Amikor több éve bevezették a MotoGP-ben a „flag-to-flag” formátumot, ami azt jelentette, hogy az időjárás megváltozása esetén sem szakították félbe a futamot, hanem lehetővé tették a pilóták számára, hogy a bokszban motort – és ezáltal gumit – cseréljenek, elsősorban a kereskedelmi és televíziós szempontokat tartották szem előtt, hiszen korábban a leállítások miatt gyakran jelentősen elhúzódtak a versenyek. Az elmúlt néhány évben viszont két alkalommal száraz pályán is sor került motorcserékre: a 2013-as Phillip Island-i futamon a Bridgestone, néhány hete Termasban pedig a Michelin problémái miatt tették ezt kötelezővé a motorosok számára.
Kétségtelenül látványos, ahogy a versenyzők átszökkennek egyik gépről a másikra, ám a bokszutca mindig is veszélyes területnek minősült, s ez fokozattan igaz akkor, ha egyszerre érkezik meg a mezőny a verseny hevében. Az Argentin Nagydíjon be is következett a baj: Alvaro Bautista elcsúszott a saját kiállásakor, és egy apriliás szerelőt el is ütött a motorjával. A királykategória legjobbjai ezt követően felszólaltak a motorcserék biztonságosabbá tétele mellett, ugyanakkor azt mindannyian kihangsúlyozták, hogy a „flag-to-flag” lebonyolítási rendszer valószínűleg a legjobb megoldás a MotoGP számára, így csupán részleteiben kellene módosítani a szabályokon.
Bautista incidense a termasi futamon
„Nyilvánvaló, hogy a bokszutcában tartózkodni veszélyes” – kezdte Valentino Rossi még az Amerikai Nagydíj előtti sajtótájékoztatón. „A Formula-1-ben is gyakran előfordul, hogy egy pilóta hibázik, és sajnos elsodor egy szerelőt, ahogy történt az Bautista esetén is. Láttam a videót: nem tudom, hogy Bautista fékezett túl mélyet vagy nedves volt a boksza előtti rész, mert talán kissé túl gyorsan érkezett meg. Úgy vélem, ha csökkentenék a bokszutcai sebességet, az egy jó ötlet lenne a kiállások biztonságosabbá tételére.”
„Néha veszélyesnek tűnhet, de szerintem még mindig ez a legbiztonságosabb megoldás” – fogalmazott Marc Marquez. „De át kell gondolnunk. Talán a sebesség csökkentése jó ötlet lenne, de nyilvánvaló, hogy ebben az esetben a versenyzők panaszkodnának, hogy túl sok időt veszítünk. Szerintem egy másik megoldás lehet, hogy kevesebb ember tartózkodhatna a bokszutcában. Előfordul, hogy rengeteget állnak a bokszodnál, amikor megérkezel, és ez veszélyes lehet.”
A címvédő Jorge Lorenzo így vélekedett a kérdésről: „Személy szerint én nem vagyok nagy rajongója a „flag-to-flag” formátumnak. De a televíziós közvetítések és hasonlók szempontjából szerintem is ez a legjobb módszer. Viszont kompromisszumokat és megoldásokat kell találnunk, hogy csökkentsük a kockázatot – nem csak a pilóták, hanem a szerelők szempontjából is. Ami a versenyzőket illeti, nem tudhatod, ki van mögötted, mit csinál és mekkora sebességnél, vagy éppen hol tartózkodik, amikor megállsz motort cserélni. Dolgoznunk kell rajta, hogy csökkentsük a rizikót, mert úgy tűnik, a jövőben is ez lesz a szabály.”