Nem is volt olyan régen, amikor a legnagyobb géposztályban mindössze három gyártó – a Honda, a Yamaha és a Ducati – képviseltette magát, ezért előbb CRT-, később pedig Open kategóriás gépekkel feldúsítani a mezőnyt, amelyek versenyképessége azonban elmaradt a gyári, de még a szintén alacsony számú szatellit motorokétól is.
2015-ben aztán visszatért a Suzuki és az Aprilia, jövőre pedig csatlakozik a KTM is, így összesen hat márka lesz jelen a MotoGP-ben, így az idei esztendőben már nem is volt szükség Open géposztályra. Ráadásul úgy tűnik, nem is csak a létszám nőtt meg, hanem az esélyek is kiegyenlítődtek, amit jól példáz a mögöttünk hagyott szezonban látott, rekordot jelentő kilenc különböző futamgyőztes.
Nem véletlen, hogy az élversenyzők sem már csak a Hondához és a Yamahához igazolnak: Jorge Lorenzo például 2017-ben már a Ducati színeit fogja erősíteni, míg Andrea Iannone személyében a Suzuki is nagy nevet igazolt a spanyol helyére távozó Maverick Vinales utódjaként. Lorenzo úgy véli, ezek mind azt bizonyítják, hogy a királykategória túljutott az évtized első felében látott krízisen:
„Egyik aranykorát éli a MotoGP” – vélekedett az ötszörös világbajnoknak a crash.net szakoldalnak nyilatkozva. „Három-négy évvel ezelőtt nehéz időszakon mentünk keresztül, amikor csak 17 motor volt a rajtrácson. Most azonban már 23 van, s ebből talán 18 is képes lehet arra, hogy versenyt nyerjenek vele. Idén láthattuk, hogy kilenc különböző győztesünk volt. Jövőre három gyártónak is lesz olyan versenyzője, aki világbajnok volt a MotoGP-ben. Ez pedig nagyon érdekes a nézők számára.”