DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Sebestyén karja nem bírta a terhelést

Sebestyén Péter és managere Stefano Favaro csütörtök óta már Assenben a Superstock1000 verseny következő futamának állomásán van. Szombaton késő délután került sor az időmérőre a vasárnapi versenyhez.

Sebestyén Péter a múltheti aragoniai verseny tömegbalesetét szerencsésen megúszta a helyszínen. Mindenki azt gondolta, hogy látható sérülése nem volt, így komolyabb baj nem történt. Assenben a pénteki szabadedzésen azonban karja nem bírta a terhelést. Így nemcsak az köridővel, hanem a fájdalommal is küzdenie kellett a versenyzőnek. 



„Olyan történt velem, ami eddigi pályafutásom alatt még sosem, a karom egyszerűen nem bírta. Igaz pár hónapja vagyok túl egy műtéten és annak rehabilitációján, de reméltem, hogy ez megoldódik. Olyan fájdalmaim voltak a szabadedzés közben, hogy orvosi segítséget kellett kérnünk. Estére még kaptam kezelést és krémeket, amivel szombaton folytathattam az edzést és délután az időmérőt“ - mondta Sebestyén, aki nem elégedett sem magával, sem az időmérőn elért eredményével. 

„Motorozás közben úgy éreztem mindent kihozok magamból, a legjobb íveken megyek, számomra megfelelő, jó tempóban. De valami még sincs rendben, messze nem értem el azt időt, amit a versenyszezon kezdete előtti edzéseken teljesítettem. A motoron jelenleg több beállítást is kipróbáltunk, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbbet. Az éjszaka folyamán azon dolgoztunk, hogy kielemezzük, mi lehet a hiba. A Pedercini Team Superbike mérnöke is csatlakozott hozzánk, segítve munkánkat. Az ő és a Stefano javaslatait követve állítjuk be a vasárnap reggeli warm up-ra a motort. Már nagyon megszeretném mutatni mi van bennem. Nagyon elszánt vagyok és az assen-i pálya minden magyar egyik kedvence, mert Talma itt kétszer is állt a dobogó tetején“ - nyilatkozta Sebestyén.  

Managere, Stefano is látja, hogy Péter és a motor még nem olvadt egybe. „Célunk az idén, hogy Péternek megtaláljuk a megfelelő beállítást az ő motorozási stílusához. Nincsenek nagy különbségek. Azt láttuk, hogy sokkal jobb időket ment a versenyszezon előtti edzéseken. A mérnökök különböző beállításokat javasoltak, most ezeket elemezzük, hogy hol mit változtassunk - az elektronikán, a motor geometriáján, a futóművön. Az elmúlt hét és a mai eredmények tapasztalataiból merítve javasoltam, hogy merjünk bátrak lenni. Egy teljesen más beállítással menjen vasárnap reggel Peti a warm up-on és majd a versenyen is. Ezzel a Pedercini Team mérnökei is egyetértettek. Mivel a 30. helyről indul, így versenykörülmények között lehet elemezni és megnézni a motort. Én látom Péterben az elszántságot és az akaratot és azt, hogy jó versenyző. Fiatal, az idén a stabil eredmények elérése a cél, ezekből tudunk építkezni“ - nyilatkozta Stefano, akinek a legendás TT-Circuit pályaház jó emlékei fűződnek, Talmácsi Gáborral annak idején két versenyfutamot is bravúrosan megnyertek itt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: