Csütörtökön hasonlóan napsütéses időben folytatódott az előszezon második, ausztráliai tesztje a MotoGP mezőnye számára. Bár természetesen nem a köridők ilyenkor a legfontosabbak, érdemes kiemelni, hogy az első hely sorsa ezúttal nagyon hamar eldőlt: Maverick Vinales már délelőtt magához ragadta a kezdeményezést, s végül elsőként és egyedüliként tudott 1:28-as kört futni – ahogy azt tegnapi nyilatkozatában megfogalmazta magának. A Yamaha pilótája ezzel már a negyedik napot zárja az élen az idei tesztidőszakban, ami mindenképp biztató a március végén startoló évadra nézve, még ha a spanyol szerint a versenytempót illetően még fejlődniük is kell.
Abban ugyanis Marc Marquez egészen kiváló: a tegnapi elsősége után ma másodikként záró címvédő döbbenetes 107 kört teljesített csütörtökön, ráadásul remek hosszú etapjai voltak, amelyek során szinte végig 1:29-es időket motorozott. Nagyon úgy tűnik, hogy a Honda és a spanyol hamar ráérzett a „big bang” motorblokkra, s idén is ezt a párost kell legyőznie annak, aki világbajnok akar lenni. A japán gyártó erősségét pedig az is jól mutatja, hogy a HRC munkáját is segítő Cal Crutchlow végzett a harmadik pozícióban, a brit ezzel egyúttal a legjobb lett a szatellit versenyzők között is.
Alvaro Bautista a tegnapi bukása után ma ismét visszatalált ahhoz a formájához, amit Sepangban mutatott, s negyedik helyével ő lett a legjobb a ducatisok közül, megelőzve a gyári gépen ülő Andrea Doviziosót. Jorge Lorenzónak ellenben ismét nem volt jó napja a helyezés tekintetében: a Yamahától érkező ötszörös vb-első mindössze 15. lett a Phillip Island-i teszt második felvonásán. Vele ellentétben remekelt az Aprilián ülő Aleix Espargaro és az újoncként rendre meggyőzően teljesítő Jonas Folger, akik a 38. születésnapját éppen ma ünneplő Valentino Rossi előtt szerezték meg a hatodik és hetedik helyeket. A top10-be a suzukis Alex Rins és Johann Zarco fért még be.
A köridők mellett természetesen a technikai újításokra volt még érdemes figyelni Ausztráliában, hiszen az ígéreteknek megfelelően az Aprilia és a Suzuki is megmutatta, milyen megoldással rukkolt elő a szárnyacskák betiltása után. A két gyártó megoldása részben hasonlít, részben eltér a Yamaháétól: a szárnyak ugyanúgy a burkolat alatt helyezkednek el, ám feljebb, mint a hangvillások esetén. A nap krónikájához tartozik még Dani Pedrosa torokfertőzése, amely miatt a spanyol sokáig pályára sem gurult, míg egy ízben libaféle madarak miatt kellett belengetni a piros zászlókat. A téli holtszezon második tesztje pénteken zárul Phillip Islanden.
A Phillip Island-i teszt második napjának végeredménye:
1. | VIÑALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1:28.847 | 21 / 80 | ||
2. | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda Team | 1:29.309 | 0.462 | 0.462 | 20 / 107 |
3. | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda | 1:29.325 | 0.478 | 0.016 | 28 / 80 |
4. | BAUTISTA, Alvaro | Pull&Bear Aspar Team | 1:29.411 | 0.564 | 0.086 | 42 / 86 |
5. | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati Team | 1:29.483 | 0.636 | 0.072 | 32 / 55 |
6. | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1:29.501 | 0.654 | 0.018 | 18 / 69 |
7. | FOLGER, Jonas | Monster Yamaha Tech 3 | 1:29.664 | 0.817 | 0.163 | 29 / 65 |
8. | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1:29.674 | 0.827 | 0.010 | 18 / 70 |
9. | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1:29.802 | 0.955 | 0.128 | 68 / 80 |
10. | MILLER, Jack | Team EG 0,0 Marc VDS | 1:29.838 | 0.991 | 0.036 | 36 / 83 |
11. | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1:29.880 | 1.033 | 0.042 | 84 / 88 |
12. | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 1:29.947 | 1.100 | 0.067 | 19 / 72 |
13. | ABRAHAM, Karel | Pull&Bear Aspar Team | 1:30.142 | 1.295 | 0.195 | 20 / 73 |
14. | PETRUCCI, Danilo | Octo Pramac Racing | 1:30.150 | 1.303 | 0.008 | 64 / 65 |
15. | LORENZO, Jorge | Ducati Team | 1:30.197 | 1.350 | 0.047 | 32 / 64 |
16. | PEDROSA, Dani | Repsol Honda Team | 1:30.245 | 1.398 | 0.048 | 38 / 40 |
17. | BARBERA, Hector | Reale Esponsorama Racing | 1:30.352 | 1.505 | 0.107 | 18 / 62 |
18. | REDDING, Scott | Octo Pramac Racing | 1:30.435 | 1.588 | 0.083 | 83 / 90 |
19. | ESPARGARO, Pol | Red Bull KTM Factory Racing | 1:30.645 | 1.798 | 0.210 | 24 / 59 |
20. | BAZ, Loris | Reale Esponsorama Racing | 1:30.852 | 2.005 | 0.207 | 34 / 53 |
21. | LOWES, Sam | Aprilia Racing Team Gresini | 1:30.895 | 2.048 | 0.043 | 34 / 64 |
22. | SMITH, Bradley | Red Bull KTM Factory Racing | 1:31.704 | 2.857 | 0.809 | 35 / 81 |