DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Motor

Rossi győzelme tette teljessé Olaszország nagy napját

Sokáig emlékezetes versenyt produkált a MotoGP Katari Nagydíja: Marc Marquez már az első kanyarban kiírta magát a győzelemre esélyesek közül, onnantól kezdve pedig a Yamahák és a Ducatik belügyévé vált az első hely sorsa. A futamot végül szenzációs csaták után Valentino Rossi nyerte, de a bolognaiak is elégedettek lehetnek, hiszen kettős pódiummal debütált a GP15.

Magyar idő szerint vasárnap este 20 órakor elérkezett a hónapok óta várt pillanat: elrajtolt a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájának szezonnyitó katari futama! A pole-t Andrea Dovizioso szerezte meg a Ducatival, mögötte a két Repsol sorakozott Dani Pedrosa, Marc Marquez sorrendben. A második sort Iannone, Hernandez, Lorenzo, a harmadikat Smith, Rossi és Petrucci sajátította ki. A piros lámpák kialvása után is maradt Dovizioso az élen, mögé pedig egy pillanatra csapattársa zárkózott fel, ám Iannonét hamar maga mögé utasította Lorenzo. Marquez azonban csúnyán elrontotta az első kanyart, így majdnem a mezőny legvégéről kellett megkezdenie a felzárkózást! Pedrosa is visszaesett egyébként: ő Hernandez, Smith és Pol Espargaro mögött a hetedik helyen haladt az első kör végén.

21017_w666px_21e9186e22582efdc78dfa883a707132
 
A második körben helycsere történt az élen: Lorenzo vette át a vezetést a Yamahával. A Ducatikat azonban nem tudta leszakítani, miközben mögöttük Hernandezt már az egyaránt nagy felzárkózást bemutató, és egymással is csatázó Rossi, Pedrosa kettős fenyegette. Hamar át is lépték a kolumbiait, s üldözőbe vehették az élen álló triót, miközben mindössze négy kör alatt Marquez is már a 8. helyig verekedte előre magát. A 22 körös viadal első harmadának végére aztán már repsolos kollégája mögött, a hatodik pozícióban haladt a regnáló világbajnok, a leggyorsabb köröket azonban nem ő, hanem a Lorenzóra és a Ducatikra nagy tempóban közeledő Rossi futotta ekkor.



14 körrel a vége előtt ismét változott az éllovas személye: Dovizioso visszavette az első helyet yamahás ellenfelétől! 2010 és 2012 összetett elsője persze nem hagyta annyiban a dolgot, a célegyenesre ráfordító kanyarban visszabújt az olasz elé, de aztán a ducatis könnyedén szerezte vissza a vezetést, sőt Lorenzót egy pillanatra még Iannone is maga mögé utasította. A spanyolt ez olyannyira feltüzelte, hogy legközelebb már a pálya középső szakaszán előzött, miközben Iannone és Rossi között is kibontakozott egy adok-kapok, eggyel hátrébb viszont Marquez simán hagyta maga mögött Pedrosát az ötödik helyért.
 
A futam utolsó harmadához érve továbbra is teljesen együtt haladt a Lorenzo, Dovizioso, Rossi, Iannone négyes, és néhány oda-vissza előzést is bemutattak, Marquez azonban ennek ellenére sem tudott jelentősen közeledni hozzájuk. Ahogy fogytak a körök, Iannone egy leheletnyit leszakadt három ellenfeléről, Dovizioso azonban továbbra is a győzelemért hajtott – igaz, egy ízben kissé szélesen fordult az egyes kanyarban. Négy körrel a vége előtt aztán már be tudott fordulni rendesen is az olasz, így ismét ő állt a tabella élén, sőt Lorenzo olyannyira visszalassult, hogy előbb Rossi, majd Iannone is elmotorozott mellette.

orig_9f362efb527fa94b729948eb8180ad09

A fináléra teljesen egyértelművé vált, hogy ha valami váratlan nem történik, Rossi és Dovizioso között fog eldőlni az első hely sorsa. A két olasz nem viccelt: kőkemény manőverekkel szórakoztatták a közönséget, hol a yamahás, hol a ducatis állt az élen. Az utolsó kört Rossi kezdte meg az élen, de az látszott, hogy Dovizioso jóval gyorsabb az egyenesben, így a „Doktornak” előnnyel kellett kijönnie az utolsó kanyarból ahhoz, hogy megnyerhesse a versenyt. Ez végül sikerült is neki, így a kilencszeres világbajnokot intette le elsőként a kockás zászló, de a bolognai gyártó is roppant elégedett lehet, hiszen kettős pódiummal mutatkozott be a Desmosedici GP15!
 
Rossi győzelme azt is jelenti, hogy a 2010-es katari idénynyitó óta először ő vezeti a vb-pontversenyt, vagyis öt év után állt újra az összetett tabella élére! Dovizioso és Iannone tette teljessé az olaszok dobogóját, mögöttük Lorenzo maradt a negyedik, majd jött a két repsolos Marquez, Pedrosa sorrendben, vagyis az első hat helyet a három nagy gyári csapat pilótái sajátították ki. A hetedik helyen Cal Crutchlow végzett, aki tulajdonképpen az egész hétvégén a legjobb szatellit versenyzőnek számított, majd jött a két Tech3 Yamaha Smith, Pol Espargaro felállásban, a tizedik helyre pedig Yonny Hernandez ért oda a Pramac Ducatival. Folytatás két hét múlva Austinban!

 

A futam végeredménye:

 

1.

Valentino ROSSI

ITA

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

42'35.717

2.

Andrea DOVIZIOSO

ITA

Ducati Team

Ducati

+0.174

3.

Andrea IANNONE

ITA

Ducati Team

Ducati

+2.250

4.

Jorge LORENZO

SPA

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

+2.707

5.

Marc MARQUEZ

SPA

Repsol Honda Team

Honda

+7.036

6.

Dani PEDROSA

SPA

Repsol Honda Team

Honda

+10.755

7.

Cal CRUTCHLOW

GBR

CWM LCR Honda

Honda

+12.384

8.

Bradley SMITH

GBR

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

+12.914

9.

Pol ESPARGARO

SPA

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

+13.031

10.

Yonny HERNANDEZ

COL

Pramac Racing

Ducati

+17.435

11.

Aleix ESPARGARO

SPA

Team SUZUKI ECSTAR

Suzuki

+19.901

12.

Danilo PETRUCCI

ITA

Pramac Racing

Ducati

+24.432

13.

Scott REDDING

GBR

EG 0,0 Marc VDS

Honda

+32.032

14.

Maverick VIÑALES

SPA

Team SUZUKI ECSTAR

Suzuki

+33.463

15.

Hector BARBERA

SPA

Avintia Racing

Ducati

+33.625

16.

Stefan BRADL

GER

Athinà Forward Racing

Yamaha Forward

+33.944

17.

Nicky HAYDEN

USA

Aspar MotoGP Team

Honda

+38.970

18.

Eugene LAVERTY

IRL

Aspar MotoGP Team

Honda

+46.570

19.

Mike DI MEGLIO

FRA

Avintia Racing

Ducati

+59.211

20.

Alex DE ANGELIS

RSM

Octo IodaRacing Team

ART

+1'14.981

21.

Marco MELANDRI

ITA

Aprilia Racing Team Gresini

Aprilia

+1'48.143

22.

Loris BAZ

FRA

Athinà Forward Racing

Yamaha Forward

+3 kör

Nem ért célba:

 

 

 

 

 

Karel ABRAHAM

CZE

AB Motoracing

Honda

 

 

Jack MILLER

AUS

CWM LCR Honda

Honda

 

 

Alvaro BAUTISTA

SPA

Aprilia Racing Team Gresini

Aprilia

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: