DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Motor

Gyári motor járt volna a csodaújoncnak?

A korábbi világbajnok Mick Doohan és Kevin Schwantz is úgy véli, hogy a Hondának Jack Millert a mélyvízbe kellett volna dobni: Marc Marquez mellé a gyári motorra - Pedrosa helyett.

Jack Miller Moto3-ból a királykategóriába való ugrásáról már elég sok szó esett, azonban a mai napon két olyan vélemény röppent fel, amilyet még nem igazán olvashattunk. A motorcyclenews.com szakportál két korábbi legendát, Mick Doohant és Kevin Schwantzot szólaltatta meg az üggyel kapcsolatban. Mindkét 500-as világbajnok úgy véli, a HRC megkockáztathatta volna, hogy a fiatal ausztrált Marc Marquez mellé igazolják a Repsol Hondához. Ez a feltevés igen érdekes, ráadásul Doohan és Schwantz is azon a véleményen vannak, hogy Pedrosa távozása nem feltétlenül okozott volna pótolhatatlan hiányt a gyári alakulatnál, hiszen mára teljesen egyértelmű, hogy ott Marc Marquez az elsőszámú versenyző, Dani neve mellett pedig rengeteg kihagyott lehetőség szerepel.

„Pedrosának sok lehetősége volt, de nem vagyok biztos benne, hogy Dani lesz az, aki kiüti Marquezt a nyeregből a jövőben. Jack számára fantasztikus lett volna, ha Marquez csapattársa lett volna. Amikor a HRC-hez érkeztem, előtte nem mentem sem a 125-ben, sem a 250-ben, de úgy tűnik, most végig kell csinálni a Moto3-at és a Moto2-t, de sok ember nem elég bátor, hogy kockáztasson. Nem tudom, miért a könnyű utat választják” – utalt arra Doohan, hogy 1989-ben egyenesen az 500-ban mutatkozott be a Grand Prix-n, majd így folytatta: 

miller_2014



„Marc nem megy sehova, és még csak 21, szóval miért ne hozzanak még valakit? Tudom, mit csinálnak Jackkal az LCR csapatnál, de mi értelme? Produkciós motoron lesz, ami addig lesz jó, amíg meg nem ismeri a határait, és már nem csodálkozik azon, miért nincs elől, ami több kárt tehet benne. Az élmenőkhöz képest alárendelt motoron ülni néha mentálisan megerőltető lehet, és fizikailag is feszültséget eredményezhet, mivel túl sokat akarhat kihozni a motorból. Ezért jó gyári csapatban lenni. Ott minden rajtad múlik, nem kérdőjelezed meg a motort, vagy a technikai támogatást” – vélekedett az ötszörös világbajnok.

A texasiak büszkesége, Kevin Schwantz is hasonló véleményen van. „Dani jó munkát végzett, ugyanakkor bebizonyosodott, hogy a bajnokság olyasvalami, amit nem tud megnyerni. Mondd meg nekem, ki volt az utolsó fickó, aki nyolc, vagy kilenc évig volt a Hondánál, nem nyert bajnokságot, és még mindig maradt munkája! Hacsak le nem ellenőrződ, azt mondanám, ilyen eddig nem történt” – hangzott az éles kritika 1993 500-as világbajnokától.

Schwantz szerint Miller viszont megütötte a főnyereményt azzal, hogy három évre írt alá a HRC-hez, így ugyanis inkább biztonságban van, sem mint nyomás alatt, így bizonyíthat, hogy gyári motort érdemel a jövőben. „Ez nagy biztonságot ad neki. Megláthatja, hogyan megy az LCR szintjén, aztán utána talán megkaphatja Dani motorját. Máskülönben, ha nem lenne a top 10-ben, kitörölhetné a valagát azzal a darab papírral, amit aláírt. De elsőre egy hároméves HRC ajánlatot kapni nagyon különleges dolog. Mick és Casey soha nem tapasztalhattak ilyesmit” – fejezte be Kevin Schwantz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: