DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

A Ducatinak követnie kellene a Yamahát

A hangvillások rendre a vázra, míg a bolognaiak a motorerőre koncentráltak az utóbbi években – az immár az olaszokat erősítő spanyol versenyző szerint ideje lenne a Ducatinak is átgondolnia, hogy változtasson a fontossági sorrenden.

Nem indult zökkenőmentesen Jorge Lorenzo ducatis kalandja: a spanyol szemmel láthatóan lassan érez rá a Desmosedici GP17 által igényelt stílusra. Az ötszörös világbajnok a Yamahánál legendásan „sima” stílusban motorozott, mivel azonban a Ducati közel sem kanyarodik olyan jól, mint a hangvillások gépei, Lorenzo kénytelen változtatni a beidegződésein. A rutinos motoros szerint ugyanakkor a bolognaiaknak is el kellene gondolkoznia, hogy mostantól ne csak a motorerőre helyezzék a fő hangsúlyt:

lorenzo-ducati-fejlesztes



„A Yamaha és a Ducati két különböző motorgyártó, eltérő filozófiával” – fogalmazott Lorenzo, akit a Motorsport.com idéz. „A Yamaha mindig is a váz megszállottja volt, azzal tették könnyebbé a versenyzők életét. A Ducati ugyanakkor az elmúlt tíz évben rendre úgy döntött, hogy a legerősebb motort építik meg, amelyet a megfelelő elektronikával tartanak kordában. Most talán változtatni kellene a prioritásokon, s amellett, hogy folytatjuk az erőforrás fejlesztését, kipróbálhatnánk új váztípusokat, hogy könnyebbé tegyük a kanyarodást és a motorosok életét.”

Lorenzo szerint további nehézséget jelent számára a ducatis beilleszkedés során, hogy éppen erre a szezonra tiltották be a szárnyacskák használatát, amelyek fejlesztésében egyértelműen Gigi Dall’Igna és csapata járt az élen. A Ducati egyelőre nem vetette be élesben az utolsó, katari teszten látott „pörölycápát”, amellyel pótolni igyekeznek az elveszített leszorítóerőt, s a spanyol pilóta szerint Austinban különösen érezhető volt az apró aerodinamikai elemek hiánya.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: