DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
Motor

A gumik nagyobb szerepet kapnak 2016-ban a MotoGP-ben?

Az ausztrál versenymérnök-legenda, Jeremy Burgess egyre sűrűbben hallatja hangját a médiában. A mai napon az MCN tett közzé tőle egy nyilatkozatot, melyben arról beszél, hogy a Michelinekre való átállás sokkal jobban befolyásolhatja majd a MotoGP-t 2016-ban, mint az azzal egy időben bevezetett egységes elektronika.

Valentino Rossi egykori főmérnöke, Jeremy Burgess elárulta, hogy szerinte sokkal nagyobb változást hozhat a Michelin a királykategóriába, mint az egységes elektronika. Az ausztrál azon a véleményen van, hogy könnyen megeshet, hogy valamelyik – akár top – versenyzőnek nem fekszenek majd a franciák abroncsai, amivel komoly hátrányba kerülhet. Konkrétan nem nevezett meg senkit, akitől hasonlót várna, viszont a múltból tudott felhozni hasonló példát. A két fontos szabálymódosítás egyszerre, a 2016-os szezonban kerül majd bevezetésre, a találgatások tehát igen hamar elkezdődtek ebben az ügyben. Jerry a MotorCycleNews.com-on az alábbiakat mondta ezzel kapcsolatban:

Ezért van szükség a rajtelektronikára

„Nem hinném, hogy túl fontos kérdés lenne majd az elektronika. Kiegyenlítheti az esélyeket, de a gumihelyzet felboríthatja az egyensúlyt néhány versenyzőnél, talán a legjobbak között is. Néhányan jól kijönnek majd vele, mert jó lesz a termék. De a kilencvenes években Simon Crafarnál láttuk, hogy versenyt tudott nyerni a Dunlop első gumijával, de miután Michelint tettek alá, elfogyott a magabiztossága, miközben mindenki más azokon nyert versenyt. Úgy vélem, az abroncsok leváltása izgalmasabb lesz, mint az elektronika. Azokban az években, amikor a dolgok félresiklottak a Michelinnél, határozottan megértették, hogy túl hosszú ideig mentek rossz irányba, most pedig úgy jönnek vissza, hogy a jelenlegi elvárások viszonylag simák lehetnek.”

Burgess nem hiszi, hogy az elektronika kevésbé lenne fejlett 2016-ban, mint most. Azt is kifejtette, miért. „Rajtelektronika nélkül nem tudsz elindulni ezekkel a motorokkal, hiszen nélküle hátra esnél velük. A kiprörgésgátlónak maradnia kell, mivel úgy tűnhetne, hogy a gumigyártó nem fair néhány versenyzővel szemben, ami miatt nyomás alá kerülnének, hogy más versenyzőknek más-más gumit adjanak. A tüzelőanyag-takarékos módok is maradni fognak, szóval teljesíthetőek lesznek a versenytávok. Mindenki tapadást akar, azt, hogy ne blokkoljon a hátsó kerék a kanyarbejáraton és a rajtelektronikát a biztonság kedvéért, szóval mindezek maradni fognak” – fejezte be az ausztrál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: