DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Motor

MotoGP: Kire figyeljünk jövőre?

Épphogy véget ért az idei szezon, már készülhetünk a következőre: a bevált élmenők mellett néhány új és régebbről ismerős nevet is találhatunk a rajtrácson, akikre fél szemmel érdemes lesz odafigyelni.

Egy nappal azután, hogy leintették a szezonzáró valenciai futamot, a mezőny máris megkezdte felkészülését a 2015-ös idényre. Az ismerősök mellett a háromnapos teszten számos új név is felbukkant, közülük vesszük sorra a fontosabbakat, akik akár nagy meglepetést is okozhatnak jövőre – mindenképpen érdemes lesz szemmel tartani őket.

 



Maverick Vinales

Pedrosa, Lorenzo és Marquez után Vinales lehet a spanyolok legújabb csodagyereke, legalábbis erre utalnak a jövő évi szezonnyitó idején 20 éves (ennyi idős volt Marc Marquez is, amikor debütált) motoros eredményei a kisebb kategóriákban: tavaly Moto3-as világbajnoki címet nyert, a Moto2-ben már újonc évében négy futamgyőzelmet szerzett, csak a bajnok Esteve Rabat tudott többet gyűjteni nála. Egyetlen év után a középső géposztályban rögtön a MotoGP-ben folytatja, köszönhetően a visszatérő Suzukinak.

Jack Miller

Miller egyenesen a Moto3-ból érkezik a királykategóriába, teljesen átugorja a Moto2 szintjét – hasonlóra hosszú idők óta nem volt példa. Az LCR csapat Open-Hondáját vezetheti majd, és egyelőre lehetetlen megmondani, mit érdemes várni tőle. A fiatal ausztrál tiszteletet nem ismerő stílusával próbált sikerre jutni – végül eredménytelenül Marc Marquez öccsével, Alexszel szemben – az idei Moto3-as bajnoki csatában, ezt a magatartást azonban a nagyok között kevésbé tolerálják.

Marco Melandri

Egy nagy visszatérő is lesz a mezőnyben, Marco Melandri, aki korábban 5 vb-futamot nyert meg, 2005-ben pedig második lett összetettben Valentino Rossi mögött. A Suzukihoz hasonlóan az Aprilia is gyári erőkkel csatlakozik újra a MotoGP-hez, ők a Superbike-világbajnokságot cserélik a királykategóriára, innen hozzák magukkal Melandrit is, aki a sorozatban töltött négy sikeres év után tér vissza gyökereihez.

Eugene Laverty

Az ügyeletes Laverty – az elmúlt két évben még bátyja, Michael volt a mezőny tagja – a Supersportban és Superbike-ban szerzett magának nevet, habár eredetileg ő is a gyorsasági világbajnokság kategóriáiban kezdte, 2007-ben és 2008-ban a 250-ben szerepelt, nem túl sok sikerrel. Idén a Suzukival teljesített felemás szezont, azzal a céllal, hogy velük léphet a MotoGP-be – végül az Aspar csapattal állapodott meg, az ő Open-Hondájukat fogja vezetni.

Loris Baz

A motorosok között óriástermetű, 192 centiméteres francia Baz Melandrihoz és Lavertyhez hasonlóan az SBK irányából érkezik, ahol már 19 évesen futamot nyert. Idén elsősorban a szezonzáró katari versenyen vívta ki magának a figyelmet és kawasakis kollégája, Tom Sykes örök haragját, akit csapatutasítás ellenére nem engedett maga elé, Sykes pedig elbukta a világbajnoki címet. Eredetileg az Aspar ülését kapta volna meg, ők azonban termete miatt visszavonták ajánlatukat. A Forward Yamahát kevésbé zavarták a méretek, az ő színeikben mutatkozik be.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: