Péntek délután folytatódott a MotoGP utolsó versenyhétvégéje Valenciában. Az első gyakorlást Marc Marquez fejezte be a legjobb idővel, mögötte Lorenzo és Aleix Espargaro voltak a legjobbak. Természetesen délelőtthöz képest melegedett az idő, ám így sem volt forróság, kellemes 22 °C lengte be a pályát. A szél viszont továbbra sem könnyítette meg a versenyzők dolgát. Az első percekben üdítő látvány volt a Ducatitól távozó Crutchlow nevét látni a lista legelején, még ha csak rövid ideig tartott is. Marquez a nyolcadik percben eléggé elmérte az első féktávot, így szélesen fordult. Az első negyedóra lepergése után Marquez állt az élen, Pedrosa, Dovizioso, Crutchlow, Rossi, Lorenzo, Bradl, A. Espargaro, Iannone és Pirro előtt. Ekkor szinte mindenki a bokszban ült, főmérnökével tárgyalva a további módosításokról.
Lorenzo második kijövetelénél mindjárt két vörös szektorral jelezte, hogy vele bizony továbbra is komolyan számolni kell. A kör végén át is vette a vezetést bajnok honfitársától. Időeredménye ekkor viszont még egy tizeddel elmaradt délelőtti legjobbjától, és további kettővel a legjobb délelőtti időtől. De Puniet ekkor csak a 21. helyen állt a Suzukival, azonban számukra valószínűleg egyelőre nem a legjobb köridők hajszolása volt a cél. Ami az összesített eredményeket illeti, az utolsó harmad előtt a top 5 még délelőtti idejével szerepelt a lista tetején. A pálya ekkor is viszonylag forgalommentes volt, viszont nem sokáig, hiszen közeledett az első nap utolsó negyedórája, amikor még lehet javítani az időkön. Lorenzo, Marquez, Pedrosa, Dovi és P. Espargaro álltak ekkor a legjobb helyeken.
A finálé első meglepetését A. Espargaro okozta, ugyanis megfutotta az edzés leggyorsabb körét. Jövő évi motorja időközben pedig feljött a 13. helyre. Ezzel de Puniet megjavította délelőtti legjobbját, valamint az elsőhöz képest is kisebb lett a lemaradása. Ettől többet viszont már nem érhetett el ma, hiszen a motorja feladta a küzdelmet öt perccel a leintés előtt. A két gyári Ducati rákapcsolt a végén, először Crutchlow jött fel a top 5-be, később pedig Dovi állt az élre. Nem sokáig örülhetett viszont, mivel Marquez ismét a végére tartogatta legjobb körét, aminek most a ducatisok örülhettek legkevésbé. A Marquez, Dovi, A. Espargaro, Lorenzo, Crutchlow, Pedrosa, Bradl, P. Espargaro, Smith és Rossi sorrend lett a végleges a top 10-et illetően. Ezzel a negyvenöt perccel véget ért a királykategória számára ez a nap, holnap viszont kiderül, ki honnan várhatja az év utolsó versenyét.
Az edzés végeredménye:
Név |
Csapat |
Motor |
Idő |
Különbség |
|
1 |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'31.454 |
|
2 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
1'31.558 |
0.104 / 0.104 |
3 |
Aleix ESPARGARO |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1'31.565 |
0.111 / 0.007 |
4 |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'31.568 |
0.114 / 0.003 |
5 |
Cal CRUTCHLOW |
Ducati Team |
Ducati |
1'31.731 |
0.277 / 0.163 |
6 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'31.895 |
0.441 / 0.164 |
7 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
Honda |
1'31.935 |
0.481 / 0.040 |
8 |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'32.013 |
0.559 / 0.078 |
9 |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'32.024 |
0.570 / 0.011 |
10 |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'32.049 |
0.595 / 0.025 |
11 |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'32.194 |
0.740 / 0.145 |
12 |
Michele PIRRO |
Ducati Team |
Ducati |
1'32.267 |
0.813 / 0.073 |
13 |
Andrea IANNONE |
Pramac Racing |
Ducati |
1'32.486 |
1.032 / 0.219 |
14 |
Alex DE ANGELIS |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1'32.562 |
1.108 / 0.076 |
15 |
Yonny HERNANDEZ |
Energy T.I. Pramac Racing |
Ducati |
1'32.689 |
1.235 / 0.127 |
16 |
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
Honda |
1'32.725 |
1.271 / 0.036 |
17 |
Scott REDDING |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
1'32.771 |
1.317 / 0.046 |
18 |
Randy DE PUNIET |
Team Suzuki MotoGP |
Suzuki |
1'32.799 |
1.345 / 0.028 |
19 |
Alvaro BAUTISTA |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
1'32.860 |
1.406 / 0.061 |
20 |
Nicky HAYDEN |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'33.434 |
1.980 / 0.574 |
21 |
Hiroshi AOYAMA |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'33.436 |
1.982 / 0.002 |
22 |
Danilo PETRUCCI |
Octo IodaRacing Team |
ART |
1'33.504 |
2.050 / 0.068 |
23 |
Michael LAVERTY |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
1'33.737 |
2.283 / 0.233 |
24 |
Broc PARKES |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
1'34.106 |
2.652 / 0.369 |
25 |
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
Avintia |
1'34.988 |
3.534 / 0.882 |