DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Mégsem érkezik új csapat a 24. rajthelyre

Ezt hétfőn jelentették be a MotoGP-t irányító szervezetek: bár három csapat is hivatalosan beadta a kérelmét a rajtrács utolsó helyére, a jelenleg is a királykategóriában szereplő gyártók közül egyikkel sem sikerült megállapodni abban, hogy motort biztosítanának az érkező istállónak, így végül vissza kellett vonni az ajánlatot.

Mint arról mi is beszámoltunk korábban, a gyorsasági motoros világbajnokság szervezői márciusban bejelentették, hogy várják azon csapatok jelentkezését, akik szívesen indítanának egy egymotoros alakulatot jövőre a legnagyobbak között. Erre a 2017-ben érvénybe lépő szabályok adtak lehetőséget: a következő szezontól kezdődően legalább 22, legfeljebb 24 motorosból kell állnia a királykategória mezőnyének. Jelenleg 21 állandó induló van a MotoGP-ben, a KTM jövő évi érkezésével pedig várhatóan ez a szám 23-ra emelkedik, így értelemszerűen egy hely még maradt a rajtrácson.

motogp-mezőny-2017



Az IRTA, a FIM és a Dorna április 29-ét jelölte meg a kérelem leadásának végső határidejeként. A hétfőn kiadott közlemény szerint összesen öt istálló jelezte érdeklődését a kiadó helyre, amelyből végül hárman hivatalosan is benyújtották a kérelmüket. Bár a közlemény nem árulja el a csapatok pontos kilétét, a Motorsport.com szakoldal úgy tudja, a Pons Racing, a Forward Racing és a Technomag jutott el erre a szintre: mindhárom gárda érdekelt jelenleg is a Moto2-ben, és sokak szerint az első lehetett volna a favorit arra, hogy több év kihagyás után visszatérjen a MotoGP-be.

Az illetékesek mindhárom pályázatot megvizsgálták, s arra jutottak, mindegyikük képes lenne helytállni a királykategóriában, és meg is érdemelnék a lehetőséget. Csakhogy nem sikerült nekik motort szerezniük: hiába kezdtek el tárgyalni a géposztályban jelenlévő öt gyártóval, mindegyikük vonakodott biztosítani plusz egy gépet az esetlegesen érkező alakulat számára.

A dolog érdekessége, hogy a jövő évi regulák előírják, hogy a gyártóknak „legalább két, de maximum négy” szatellit motort rendelkezésre kell bocsájtani az azokat igénylő csapatok számára, ám ennek ellenére nem sikerült megtalálni a megoldást ezzel kapcsolatban, így a Dorna, a FIM és az IRTA kénytelen volt visszavonni a felajánlást, megköszönve az elbírálási folyamatban résztvevő csapatoknak a jelentkezését. A mostani öt márka közül egyébként a Yamaha, a Honda és a Ducati felel meg a 2017-es előírásoknak – utóbbi az összesen indított nyolc motorjával jelentősen túl is teljesíti azt –, ellenben a Suzukinak és az Apriliának nincs még partnercsapata a gyári alakulatuk mellett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: