DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Iannone a leggyorsabb a csonka tesztnapon

Kedden folytatódott a felkészülés a MotoGP malajziai tesztjén, ám a sokáig nedves pálya miatt csak délután tudtak érdemi munkát végezni a csapatok. A legjobb időt a suzukis Andrea Iannone érte el, a fő beszédtémát azonban a Yamaha szolgáltatta.

A hétfői, viszonylag elfogadható időjárás után – csak a nap végén eredt el az eső – kedden már kevésbé voltak szerencsések a résztvevők a MotoGP idei első, sepangi tesztjén, ugyanis az éjszakai és hajnali esőzések miatt vizes pálya fogadta őket délelőtt. Ráadásul mióta újraaszfaltozták a malajziai vonalvezetést, sokkal lassabban is szárad az aszfalt, így csak a nap felénél, kora délután tudtak elkezdeni érdemben dolgozni a csapatok és a versenyzők.

Kétség sem férhet hozzá, hogy a nap szenzációját a Yamaha szolgáltatta azzal, hogy elsőként mutatta meg, milyen megoldással próbálják meg kompenzálni a szárnyak betiltása miatti leszorítóerő-csökkenést. Valentino Rossi egyetlen kör erejéig vitte pályára a rejtett szárnyacskákkal ellátott gépet: az apró elemek ezúttal a borítás alatt jelentek meg, amely abszolút megfelel a szabályoknak – kérdés, hogy a többi gyártó is hasonló ötletet eszelt-e ki vagy teljesen más megoldással rukkolnak majd elő.

rossi-yamaha-szarnyak-1



Az eredménylistán is jól szerepeltek a hangvillások versenyzői, hiszen a továbbra is pazar teljesítményt nyújtó Maverick Vinales a második, Rossi pedig a negyedik helyet érte el. Az élen azonban ezúttal egy Suzuki végzett, méghozzá az újonnan leigazolt Andrea Iannone, akinek 1:59.452-es ideje még Casey Stoner tegnapi eredményénél is erősebb – sőt, alig négy tizeddel marad el Dani Pedrosa 2015-ben elért hivatalos pályarekordjától.

Az élmezőnyben végzett még Alvaro Bautista: az Aspar Team spanyolja, aki a Ducati Desmosedici tavalyi, azaz GP16-os változatát használja, az egész holtszezonban kiváló eredményeket produkál. Mindenképpen érdemes még kiemelni a Tech3 Yamaha kettősét is: ezúttal Johann Zarco volt a gyorsabb közülük, sőt a kétszeres Moto2-es világbajnok az előkelő ötödik helyet csípte el, de Jonas Folger sem panaszkodhatott a kilencedik pozícióra.

iannone-suzuki-sepang-teszt

A Ducati az első nap kettős sikere után kissé visszaesett, de legalább Jorge Lorenzónak érezhetően jobb napja volt, hiszen közvetlenül csapattársa, Andrea Dovizioso mögött végzett. Még nála is lassabb volt a címvédő Marc Marquez: úgy tűnik, a Hondának ismét nem lesz sima téli időszaka – jóllehet, tavaly még gyengébb eredmények után sikerült megnyerniük az összetettet. A két leggyengébbnek számító márka közül az Aprilia egész tűrhetően teljesített kedden, hiszen Aleix Espargaro kis híján a top10-be is befért vele. Az újonc Red Bull KTM előtt azonban még egyértelműen hosszú út áll, hiszen csak egy 20. és 25. helyezést tudtak ma szerezni.

A nap krónikájához tartozik még Tito Rabat bukása: a spanyol a 7-es kanyarban esett el, amely után a piros zászló is előkerült, a pilótát pedig további vizsgálatok céljából kórházba szállították – azóta kiderült: a bal térde és a jobb csuklója sérült meg. A MotoGP idei első tesztje szerdán zárul Sepangban.

A sepangi teszt második napjának végeredménye:

1. IANNONE, Andrea Team SUZUKI ECSTAR 1:59.452     38 / 40
2. VIÑALES, Maverick Movistar Yamaha MotoGP 1:59.859 0.407 0.407 51 / 51
3. BAUTISTA, Alvaro Pull&Bear Aspar Team 2:00.219 0.767 0.360 46 / 49
4. ROSSI, Valentino Movistar Yamaha MotoGP 2:00.254 0.802 0.035 51 / 54
5. ZARCO, Johann Monster Yamaha Tech 3 2:00.343 0.891 0.089 49 / 50
6. BARBERA, Hector Avintia Racing 2:00.351 0.899 0.008 26 / 33
7. DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 2:00.441 0.989 0.090 33 / 42
8. LORENZO, Jorge Ducati Team 2:00.484 1.032 0.043 65 / 66
9. FOLGER, Jonas Monster Yamaha Tech 3 2:00.495 1.043 0.011 43 / 43
10. MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 2:00.531 1.079 0.036 27 / 33
11. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 2:00.609 1.157 0.078 29 / 36
12. CRUTCHLOW, Cal LCR Honda 2:00.692 1.240 0.083 39 / 44
13. RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 2:00.877 1.425 0.185 36 / 36
14. PEDROSA, Dani Repsol Honda Team 2:00.886 1.434 0.009 38 / 44
15. REDDING, Scott Octo Pramac Racing 2:00.972 1.520 0.086 35 / 36
16. ABRAHAM, Karel Pull&Bear Aspar Team 2:00.981 1.529 0.009 43 / 44
17. PETRUCCI, Danilo Octo Pramac Racing 2:01.124 1.672 0.143 15 / 20
18. BAZ, Loris Avintia Racing 2:01.227 1.775 0.103 29 / 30
19. PIRRO, Michele Ducati Test Team 2:01.383 1.931 0.156 37 / 45
20. ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 2:01.525 2.073 0.142 36 / 37
21. MILLER, Jack Team EG 0,0 Marc VDS 2:01.557 2.105 0.032 24 / 56
22. LOWES, Sam Aprilia Racing Team Gresini 2:02.058 2.606 0.501 45 / 47
23. RABAT, Tito Team EG 0,0 Marc VDS 2:02.190 2.738 0.132 24 / 30
24. TSUDA, Takuya Suzuki Test Team 2:02.266 2.814 0.076 52 / 54
25. SMITH, Bradley Red Bull KTM Factory Racing 2:02.517 3.065 0.251 30 / 32
26. NAKASUGA, Katsuyuki Yamaha Factory Racing 2:02.893 3.441 0.376 26 / 36
27. NOZANE, Kohta Yamaha Factory Racing 2:03.052 3.600 0.159 33 / 34
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: