DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Hétvégén tarolt a H-MOTO

Ezúttal sem telt unalmasan a hétvége a H-MOTO Team számára. Győrfi Alen és Csányi Gergő kétszer is felállhatott a dobogóra, Kovács Bálint a 2. helyen végzett az IMRC Stock600-as kategóriájában. Robert Muresan pedig első helyen ért célba a román bajnokság második futamán. Kis Viktória, a H-MOTO Team női versenyzője sem tétlenkedett a hétvégén, hiszen ő egy 24 órás robogóversenyen vett részt.

Győrfi Alen hozta a megszokott formáját, és a technikai problémák ellenére egy második és egy harmadik hellyel zárta a hétvégi versenyt Mostban. „A hétvége számunkra nehezen kezdődött, mivel technikai problémáink voltak. Az első nap meg is állt a motorunk, és hajnalig kellett szerelni, hogy egyáltalán működőképes legyen. Másnap végül sikerült a 2. helyet megszereznem, de a motor a verseny végére ismét megadta magát, szintén szerelés következett hajnalig. Vasárnap is sikerült a dobogó 3. fokára állnom, a motor végig ment, de semmi ereje nem volt, így nem tudtam előrébb végezni. Sőt, a 3. helyért is nagyon meg kellett küzdenem. Most motorjavítás lesz, és nagy erőkkel készülünk a hungaroringi versenyre, hiszen itthoni verseny, szeretnénk jól szerepelni, és remélhetőleg problémamentesen. Sajnos ezen a hétvégén ennyire futotta, örültünk, hogy be tudtuk fejezni a futamot, mivel én személy szerint a 3 nap alatt kb. 8 órát aludtam. Köszönöm a csapatomnak a segítséget és a szerelőmnek a kitartó munkáját.” – mesélte Alen.

A H-MOTO Team másik pilótáját, Csányi Gergőt is technikai problémák hátráltatták, de mindkét nap sikerült felállnia a dobogóra, és a számára fontos IMRC értékelésben is átvette a vezetést a Stock600-as kategórián belül. „Nagyon vártam már a hétvégét, sokat edzettem is rá. A sérült hűtőm ellenére két másodperccel gyorsabb voltam tavalyi önmagamnál. Az említett technikai hiba ellenére mindkét nap dobogóra állhattam és az IMRC Cupban át is vettem a vezetést!”

53000cc70bde9301f91708e5854234b74b103973



Kovács Bálint hétvégéje sem volt probléma- és fájdalommentes, hiszen az edzéseket egy bukással kezdte. Ennek ellenére azonban a 2. helyen végzett a Stock600 kategóriában. „Nagyon pozitívan zártuk a mosti hétvégét, a pénteki bukástól eltekintve. Szerdán érkeztünk, hogy a csütörtöki szabad motorozáson a motor beállításokkal tudjunk foglalkozni. Bálint részéről pedig a pálya felelevenítése és a pontosabb ívek gyakorlása volt a cél. Pénteken is lehetőségünk nyílt két edzésre, a mutatott teljesítmény alapján elégedettek voltunk a motorral is és Bálinttal is. A jobb köridő elérése miatt feltettünk egy keményebb keverékű gumit, ami sajnos a második gyakorlás alkalmával egy kanyarban megcsúszva átdobta a pilótát, olyan szerencsétlenül, hogy a rázókőre háttal esett, így nagyon megütötte a hátát, kérdéses volt a szombati, vasárnapi indulás. Szombat reggelre jobban lett, fájlalta még a hátát, de mindenképpen indulni akart a versenyen. A sok bukás miatt a szombati időterv elcsúszott, így a második edzésünket vasárnapra tették, szerencsére így többet tudott pihenni. Vasárnap az edzésen, két kör után kiállt, a hátába nyilalló fájdalom miatt a motort nem tudta megtartani, eldőlt vele, letörött a fékkar, elúszott az edzés. Időmérőre összeraktuk a motort, Bálint összekapta magát, sokáig a 2. pozícióban volt, a végén páran bejöttek elé, így a 6. helyről rajtolhatott a versenyen. Az első nyolc 1 mp belül volt. Nagy csata ígérkezett. A verseny délután 17 órakor kezdődött 13 kör. Bálint ismét bebizonyította, hogy fájdalom ide fájdalom oda az élmezőnybe tartozik. Jó start után a 3. helyen jött. Hatan együtt voltak sokáig. Az első három váltogatta egymást az élen. Volt 3-4 kör mikor Bálint vezetett, jöttek a lekörözések, amik mindig bezavarnak. Így történt most is a befutóra másodikként érkezett, az utolsó körben megfutva a hétvége egyéni legjobb idejét. Nagyon elégedettek vagyunk a teljesítményével, sokat fejlődött, jó eredménnyel zárta a versenyt. Mától készülünk a következő futamra, ami a Hungaroringen lesz.” – nyilatkozta Szilner János, Bálint edzője.

3af19618343e14c1f5caf93ed4d60479e198cfb4

Kis Viktória és csapata július 18-19-én részt vett a Le Visonta elnevezésű eseményen, melynek során a résztvevők 24 órán keresztül robogtak az 50 köbcentis járművek hátán. Wicca rengeteg szereléssel és pár kisebb eséssel a 15. helyen fejezte be ezt a megmérettetést: „Fárasztó hétvégén vagyunk túl, de minden perce megérte! Az első 24 órás versenyünk nem a szerencse jegyében telt el sajnos, különböző technikai problémák miatt kb. 3 órát töltöttünk pályán kívül. Ám a kis csapatunk stabilan, toronymagasan hozta a legjobb köridőket, így mindig felküzdöttük magunkat a sor végéről, végül 24 csapatból a 15. helyen értünk be. Tekintettel a sok gondra, abszolút jó helyezésnek tartom, de azért jövőre igyekszünk elkerülni az ilyen technikai gondokat. Gratulálok minden résztvevőnek, le a kalappal, hogy gyakorlatilag összesen egy balesettel, és egy kieső motorral zajlott le az első LöVisonta. A Delíriumnak és minden közreműködőnek, akik segítettek bennünket bármilyen módon is, hálás köszönetem, nagyot alakított mindenki. Remélem jövőre is ott lehetünk!”

Robert Muresan sem talált legyőzőre a román bajnokság második futamán, és ismét a dobogó legfelső fokára állhatott. Ráadásul a körrekordot is megdöntötte. „Nem mondanám, hogy ez egy könnyű verseny volt. Ennek ellenére azonban nagyon jól éreztem magam a pályán, és sikerült az első helyen zárnom a hétvégét. Mindig nagy öröm számomra, ha otthon versenyezhetek. Köszönöm szépen a H-MOTO Teamnek, hogy a versenyre felkészítették a motoromat.” – mesélte Roby.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: