A Force Indiánál közben ilyen videók készítésével ütik el az időt:
We said we’d be trying some innovative stuff for 2018. #AbuDhabiGP #PinkPanthers pic.twitter.com/oFpzSAJsa7
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) 2017. november 24.
És vége! Vettel zárt az élen Hamilton és Verstappen előtt, a három élcsapat nagyon közel van egymáshoz - a McLaren és a Force India is jó tempót futott, a Renault-motoros csapatok (nyilván a Red Bullt leszámítva) viszont egyelőre nem tűnnek túl meggyőzőnek.
Raikkönen sem spórolt ezen a kerékvetőn:
Többen is próbálgatják a halót, amit nekünk is szoknunk kell még:
Romain Grosjean is megforgott és az autó hátuljával neki is csapódott a gumifalnak, de nem tört össze semmi, visszamegy a bokszba.
Vandoorne repült is egyet:
Lift-off for @svandoorne #AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/grSDlxacpc
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
Bő tíz perc maradt az edzésből, érdekes az eleje: Vettelhez képest Hamilton és Verstappen is másfél tizeden belül van, a csapattársak viszont legalább fél másodperccel le vannak maradva.
Vettel! Ez már erős idő, 1:39,006-tal Hamilton előtt az élen, az első két szektorban előnyben volt a Mercedeshez képest.
A csapat szerint a hátszél okozta George Russell hibáját.
"Could you let me know why we lost the rear - I may have clipped the kerb"@ForceIndiaF1 have the answer - a tailwind forces Russell wide#AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/lZlD1Eedsw
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
Alonso is megérkezett a buliba, fut egy hatodik időt, Vandoorne pedig egy nyolcadikat, jó a McLaren!
A Renault ezt tweetelte Hülkenberg piruettjével kapcsolatban...
He doesn't do it often, but when he does it's ! Nico goes for a reverse pirouette and executes it beautifully. #AbuDhabiGP #FP1 pic.twitter.com/ZVT0lnokK8
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2017. november 24.
Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi (aki a Haast nyúzza) is megpördül, kezdik erőltetni a kanyarokat a pilóták.
Max Verstappen odacsapott és ment egy második időt, alig három századdal maradt el Hamiltontól, Ricciardo 1,8 másodperces hátrányban csak a nyolcadik jelenleg.
Lewis Hamilton éppen:
@LewisHamilton #TeamLH #FP1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/OEMGL0zfxn
— LewisGirl_44 (@LewisGirl_44) 2017. november 24.
Pascsal Wehrlein közben két másodpercet ver csapattársára, Marcus Ericssonra - lehet, hogy a német mégis ülés nélkül marad jövőre?
Érdemes szólni George Russellről, aki Esteban Ocon Force Indiáját gyűri és jelenleg 1,3 másodpercre van Sergio Pereztől úgy, hogy kettővel keményebb gumikeveréket használ.
Szépen csordogál az edzés, Fernando Alonso még nem futott mért kört, a többiek már igen - élen a két Mercedes, majd jön a két Ferrari.
TOP TEN: HALFWAY THROUGH FP1
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
1 HAM
2 BOT
3 RAI
4 VET
5 VER
6 PER
7 RIC
8 VAN
9 MAS
10 HUL#AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/3PhcYKSaKp
Raikkönenék a bokszban elemzik a helyzetet, az előbb mindkét Mercedes eléjük került.
#Kimi7 in the garage #AbuDhabiGP pic.twitter.com/t8N3wSLSFo
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2017. november 24.
Hamilton visszavág, 1:39,126-tal újra ő van az élen, közeledünk a körrekordhoz.
Közben kiderült, hogy Brendon Hartley megint büntetést kap, tíz rajthellyel indulhat hátrébbról a futamon ahhoz képest, mint amit az időmérőn megszerez.
Daniel Ricciardónak akadt némi kalandja:
Ricciardo takes the scenic route at Turn 20... #AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/Yb4tUwWR7j
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
Max Verstappen a kormányára panaszkodik közben, míg a két Ferrari elfoglalta az első két helyet.
Felipe Massa sisakja:
Felipe's special helmet for #AbuDhabiGP #FM19 ( Insta-Story ) pic.twitter.com/toOZkBXZuB
— Jass #FM19 (@JassFm19) 2017. november 24.
Hamilton különleges sisakja:
A Mercedesnél is új első szárnyakat próbálgatnak.
Karun: "Lewis Hamilton is out of the car, and his Mercedes is up on the stands. They're changing the brake drums and they've been trying front wings too" #AbuDhabiGP #C4F1 #FP1 pic.twitter.com/dlFQPGuxKw
— Channel 4 F1® (@C4F1) 2017. november 24.
Közben kiderült, hogy a Ferrari a Red Bull diffúzorát próbálja másolni, ezért láthattuk Raikkönen autóján azt az extrém elemet a gyakorlás elején.
A búcsúzó Felipe Massa is futott egy jó kört, amivel jelenleg harmadik.
.@MassaFelipe19 sets his first timed-lap, a 1:42.042, to go P3 on the ultrasoft tyre #AbuDhabiGP #FP1 pic.twitter.com/oMAwenGQVO
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2017. november 24.
Megérkezett a Ferrari és a Red Bull: Kimi Raikkönen 1:40,638-at ment az ultralágyakon, három tizeddel jobbat, mint Ricciardo, övék az első két hely.
Bár sok értelme egyelőre nincs, de a leggyorsabb szektorok így nézte ki negyedóra után:
FP1 FASTEST SECTORS (15/90 MINS): Strong start from @LewisHamilton #AbuDhabiGP #F1Finale #FP1 pic.twitter.com/L9BKuLGxYL
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
Eltelt húsz perc, mire megszületett az első olyan kör, amit nem Mercedes-motoros autó futott, Brendon Hartley szaladt körbe a Toro Rossóval.
A Red Bulltól aligha látunk most túl sok kört, a feltekert Renault-motorokat nem feltétlenül kell ilyenkor erőltetni - nincsenek is kint a pályán.
Lewis Hamilton is futott egy mért kört, 1:41,664-et ment a lágy gumikon, a két Mercedesen kívül más még nem szerepel az eredménylistában.
Kimi Raikkönen Ferrariján nem kicsi ez a tesztelem...
Valtteri Bottasé az első mért kör, 1:44,180-at ment a finn szuperlágy gumikon.
A levegő 23, a pálya pedig 43 Celsius-fokos, nincs hideg.
És elkezdődött! Rögtön többen is kijönnek a pályára, különlegesebb aerodinamikai elemeket próbálgatnak.
Ilyen egy kör Abu Dhabiban tizenhat másodperc alatt:
30 MINS TO #FP1
— Formula 1 (@F1) 2017. november 24.
A lap of the Yas Marina Circuit will take the drivers roughly 100 seconds
Here's one in 16 #AbuDhabiGP #F1Finale pic.twitter.com/Q5icBCUC1d
Köszöntjük olvasóinkat az idei utolsó első szabadedzés élő közvetítésében, hangozzék ez bármilyen furcsán. Néhány perc múlva zöldre vált a bokszutca lámpája és megkezdődik a 2017-es szezonzáró!