Szépen csordogál az edzés, Fernando Alonso még nem futott mért kört, a többiek már igen - élen a két Mercedes, majd jön a két Ferrari.
TOP TEN: HALFWAY THROUGH FP1
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
1 HAM
2 BOT
3 RAI
4 VET
5 VER
6 PER
7 RIC
8 VAN
9 MAS
10 HUL#AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/3PhcYKSaKp
És vége! Vettel zárt az élen Hamilton és Verstappen előtt, a három élcsapat nagyon közel van egymáshoz - a McLaren és a Force India is jó tempót futott, a Renault-motoros csapatok (nyilván a Red Bullt leszámítva) viszont egyelőre nem tűnnek túl meggyőzőnek.
Raikkönen sem spórolt ezen a kerékvetőn:
Többen is próbálgatják a halót, amit nekünk is szoknunk kell még:
Romain Grosjean is megforgott és az autó hátuljával neki is csapódott a gumifalnak, de nem tört össze semmi, visszamegy a bokszba.
Vandoorne repült is egyet:
Lift-off for @svandoorne #AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/grSDlxacpc
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
Bő tíz perc maradt az edzésből, érdekes az eleje: Vettelhez képest Hamilton és Verstappen is másfél tizeden belül van, a csapattársak viszont legalább fél másodperccel le vannak maradva.
Vettel! Ez már erős idő, 1:39,006-tal Hamilton előtt az élen, az első két szektorban előnyben volt a Mercedeshez képest.
A csapat szerint a hátszél okozta George Russell hibáját.
"Could you let me know why we lost the rear - I may have clipped the kerb"@ForceIndiaF1 have the answer - a tailwind forces Russell wide#AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/lZlD1Eedsw
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
Alonso is megérkezett a buliba, fut egy hatodik időt, Vandoorne pedig egy nyolcadikat, jó a McLaren!
A Renault ezt tweetelte Hülkenberg piruettjével kapcsolatban...
He doesn't do it often, but when he does it's ! Nico goes for a reverse pirouette and executes it beautifully. #AbuDhabiGP #FP1 pic.twitter.com/ZVT0lnokK8
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2017. november 24.
Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi (aki a Haast nyúzza) is megpördül, kezdik erőltetni a kanyarokat a pilóták.
Max Verstappen odacsapott és ment egy második időt, alig három századdal maradt el Hamiltontól, Ricciardo 1,8 másodperces hátrányban csak a nyolcadik jelenleg.
Lewis Hamilton éppen:
@LewisHamilton #TeamLH #FP1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/OEMGL0zfxn
— LewisGirl_44 (@LewisGirl_44) 2017. november 24.
Pascsal Wehrlein közben két másodpercet ver csapattársára, Marcus Ericssonra - lehet, hogy a német mégis ülés nélkül marad jövőre?
Érdemes szólni George Russellről, aki Esteban Ocon Force Indiáját gyűri és jelenleg 1,3 másodpercre van Sergio Pereztől úgy, hogy kettővel keményebb gumikeveréket használ.
Raikkönenék a bokszban elemzik a helyzetet, az előbb mindkét Mercedes eléjük került.
#Kimi7 in the garage #AbuDhabiGP pic.twitter.com/t8N3wSLSFo
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2017. november 24.
Hamilton visszavág, 1:39,126-tal újra ő van az élen, közeledünk a körrekordhoz.
Közben kiderült, hogy Brendon Hartley megint büntetést kap, tíz rajthellyel indulhat hátrébbról a futamon ahhoz képest, mint amit az időmérőn megszerez.
Daniel Ricciardónak akadt némi kalandja:
Ricciardo takes the scenic route at Turn 20... #AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/Yb4tUwWR7j
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
Max Verstappen a kormányára panaszkodik közben, míg a két Ferrari elfoglalta az első két helyet.
Felipe Massa sisakja:
Felipe's special helmet for #AbuDhabiGP #FM19 ( Insta-Story ) pic.twitter.com/toOZkBXZuB
— Jass #FM19 (@JassFm19) 2017. november 24.
Hamilton különleges sisakja:
A Mercedesnél is új első szárnyakat próbálgatnak.
Karun: "Lewis Hamilton is out of the car, and his Mercedes is up on the stands. They're changing the brake drums and they've been trying front wings too" #AbuDhabiGP #C4F1 #FP1 pic.twitter.com/dlFQPGuxKw
— Channel 4 F1® (@C4F1) 2017. november 24.
Közben kiderült, hogy a Ferrari a Red Bull diffúzorát próbálja másolni, ezért láthattuk Raikkönen autóján azt az extrém elemet a gyakorlás elején.
A búcsúzó Felipe Massa is futott egy jó kört, amivel jelenleg harmadik.
.@MassaFelipe19 sets his first timed-lap, a 1:42.042, to go P3 on the ultrasoft tyre #AbuDhabiGP #FP1 pic.twitter.com/oMAwenGQVO
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2017. november 24.
Megérkezett a Ferrari és a Red Bull: Kimi Raikkönen 1:40,638-at ment az ultralágyakon, három tizeddel jobbat, mint Ricciardo, övék az első két hely.
Bár sok értelme egyelőre nincs, de a leggyorsabb szektorok így nézte ki negyedóra után:
FP1 FASTEST SECTORS (15/90 MINS): Strong start from @LewisHamilton #AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/L9BKuLGxYL
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
Eltelt húsz perc, mire megszületett az első olyan kör, amit nem Mercedes-motoros autó futott, Brendon Hartley szaladt körbe a Toro Rossóval.
A Red Bulltól aligha látunk most túl sok kört, a feltekert Renault-motorokat nem feltétlenül kell ilyenkor erőltetni - nincsenek is kint a pályán.
Lewis Hamilton is futott egy mért kört, 1:41,664-et ment a lágy gumikon, a két Mercedesen kívül más még nem szerepel az eredménylistában.
A Force Indiánál közben ilyen videók készítésével ütik el az időt:
We said we’d be trying some innovative stuff for 2018. #AbuDhabiGP #PinkPanthers pic.twitter.com/oFpzSAJsa7
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) 2017. november 24.
Kimi Raikkönen Ferrariján nem kicsi ez a tesztelem...
Valtteri Bottasé az első mért kör, 1:44,180-at ment a finn szuperlágy gumikon.
A levegő 23, a pálya pedig 43 Celsius-fokos, nincs hideg.
És elkezdődött! Rögtön többen is kijönnek a pályára, különlegesebb aerodinamikai elemeket próbálgatnak.
Ilyen egy kör Abu Dhabiban tizenhat másodperc alatt:
30 MINS TO #FP1
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
A lap of the Yas Marina Circuit will take the drivers roughly 100 seconds
Here's one in 16 #AbuDhabiGP #F1Finale pic.twitter.com/Q5icBCUC1d
Köszöntjük olvasóinkat az idei utolsó első szabadedzés élő közvetítésében, hangozzék ez bármilyen furcsán. Néhány perc múlva zöldre vált a bokszutca lámpája és megkezdődik a 2017-es szezonzáró!