A 2016-os esztendő két nagy változása közül az egyik a Michelin visszatérése a MotoGP-be: a francia gumigyártó cég 2008 végén távozott a legnagyobb géposztályból, azóta a Bridgestone volt az egyedüli hivatalos beszállítója a sorozatnak, a japánok azonban úgy döntöttek, a 2015-ös évad végén kiszállnak a bajnokságból. A Michelin már több mint egy éve intenzíven készül az újbóli szerepvállalásra, s bár többször is akadtak problémák elsősorban az első abroncsokkal, a szakembereik szerint mostanra sikerült kiküszöbölniük ezeket (többek között azt is kiderítették, hogy Loris Baz ijesztő sepangi bukását egy defekt okozta), s véglegessé váltak a keverékek összetételei is.
A franciák a mai napon azt is közzétették, hogy a nézők hogyan különböztethetik majd meg az egyes típusokat. A Bridgestone által bevett szokásoknak megfelelően egy-egy színes csík jelzi majd a gumi oldalfalán, hogy épp melyik keveréket használja a pilóta, s az sem változott az eddigiekhez képest, hogy a három slick abroncs közül – amelyből minden helyszínre két típust szállít majd a cég – a közepes összetételű jelölés nélkül marad, míg a keményen egy sárga, a lágyon pedig egy fehér sávot fogunk látni. A kétfajta esős gumi közül a lágy kapott egy kék csíkot, míg a kemény keverékű szintén jelöletlen marad, a Michelin újításaként visszatérő intermediate gumik pedig a kevésbé mély bordák mellett egy szürke csíkról lesznek felismerhetők.
A crash.net szakoldal az alábbi két grafikát tette közzé a gumigyártó színkódjairól, amelyeken vizuálisan is látható, milyen jelölésekkel találkozhatunk majd az egy hét múlva kezdődő szezon során: