DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Mi lett volna, ha Rossi slickekre vált?

Hiába csatázott még a győzelemért is a verseny első felében, rossz stratégia döntések miatt végül csak a nyolcadik helyen zárta a Német Nagydíjat a Yamaha olasz pilótája. A pontversenyben harmadik helyen álló versenyző elárulta, mi hátráltatta igazán a futam végén.

Valentino Rossi a harmadik helyről vághatott neki a sachsenringi futamnak, s egy ideig úgy tűnt, akár jelentősen csökkentheti is 42 pontos lemaradását a vb-éllovas Marc Marquezzel szemben. A „Doktor” egy darabig a győzelemért is harcban volt, ám hiába hívták ki már körök óta a bokszba, túl későn reagált a pálya száradására, így a repsolos spanyol könnyedén elé került.

Ráadásul a futam záró szakaszában többekkel ellentétben intermediate abroncsokkal körözött, ami szintén nem bizonyult nyerő húzásnak, így végül csak a nyolcadik helyen intették le, ezzel pedig 59 egységre hízott a hátránya Marquez mögött. Sovány vigasz lehet számára, hogy legalább csapattársához, Jorge Lorenzóhoz közelebb tudott kerülni: kettejük között tizenegy pont a differencia a szezon felénél.

23744_orig_75d9022970ba8d3b63adece206bfb2e1



„Nagy kár a történtekért, mert szárazon versenyképes voltam, és normál körülmények között jó versenyt teljesíthettem volna” – kezdte Rossi a Movistar Yamaha sajtóközleményében. „A vízen is erős teljesítményt nyújtottam, szóval egy átlagos esős futamon is a győzelemért csatázhattam volna, de sajnos ez félig ilyen, félig olyan verseny volt. Ha két vagy három körrel előbb állok ki, kicsit jobb eredményt érhettem volna el, s talán hatodik helyen érhettem volna célba a nyolcadik helyett, de a nagyobb problémát az jelentette, hogy a csere után lassú voltam.”

„Nem éreztem jól magam a motoron, és nem is voltam elég erős. Dovizioso és Crutchlow velem együtt álltak ki a bokszba, de nekik sikerült dobogóra állniuk” – mutatott rá az olasz. „Nagyon nagy kérdés, hogy jobb lehettem-e volna, ha slickekkel megyek. Nagyon rosszul éreztem magam az intermediate abroncsokon, de senki se tudhatja, hogy gyorsabb lettem volna-e a száraz pályás gumikon, akár rosszabbul is elsülhetett volna. Elképzelhető, hogy a motorunkat nehezebb vezetni, amikor még jobban nyirkos az aszfalt” – zárta gondolatait az összetettbeli harmadik helyezett.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: