DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Bódis Ricsi: Maga a csoda volt számomra ez a verseny

A 220 Volt H-Moto Team versenyzője 23 helyet jött előre, és végül az 5. helyen végzett a lausitzringi hétvégén a Superbike-vb betétsorozatában, az EJC-ben.

Egészen elképesztő teljesítményt nyújtott Lausitzringen a 220 Volt H-Moto Team versenyzője, Bódis Ricsi. A 22 éves magyar motoros egy büntetés miatt az utolsó rajthelyről vághatott neki a Superbike-vb betétsorozatának, az EJC németországi futamának, ahol szenzációs versenyzéssel végül az 5. helyen zárt. Ezzel megerősítette összetettben az ötödik pozícióját, és minden esélye megvan arra, hogy a hátralévő három futamon ledolgozza 16 pontos hátrányát a második helyezettel szemben.

2016-bodis-ricsi1-foto



Vélhetően egy versenyző életében egyszer jön el az a pillanat, amikor a maximumon túl is képes magából kihozni azt, ami egyébként benne van. Ez történt most meg az elmúlt hétvégén Bódis Ricsivel, ugyanis a 220 Volt H-Moto Team motorosa olyan versenyzést mutatott be Lausitzringen a Superbike világbajnokság betétsorozatában, az EJC-ben, hogy azt a legnagyobbak is megirigyelhetnék. A magyar motoros ugyan remek formában érkezett meg a németországi versenyre, ám a pénteki szabadedzés előtt tudta meg, hogy Misanóban túl keménynek ítélték a stílusát a versenybírák, és pontlevonás helyett rajtbüntetéssel sújtották: érjen el bármilyen időt a kvalifikációs tréningen, a futamot az utolsó helyről kezdheti meg.

Bódis Ricsi nem tört össze, hanem megmutatta, milyen is a magyar virtus. Előbb a második legjobb időt motorozta a szabadedzésen, majd az időmérőn – gumispórolás miatt – csak egy kört tett meg, ám rendesen odatette magát, hiszen ezzel is a hatodik lett. Vasárnap az igencsak változékony időjárás mellett élete eddigi legjobb futamát teljesítette. A 28. rajthelyről indulva az első kör végén már a 11. helyen száguldott, fokozatosan jött előre, és a végén az 5. pozícióban látta meg a kockás zászlót. Sőt, ha van még egy kanyar a versenyből, akkor negyedikként zárt volna. Ezzel a teljesítményével Ricsi megerősítette összetettben az ötödik helyét, sőt, a másodiktól immár csak 16 pont választja el. 

2016-bodis-ricsi2-foto

„Nagy reményekkel érkeztünk a német futamra, ám ahogy kipakoltunk, sajnos megkaptuk a rossz hírt, hogy a misanói versenyen túl keménynek ítélték meg a stílusomat, így mindenképpen az utolsó, 28. helyről rajtolhatok el a futamon. Pedig a formámmal nem volt probléma, hiszen az első nap a második legjobb idő volt az enyém, és az időmérőn futott egyetlen köröm, amit csak azért tettem meg, hogy kvalifikáljak a futamra, a hatodik legjobb idő lett. Az időjárás is hozzátette a magáét, hiszen egyrészt leszakadt az ég, majd kisütött a nap, majd újra beborult, így a körülmények sem voltak mindennapiak. Változó körülmények között teljesítettük a versenyt, hiszen a pálya egyik részét vizes, míg a másik részét száraz részek tarkították. Maga a verseny csodálatos volt a számomra, hiszen huszonhárom helyet jöttem előre, és végül az ötödik pozícióban láttam meg a kockás zászlót, azaz nagyon értékes pontokkal lettem gazdagabb, és így összetettben továbbra is elérhető számomra a dobogó. Ezúton is szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak, a támogatóimnak és persze mindazoknak, akik velem voltak lélekben és szurkoltak" – fogalmazott Bódis Ricsi.

A 220 Volt H-Moto Team tulajdonosa szerint az egész paddock a csodájára járt a fiatal motoros teljesítményét látva, aki ezzel igazolta azt, valóban készen áll nagyobb feladatok megoldására.

„Az igazságos, de túl szigorú büntetésnek köszönhetően egy fantasztikus lehetőségként tekintettünk a futamra. Az időmérő után, ahol spórolt Ricsi a gumival, titokban még ennél is jobb eredményben bíztunk, de az időjárás közbeszólt, ezért nem tudott a végén dobogóra állni. Viszont nem lehetünk elégedetlenek, hisz közelebb került az összetettben az első háromhoz. Ezzel a teljesítménnyel Ricsi bizonyította, hogy megérett egy magasabb cél teljesítésére is” – jelentette ki Kelemen Krisztián.

Folytatás nem egészen két hét múlva, október 2-án a legendás Magny Cours-i pályán!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: