DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 25. szerda
12:02

Hamiltonnak már megint lesz ünnepelnivalója, hiszen kerek számot ért el rekordszámú 70. rajtelsőségével.

Ezzel véget ér élő közvetítésünk az időmérőről, holnap 9-kor is tartsatok velünk a futamon. A bajnoki esélyesek a rajtrács két ellentétes végére fognak felállni.

A második sorban Verstappen és Ricciardo, a harmadikban Bottas és Ocon, a negyedikben Vandoorne és Hülkenberg, az ötödikben Perez és Alonso.

És Raikköen 45 ezreddel marad el Hamilton előző körben felállított legjobbjától! Nincs Ferrari-pole, a finn a második helyről rajtolhat majd, Hamilton mellől.

Hamilton 67 ezreddel lassabb önmagánál.

Raikkönennek van most hozzá hasonlóan erős középső szektorja...!

Egyelőre senki nem tud Hamilton közelébe érni...

Jönnek a versenyzők a második menetre. Meglesz-e az 1:29-es köridő Malajziában így búcsúzóul?

Perez, Ocon, Vandoorne, Alonso a további sorrend jelenleg a 6-9. helyeken.

Hamiltoné a "leghatalmasabb" idő, 1:30,076! Raikkönen 1:30,3, Ricciardo 1:30,5, Vestappen 1:30,6, Bottas 1:30,9.

Hülkenberg kivételével mindenki két próbálkozással számol, úgy tűnik, hiszen kilenc autó már a pályán.

Verstappen pedig 20. születésnapján szerezhetné meg első pole-ját. Elkezdődött a Q3.

258 ezred választotta el a Q2-ben ezt az öt pilótát.

Vettel drámája ide vagy oda, rég éreztünk már ennyire sokesélyesnek, kiszmíthatatlannak egy időmérőt. Az élcsapatok öt fennmaradt pilótája közül tényleg bárki odaérhet, 20-20% eséllyel.

Ez viszont azt jelenti, hogy továbbjutott a két McLaren is a Mercedesek, a Red Bullok, a Force Indiák, valamint Hülkenberg és Raikkönen társaságában.

Bottas ugrott az élre, 1:30,803. Lejjebb nagy tülekedés a továbbjutásért: kiesett Massa, Palmer, Stroll, Sainz és Gasly. A Toro Rosso reményei, miszerint a spanyol bejut a legjobb tízbe, nem igazolódtak be.

Csak az első két helyezett, Raikkönen és Verstappen maradt a bokszban a hajrára.

Vettel nyilatkozott is már. "Nem sokat csináltam ma, de ez része a motorsportnak." Emellett hálálkodott a csapat felé, akik időben kicserélték az előző, hibás motort a harmadik edzés után. Hamarosan jövünk a teljes interjúval.

Az második menetek előtt volt egy kis várakozás mindenkinél, de most indul a Q2 hajrája. A két Mercedes is jön ki a pályára a 3-4. helyről, és Ricciardo is az 5.-ről.

Nem igazán mutatja esőfelhők közeledését a radar. Azok az égbolton sötétedő dolgok nem jönnek közelebb.

Nem volt tiszta egyik Mercedes-pilóta köre sem, a visszajátszások mindkettőjüknél mutattak egy-egy közepes méretű hibát.

Újabb körrekordok repkednek, Raikkönen már 1:31-en belül jár. 1:30,926. Mögötte Verstappen és a két Mercedes az első körök után.

"Legalább" a Ferrari most minden elemet kicserélhet Vettel hajtásláncában, és több büntetéssel már nem kell tervezniük a továbbiakban. Valószínűleg ígyis-úgyis kifogytak volna néhány elemből a szezon végére, szóval ez a mostani utolsó hely talán nem is akkora csapás, mint amekkorának tűnik. 

Megkezdődött a 15 perces Q2. Újabb öt kieső nevét fogjuk megismerni a végére.

Viszont, ha lehet ilyet mondani, a pole-ért folyó csata csak még kiegyenlítettebb lett. A Mercedesek nem tűnnek erősebbnek a Red Bulloknál, és persze ott van Kimi Raikkönen a hétvégén eddig legjobbnak tűnő Ferrarival.

Ilyen a technikai sport. Tavaly éppen itt Lewis Hamilton esett ki motorhiba miatt az élről, most Vettel rajtol a mezőny ellentétes végéről, mint ami előzetesen kinézett neki.

Dráma, dráma, a szingapúri rajtbaleset után újabb olyan pályán került lehetetlen helyzetbe Sebastian Vettel, ahol ő tűnt a fő esélyesnek. 

Gasly feljött a remek 8. helyre, a Haasok viszont lecsúsztak. A Q1-es kiesők névsora végül: Grosjean, Magnussen, Wehrlein, Ericsson és Vettel.

Jaj, nézzük a többieket, mert közben vége a Q1-nek lassan. A Sauberek, Stoll és Gasly van jelenleg még kiesőhelyen Vettel mellett.

És nem jön! Ki akarták engedni a németet, minden készen állt, de már elindulás előtt vészes jelek és hangok jöttek a motorból, így Vettel a bokszban maradt. Nem teljesített kört, az utolsó helyről fog rajtolni a német a Malajziai Nagydíjon! Micsoda csapás ismét Vettel számára!

Most kezdik felkészíteni Vettel autóját, úgy tűnik, mintha ki akarnák küldeni egy menetre. Kérdés, hogy működik-e a turbó. A frissen olvasott/hallott szakértői vélemények elég lemondóak a német esélyeit illetően.

Hamilton viszont már azért van a garázsban és fogott ideiglenes vetkőzésbe, mert elégedett a továbbjutást érő, jelenleg első helyre elég körével.

A Ferrari garázsát mutatta a kamera, a szerelők nem nagyon szorgoskodnak az autón. Talán ők már tudják, hogy ilyen rövid idő alatt kijavíthatatlan a probléma? Vagy ne lássunk rémeket?

Utolsóként Alonso is a pályán, de egyelőre semmivel nincs elkésve.

Sainzot a Q3-ba, az újonc Gaslyt már elsőre a Q2-be várja a Toro Rosso, ezt mondta most Franz Tost csapatfőnök a Sky Sportson.

A német nem futott mért kört. Ellenben 17 kollegájával, közülük Raikkönen és a két Mercedes állnak jelenleg az első három helyen.

Vettel lassú tempóban kocogott vissza a bokszba, valami nincs rendben az új erőforrással. "Mintha nem lenne turbóm" - adott visszajelzést a német. Sietve tolják be autóját a garázsba a szerelők.

19 autó máris akcióban, a felhőket látva tényleg bármikor megváltozhat az időjárás. Alonso várakozik legtovább a bokszban.

Vettel is a pályán. Nézzük, hogy működik ez a továbbfejlesztett motor! Már enélkül is ő lenne a pole fő esélyese az edzéseredmények alapján.

Elkezdődött a Q1. 18 perc, amelynek a végén az öt leglassabb autó búcsúzik.

Egy ítélet is született - illetve nem született - a szünetben. Verstappen és Palmer egy különös ütközésbe keveredett az edzés végén, de a két versenyző meghallgatása után senkit nem büntettek.

A Ferrarinál sikerült időben befejezni a munkát, a padlólemez is visszakerült az autóra a kezdés előtti utolsó percekben, a német - elméletben - készen áll az indulásra.

És nézzétek, mi közeleg 

A Mercedesnél pedig a pilóták kitartanak az eltérő aero-csomag mellett a hétvége hátralévő részére. Ez azt jelenti, hogy Lewis Hamilton autóján a régebbi elemek maradtak fenn, Valtteri Bottas viszont az újakkal volt elégedettebb, így megtartja azokat.

Sebastian Vettel harmadik edzés végén érkezett, elektronikai jellegű meghibásodása miatt a Ferrari úgy döntött, hogy elővigyázatosságból kicseréli a motort az 5-ös számú autóban az időmérő előtti két órában. Ez az utolsó, 4. büntetlenül felhasználható egység, ami viszont már egy új fejlesztés, így még előnyt is jelenthet a németnek. Eredetileg csak egy-két futammal később tervezte bevetni a csapat.

Napos napot mindenkinek így a sepangi időmérő előtt (a helyszínen is egyelőre napos az idő, de legalábbis nem esős). Már így a Q1 indulása előtt van néhány érdekesség, amiről beszámolhatunk, és amelyek akár az erőviszonyokat is befolyásolhatják a hétvége hátralévő részére.