DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Kiss Viktória balszerencsésen kezdte a szezont

Az EJC (European Junior Cup) tökéletes bemutatkozási lehetőséget kínál a 14 és 21 év közötti (nőknél 23 év a felső korhatár) fiataloknak. Nyolc európai Superbike-futam betétfutamaként a legnagyobb csapatok és szponzorok előtt mutathatják meg a a tudásukat.

A Honda által felkészített, teljesen azonos specifikációjú CBR650F motorokon a versenyzőknek minimális módosítási lehetőségeik vannak, így biztosítva a tökéletes esélyegyenlőséget. Az EJC-n belül az idén kiírtak női Európa-kupát is, ahol a legeredményesebb hölgy jutalma – az Európa-bajnoki címen felül – egy Superstock-homologizáció szerint felkészített, vadonatúj CBR600RR versenymotor.

11121734_818932788195034_1723614552039322362_o



 

Az első verseny a spanyol Aragón pályán zajlott, ahol Kis Viktória találkozása az idei versenymotorjával, a Honda CBR650F-fel és EJC-s ellenfeleivel igen ellentmondásosra sikeredett. Igaz, a pálya megtanulása és a motor beállítása egészen jó lett, ráadásul egy fantasztikus rajttal azonnal a középmezőnybe katapultálta magát, a negyedik körben azonban

Kis Viktória: „A dolgok nem mindig úgy történnek, ahogy azt elképzeljük – az EJC első futama Aragónban tökéletes példa erre. A motorral először Calafatban, a hivatalos teszten találkoztam. Barátságos jószág, de nem igazán pályamotorozásra találták ki, ám mindenkinek adott ugyanaz a technika, így nincs is ezzel semmi gond. Új technika, új pályák, ismét csupa kihívás. A Hondával kezdünk összeszokni, keressük a legjobb beállításokat, amelyekkel a legsimulékonyabban lehet motorozni ezzel az utcai géppel. Minden egyes edzés alkalmával sikerült javítani, jó irányba haladunk. Az aragóni pálya a maga szintkülönbségeivel, trükkös kanyarjaival, gyakorlatilag vak féktávjaival okozott némi fejtörést, jól is jött volna több edzés, mivel a többi versenyző már ismerősen mozgott itt. A versenyen a 26. helyről indulhattam, lányok közül a 2. voltam. A rajtom igen jól sikerült, az első körben a 16. helyen voltam. A mindössze nyolckörös futamból mégis csak négyet sikerült teljesítenem bukás miatt. Egy görög versenytársammal meccseltünk, mikor a célegyenes végén befékeztem magam mellé. A kigyorsításon ő kívülre került, a rázókőre, és gyakorlatilag kiütötte alólam a motort, a könyökével elvitte az elejét. Sajnos a marshalok nem engedtek visszaállni a versenybe, így gyalog jöttem le a pályáról. Szerencsére megúsztam karcolás nélkül, és fejben már a következő hét végi, asseni futamra koncentrálok. Nagyon köszönöm mindenkinek a szurkolást és a biztatást, igyekszem a holland fordulón meghálálni! :)”

11148531_818932531528393_5771801945053772900_o

Kelemenné Szolágyi Noémi, menedzser: „Újoncként az EJC-ben egy majd negyvenfős mezőnyben…

Amikor közel negyven ifjú motorversenyző elrajtol az aragóni pályán, közöttük négy lánnyal, és egyikőjük Magyarországot no meg csapatát képviseli… az az igazán »libabőr« effektus!

Sokan megkérdezik, miért ilyen »komolytalan« ez a női mezőny, hiszen csak négyen vannak, és közülük avatnak majd Európa-bajnokot. A válasz egyszerű és logikus: hiába vagy jó motoros, ha nincs mögötted anyagi háttér, ha nincsenek szponzoraid. Nem szeretek materiális dolgokról beszélni, de az a mentalitás kicsit elkeserít, amikor azt sugallják feléd, hogy oké… oké…, legyél boldog, DE…

Ne törjük meg egymás örömét és lelkesedését úgy, hogy nem látunk a kulisszák mögé!



 



 

Wiccának az esést megelőző meneteléséhez gratulálok, már Assenre fókuszálva köszönöm neki és csapatunk Gaylhoffer Gáborának a munkáját.”

A következő verseny egy hét múlva, 2015. 04. 19-én lesz Assenben!



 



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: