Jorge Lorenzo kilenc esztendő után hagyja el eddigi legnagyobb sikerei helyszínét, a Yamahát, ahol összesen három világbajnoki elsőséget szerzett a MotoGP-ben. 2017-től azonban már a Ducati gyári alakulatát fogja erősíteni: a spanyol a valenciai teszten már ki is próbálhatta a motort, s bár a hangvillások nem engedték el többször az új csapatához, Lorenzo ezt nem igazán bánja, mert így legalább van ideje a téli szünetben feltöltődni, mielőtt január végén először láthatnánk őt pirosban – igaz, már most izgatott az előtte álló új kaland miatt.
Annál is inkább, mivel eddig csupán Casey Stonernek sikerült vb-címet nyernie az olaszokkal. A Ducati az idei Osztrák Nagydíj előtt csaknem hat évet várt arra, hogy egyáltalán futamot nyerjen, s bár sokak szerint Lorenzót zavarta, hogy nem ő törte meg a sikertelen sorozatot, a spielbergi dobogón állva sokkal inkább tűnt megkönnyebbültnek.
Ám ennél is fontosabb szempont lehet az ötszörös vb-győztes számára, hogy a világbajnokság 1949 óta íródó történetében mindössze öt pilótának sikerült az a bravúr, hogy két különböző márkával felérjen a csúcsra a királykategóriában: Geoff Duke Nortonnal és Gilerával, Giacomo Agostini MV Agustával és Yamahával, Eddie Lawson Yamahával és Hondával, Valentino Rossi szintén, Stoner pedig Ducatival és Hondával. Ha Lorenzo világbajnok lenne a bolognaiakkal, hozzájuk csatlakozna, s a crash.net szakoldalnak adott interjúja alapján nem is közömbös ezzel kapcsolatban:
„Fontos lenne elérni ezt, mivel mindössze öt versenyző tudott két gyártóval is világbajnoki címet nyerni a történelemben, és csak egyetlen egy a Ducatival is” – mutatott rá Lorenzo. „A Ducati bizonyos szempontból a motorversenyzés Ferrarija. Van egy mágikus kisugárzása, mivel az utcai gépek dizájnja lenyűgöző. Különleges élmény lenne ezzel a gyártóval nyerni. Emellett a Ducati rajongói talán jobban szeretik magát a márkát, mint a versenyzőket. Ez nem fordul elő minden gyártónál, nem igaz?”