Nagy fába vágta a fejszéjét az Aprilia. Korábban brillíroztak a gyorsaságimotoros-világbajnokság kisebb kategóriáiban, az elmúlt években pedig a Superbike világbajnokságban játszottak meghatározó szerepet. Most új kihívás áll előttük, hiszen úgy döntöttek, újra beszállnak a királykategóriába. Partnerük Fausto Gresini csapata lesz, akik igen nagy tapasztalattal rendelkeznek. Bár még nagyon elején vannak a fejlesztésnek, első tesztjüket pozitívan értékelték. Ebben nagy szerepet játszott, hogy a tervekkel ellentétben nem csak Alex Hofmann (fenti kép), hanem Alvaro Bautista és a visszatérő Marco Melandri is felpattanhatott a gépre mindjárt a gyakorlás első napján. Bár hétfőn nem tettek meg túlságosan sok kört, mégis nagyon értékesnek bizonyultak, hiszen kedden egész nap eső áztatta a Ricardo Tormo után elkeresztelt aszfaltcsíkot.
A szerdai nap már sokkal produktívabbnak bizonyult. Bár délelőtt ismét vizes pálya fogadta őket, a folyamatosan javuló körülményeknek hála dél körül elkezdődhetett a körözés a pályán. A délután ötig tartó program során Bautista 68 kört tett meg, míg Melandri 56-ot. Ez nagy segítség volt abban, hogy a négy szezont a Superbike-ban töltő Melandri megismerje a Bridgestone mostani abroncsait, valamint újra összebarátkozzon a karbon fékekkel. Ezen kívül jóval tisztább képet kaptak, melyek azok a területek, melyeken dolgozniuk kell még. Az elektronikán és a motorblokkon még van mit csiszolniuk, de a motorban sok lehetőség rejtőzik. A két versenyző, valamint az Aprilia versenyzésért felelős vezetője, Romano Albesiano a motogp.com-nak értékelte a Valenciában töltött napokat.
„Egy teljesen új motort kaptunk, hogy először vigyük táncba, micsoda nagyszerű élmény! Nekem még hozzá kell szoknom az abroncsokhoz, amik teljesen különböznek azoktól, amikkel a Superbike szezonjaimban mentem. Ezért is volt fontos sok kört menni, adatokat gyűjteni és összeszokni a motorral. Ebből a szempontból elégedett vagyok, mert kezdem kapizsgálni, min és hogyan kellene változtatni. A motor más, mint amivel a SBK-ban mentem, de alapvetően jó, és jól reagál a változtatásokra. Még sok dolgunk van vele, a következő jerezi teszt pedig fontos lesz” – mondta Marco Melandri.
Alvaro Bautista így vélekedett új versenygépéről: „Az eredmények pozitívak, annak ellenére, hogy tudjuk, még mindig rengeteg munka áll előttünk. A motorblokkon javítani kell, de a hónap végén Jerezben már tesztelni fogjuk az új pneumatikus szelepvezérlésű egységet. Ami a vázat illeti, semmit sem változtattunk a futómű beállításain és geometriáin a mostani teszten. Ezt a következő teszten kezdjük majd el Jerezben.”
Romano Albesianónak is pozitív érzései voltak az első három nap után. Valamint megemlítette, hogy Hofmann már kipróbálta az új erőforrást, ami jól vizsgázott. „Elégedettek vagyunk ezzel az első teszttel. Számunkra ez igazi debütálás volt minden ismeretlen, váratlan tényezőjével együtt, de ennek a három napnak a végén önbizalommal tekinthetünk a jövő fejlesztéseire. A motor azonnal jól kiegyensúlyozottnak, a pneumatikus szelepvezérlésű motorblokk pedig – amit pénteken teszteltünk Hofmann-nal – jó csúcsteljesítményűnek és jól motorozhatónak bizonyult. Most annyi maradt hátra, hogy Noalében visszatérjünk a munkához, hogy a gyűjtött adatok felhasználásával előkészítsük a fejlesztéseket, amiket a következő tesztünkre Jerezbe viszünk majd.”