DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
Motor

Rejtélyes kipufogóval jelent meg Sepangban a Ducati

Bár a hivatalos tesztig még várni kell néhány napot, a malajziai pályán már ma felbőgtek a motorok a tesztcsapatok jóvoltából. A legnagyobb érdeklődést a Ducati radikálisan új hátsó része váltotta ki.

Megszokott dolog, hogy a hivatalos bemutatókon leleplezett motorok kinézete köszönőviszonyban sincs azzal, amit a katari évadnyitón láthatunk: a prezentációk jórészt a festések bemutatására szolgálnak. Ez idén hatványozottan igaz, hiszen a szabályalkotók betiltották a szárnyacskák használatát, a gyártók pedig semmiképp sem szeretnék idejekorán lebuktatni magukat, hogy milyen aerodinamikai megoldással szeretnék pótolni az apró elemeket.

Ilyen szempontból is érdekes lesz a hétfőn kezdődő sepangi teszt, ám már a mai nap is tartogatott érdekességeket Malajziában. A MotoGP hat gyártójának tesztpilótái ugyanis már megkezdték a munkát a távol-keleti helyszínen, a legtöbb szem pedig főként a Ducatira szegeződött – már csak azért is, mert általános vélekedés, hogy őket érinti a leghátrányosabban a szárnyak betiltása.

Nos, a bolognaiak valóban érdekes megoldással álltak elő, ám nem a motor elején, hanem annak hátulján! Michele Pirro versenygépének ülése alatt ugyanis egy különös doboz jelent meg, amelynek funkciója egyelőre ismeretlen, a kipufogó kivezetése pedig ennek köszönhetően középről jobb oldalra került.

ducati-2017-test-1

A crash.net összehasonlításán jól látható a különbség a sepangi és a múlt héten bemutatott motorok hátulja között


A bikesportnews.com szerint elképzelhető, hogy a légáramlatokkal trükköznek ily módon, a crash.net szakoldal egyik teóriája szerint pedig lehet, hogy például az elektronika kapott helyet a rejtélyes „dobozban”. Mindenesetre, amikor utóbbi hírportál a helyszínen megkérdezte erről Pirrót, az olasz tesztpilóta elviccelte a dolgot: „Arra jó, hogy salátát tegyünk bele… vagy egy hot-dogot és egy kis kólát, ha megéheznék tíz kör után!” – mondta a motoros.

Pirro egyébként kétféle motort is tesztelt ma: az egyik teljesen 2017-es verziójú volt, míg a másikról szintén azt állították, hogy „új”, ám még rajta voltak a 2016-os szárnyacskák. A körülmények közel sem voltak ideálisak Sepangban: vizes pályán kezdték meg a körözést a versenyzők, s az aszfalt csak nehezen száradt fel. Ez jól jött Takuya Tsuda számára, a Suzuki egyik fő gyengesége ugyanis épp a vizes teljesítmény volt tavaly. A Yamaha, a Honda, az Aprilia és a KTM tesztcsapata egyébként szintén jelen van Sepangban, ahol csütörtökön a hírek szerint már Casey Stoner is pályára gurul a Ducati színeiben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: