2018-as prototípust – amely többek között egy új kipufogó-kialakítást is felvonultat – is megjáratta. Ahogy tette azt Dani Pedrosa és Cal Crutchlow is: előbbi a második, utóbbi a hatodik helyen zárta a szerdát.

A két repsolost Johann Zarco követte a harmadik pozícióban, aki tovább folytatta az ismerkedést a 2017-es Yamaha-vázzal, amellyel szemlátomást egyelőre jól boldogul. Mindeközben a két gyári versenyző, Maverick Vinales és Valentino Rossi ismét több kombinációt kipróbált: a spanyol sokáig az új aerodinamikai idommal felszerelt 2017-es vázzal körözött – a „szárnyas” burkolat egyébként aligha végleges, a MotoGP technikai igazgatója, Danny Aldridge szerint is változtatásokra lesz szükség, hogy szabályosnak minősítsék –, míg a „Doktor” elsősorban a tavalyi vázat használta, különböző motorblokkokkal.

A Ducatik továbbra is hibrid motorral köröztek, a GP18-as Desmosedici ugyanis csak a január végi, sepangi kollektív tesztre fog elkészülni. Jorge Lorenzo egy negyedik helyet érő időt ért el, megelőzve Vinalest, míg a vb-ezüstérmes Andrea Dovizioso csak 15. lett, ám egy ilyen tesztnapon aligha a köridők jelentették a legfontosabb szempontot a bolognaiak számára (bár a legkevesebb kört is az olasz teljesítette). A top10-be az eddig említetteken kívül a Pramac Ducatival ismét erősen szereplő Jack Miller, valamint Iannone és az apriliás Aleix Espargaro fért még be – egyedül a KTM nem képviseltette magát itt a gyártók közül, de csak épphogy, hiszen a 11. és 12. helyeken zártak.

orig_6f45bdc247eb137d1c6bae144b63a9e6

Ami az újoncokat illeti: ezúttal Morbidelli volt a leggyorsabb közülük, ám nem sokkal múlta felül Nakagamit, ráadásul Xavier Simeonnal kiegészülve ismét a mezőny utolsó harmadában szerepeltek (a sérült Thomas Lüthit ezúttal is Takumi Takahashi helyettesítette a Marc VDS-nél). Milleren kívül egyébként a másik két csapatváltó sem villogott: bár Tito Rabat 13. helye nem nevezhető rossznak az Avintia Ducatinál, Scott Redding 19. pozíciója hagy némi kívánnivalót maga után az Apriliánál. A mezőny ma sem volt teljes: a vírusos gyomorfertőzést kiheverő suzukisok ugyan visszatértek, cserébe viszont az Aspar Team hagyta ki a teljes napot, köszönhetően annak, hogy Alvaro Bautistának és Karel Abrahamnak is fájdalmai voltak a keddi bukásuk után.

A 2017-es év hivatalos része ezzel véget ért, néhány privát tesztre azonban még sor kerül a következő hetekben: néhány alakulat Jerezben fog körözni a jövő héten, míg nem sokkal utána a Yamaha Sepangba látogat. A 24 versenyzőt azonban legközelebb csak a január legvégén esedékes sepangi kollektív teszten látjuk együtt.

 

A valenciai teszt második napjának végeredménye:

1.

MARQUEZ, Marc

Repsol Honda Team

1:30.033

 

 

60 / 61

2.

PEDROSA, Dani

Repsol Honda Team

1:30.436

0.403

0.403

43 / 51

3.

ZARCO, Johann

Monster Yamaha Tech 3

1:30.439

0.406

0.003

53 / 65

4.

LORENZO, Jorge

Ducati Team

1:30.534

0.501

0.095

14 / 39

5.

VIÑALES, Maverick

Movistar Yamaha MotoGP

1:30.640

0.607

0.106

61 / 66

6.

CRUTCHLOW, Cal

LCR Honda CASTROL

1:30.654

0.621

0.014

45 / 72

7.

ROSSI, Valentino

Movistar Yamaha MotoGP

1:30.724

0.691

0.070

51 / 62

8.

MILLER, Jack

OCTO Pramac Racing

1:30.860

0.827

0.136

34 / 45

9.

IANNONE, Andrea

Team SUZUKI ECSTAR

1:30.877

0.844

0.017

41 / 47

10.

ESPARGARO, Aleix

Aprilia Racing Team Gresini

1:30.889

0.856

0.012

16 / 44

11.

ESPARGARO, Pol

Red Bull KTM Factory Racing

1:31.100

1.067

0.211

11 / 46

12.

SMITH, Bradley

Red Bull KTM Factory Racing

1:31.202

1.169

0.102

5 / 39

13.

RABAT, Tito

Reale Avintia Racing

1:31.386

1.353

0.184

39 / 64

14.

RINS, Alex

Team SUZUKI ECSTAR

1:31.516

1.483

0.130

35 / 38

15.

DOVIZIOSO, Andrea

Ducati Team

1:31.758

1.725

0.242

4 / 22

16.

MORBIDELLI, Franco

EG 0,0 Marc VDS

1:31.786

1.753

0.028

48 / 58

17.

NAKAGAMI, Takaaki

LCR Honda IDEMITSU

1:31.867

1.834

0.081

62 / 62

18.

PETRUCCI, Danilo

OCTO Pramac Racing

1:31.874

1.841

0.007

30 / 36

19.

REDDING, Scott

Aprilia Racing Team Gresini

1:32.358

2.325

0.484

34 / 56

20.

SIMEON, Xavier

Reale Avintia Racing

1:32.698

2.665

0.340

59 / 61

21.

TAKAHASHI, Takumi

EG 0,0 Marc VDS

1:33.870

3.837

1.172

30 / 70

 

ABRAHAM, Karel

Pull&Bear Aspar Team

 

 

 

 

 

BAUTISTA, Alvaro

Pull&Bear Aspar Team

 

 

 

 



 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: