Valtteri Bottas kisodródott a 11-es kanyarban, és tett egy hosszabb látogatást a kavicságyban, de vissza tudott jönni. Felipe Massát próbálta volna megkerülni a külső íven, de túl szélesen fordult.
Zűrös edzésnapon vagyunk túl az első edzés viharával és ezzel a mostani csatornamizériával. Biztosan lesz még folytatása ennek a történetnek, és akkor az erőviszonyokról még nem is beszéltünk. A Mercedes ma kicsit elveszettnek tűnt, viszont a csapatok alig tudtak a hosszú etapokra készülni.
Ennyit a mai élő közvetítésünkről, kövessétek a híreket nálunk a nap további részében is!
Grosjean közben már mosolyogva nyilatkozik, és maga is megerősíti, hogy jól van, haja szála sem görbült az ijesztő becsapódás során.
Nyilvánvaló, hogy tíz perc alatt helyrehozhatatlan lett volna ez a probléma.
És itt a vége. 10 perccel a tervezett leintés előtt az FIA közölte, hogy nem indítják újra az edzést.
Szóval ilyen lyukak azért nem szerencsés, ha bárhol megtalálhatók egy versenypályán, pláne az ideális íven nem.
Igen, a kamerákból most már jól látszik a méretes lyuk, ahol a csatornafedélnek kellett volna lennie. Egy visszajátszás szerint akkor vált fel, amikor nem sokkal korábban Raikkönen áthajtott rajta. Ez most komoly biztonsági aggodalmakat vet fel, Charlie Whitingék ki is mentek a helyszínre, hogy alaposan megvizsgálják a helyzetet.
Csúnya volt, de szerencsére Grosjean jól van.
RED FLAG: Session halted temporarily after GRO hits the wall at Turn 13
— Formula 1 (@F1) September 29, 2017
He's out of the car and signals he is ok #MalaysiaGP #FP2 pic.twitter.com/ZwwHLzqCN8
És megvan a baleset oka: az előző kanyar belső ívén található kerékvető egy darabja, vélhetően egy csatornafedél látványosan elmozdult a helyéről. Grosjean ráhajtott és defektet kapott.
A Haas nagy sebességgel csúszott ki, átszánkázott a kavicságyon, és irányíthatatlanul, oldalról a falba csapódott. A francia ki tudott szállni, és már az orvosi autó várta.
Ez viszont már egy nagyobb baj: Grosjean a falban, piros zászló!
Csak kisebb ijedtségek voltak fellelhetők az elmúlt percekben a békésen köröző mezőnyben: Raikkönen bal első felfüggesztésén a csapat ott felejtett egy ragasztószalagot, Wehrlein pedig paranoiás lett, és azt hitte, eltalált valamit - de a Sauber megnyugtatta, hogy semmi gond nincs az autójával.
Mivel szokás szerint már a hosszú etapok, a versenyre való felkészülés zajlik, eredményt is hirdethetünk fél órával a leintés előtt. Különös ez a sorrend: Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes.
Közben egy közepes méretű botrány kezd kibontakozni a háttérben a csapatok között. Történt ugyanis, hogy az FIA technikai igazgatója, Marcin Budkowski távozott pozíciójából, és a három hónapos kényszerszabadságot követően német sajtóértesülések szerint a Renault csapatához készül igazolni. A többi csapat vezetője nem repes az örömtől emiatt, hiszen az istállók minden titkát és trükkjét ismerő szakember egy rivális kezeiben felbecsülhetetlen értékű kincs lenne.
A két edzés között egy sebtében összehozott tanácskozáson össze is ült Wolff, Horner, Arrivabene, Lowe és Fernley, bár a Sky Sports friss hírei szerint nem ez, hanem egy jövőbeli költséglimit bevezetése volt a fő téma közöttük.
Persze mielőtt nagy következtetéseket vonnánk le, ne feledjük, hogy a Mercedesek sérülhettek a kavicságyban tett látogatásoknak köszönhetően, ugyanakkor a Ferrari egy halom szemmel is látható fejlesztést hozott erre a hétvégére.
Alonso még odacsapott egyett, és még ő is bejött a két Mercedes elé! Vagy az Ezüst Nyilakkal nincs rendben valami, vagy az a McLaren nem is olyan rossz most már, vagy Alonso a nagyon jó továbbra is!
Utolsóként megjöttek a Mercedesek is végső könnyűtankos körükre, de nem vitték túlzásba a javulást. Hamilton 5., Bottas 6. lett, 1,4 másodperccel maradtak el Vetteltől.
Magnussen az "őrült alulkormányzottságra" panaszkodik a Haasnál. Megnyugtatják, hogy Grosjean is ezt mondja, bár nem biztos, hogy ettől megnyugodott a dán.
A Stroll és a bója című diavetítésünk következik.
Marcus Ericsson is bemutatott egy hosszabb pályaelhagyást, ő éppen a füvön.
Lance Stroll eltalálta a bokszbejáratot jelző bóját, és jól el is ütötte a helyéről. Elfékezte magát a célegyenesre való rákanyarodás közben, és már a rádióban bocsánatot kért, meg ne haragudjanak rá ezért az illetékesek.
A Mercedesek szerelgetése, javítása, tisztítása is lassan befejeződik. Bottas már a pályán is van.
És vissza is repítette őket az élre az időmérős szimuláció: Vettel 1:31,261, Raikkönen 1:31,865.
A Ferrarik most jönnek az "igazán gyors" köreikre, miközben a Mercedesek még a garázsban.
Ricciardo átvette a vezetést, 1:32,099-cel most a Red Bull áll az élen. Közben csapattársa, Verstappen a vezethetőségre panaszkodik. Vissza is hívták a bokszba.
A Pirell is rámutat, hogy a Mercedes autói nem teszik jól, ha ralikrosszozással ütik el az értékes perceket, miután az első edzés adatai is többnyire használhatatlanok voltak az eső miatt.
The rallycross sáessions from @MercedesAMGF1 won’t have helped their run plan, after #FP1 was a bit of a wash-out. Track time is key.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 29, 2017
"Nézzétek, Lewis hozott nekünk egy kis ajándékot!" - írják a Mercedes Twitterén a 44-es autóról a garázsban leszóródott egyik méretesebb kavicsot mutatva.
Oh look! #LH44 brought us back a present! Gravel, it gets everywhere... #MalaysiaGP #FP2 pic.twitter.com/BqXyBJFPmV
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 29, 2017
Sainz is kicsúszott, majd visszajött. "Vezethetetlen ez a dolog" - szidja Toro Rossóját.
És amíg a Mercedesekkel voltunk elfoglalva, Vettel már tovább javított: 1:32,456. Mögötte Verstappen, Raikkönen és Ricciardo is fél másodpercen belül.
Itt egy kép a kicsúszásról. Toto Wolff rezzenéstelen arccal nézte végig a bokszból a kamerák tanúsága szerint.
És Hamilton is kint van a kavicságyban! Ő a 8-as kanyarban csúszott meg és landolt a bukótérben. Szerencséjére nem ásta el magát, ki tudott jönni a sóderrengetegből.
Carlos Sainz lehangoltan jelzi a rádióban, hogy a Toro Rossójának vezethetősége egyszerűen szörnyű. Talán boldogabb lenne, ha már a Renault-t vezethetné ezen a hétvégén, hiszen erre is volt esély.
A Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost szerint nem jelentenek aggodalmat a szerelők számára a füstölő autók (most Gaslyvel történt, de Szingapúrban is volt rá példa), ezt csak a kipufogóra kifröccsenő olaj okozza. Tost azért hozzátette, ő maga mindig kisebb szívrohamot él át, amikor füstölni látja az autóit.
És kész is, eddig tartott megdönteni a valaha volt leggyorsabb sepangi kört: 15 percnyi száraz pályás körözés kellett hozzá.
A korábbi rekordot még Fernando Alonso tartotta 2005-ből 1:32,582-vel, de ezt Sebastian Vettel most 1:32,566-ra javította. És hol van még a vége!
Gasly kivételével mindenki rendelkezik már mért idővel.
Egy kis helyreigazítás: Verstappen vezet 1:32,739-cel, Raikkönen 1:32,836-tal követi, mögöttük pedig most Vettel, Ricciardo és Bottas áll.
A mezőny újonca, a Danyiil Kvjat helyét átvevő Pierre Gasly nagy füsttel érkezett vissza a szerelőihez a bokszba.
Raikkönen pedig már kétszer is javított azóta, immár 1:32,739-cel áll. Tavaly Hamilton 1:32,850-nel nyerte az időmérőt. Csak mondjuk.
A köridők máris viharoznak be a rendszerbe. Kimi Raikkönen vezet 1:33,486-tal. Ez máris egy remek eredmény, valószínűleg itt sem lesz túl hosszú életű az eddigi körrekord.
Az első edzést a tesztpilóták miatt kihagyó Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen és Marcus Ericsson is beült most már autójába. Nem volt számukra túl nagy érvágás most a kihagyás, a vizes pálya úgysem szolgáltatott reprezentatív körülményeket.
És igen, már mindenki slick gumikon hajt ki. Szuperlágy, lágy és közepes keverékek is vannak bevetésen.
Most már nincs is semmiféle időhúzás: zöld zászló, és a versenyzők azonnal a pályán a második másfél órás edzésre, ami reményeik szerint ezúttal tényleg másfél órás lesz, ellenben az elsővel, amiből leharapott fél órát az FIA.
A csapatok inkább kinéznek az égre meg a pályára, és megállapítják, hogy jóval szárazabbak a körülmények, mint délelőtt voltak. Az eső azóta nem esett, és bár a pálya még nedves, ez hamar slickgumis edzéssé válhat. Ha nem lesz azonnal az.
Much drier conditions here in Sepang ahead of #FP2 at the #MalaysiaGP #F1 pic.twitter.com/6C0FW3Oihm
— Red Bull Racing (@redbullracing) September 29, 2017
Itt egy kifejezetten F1-specifikus időjárás-jelentés a Sky Sportstól, amely Sepang környékére koncentrál. A hölgy egy percen át elemzi a hétvégi helyzetet, és végül arra lyukad ki, hogy a hétvége bármely pontján eleredhet az eső, de az is lehet, hogy nem fog.
After a wet first practice how does the rest of the weekend look? Here's @SkyNewsNaz from @SkyNewsWeather with the forecast #SkyF1 #F1 pic.twitter.com/AXI5Yntrz9
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 29, 2017
Az első edzés nemhogy napos nem volt, kifejezetten szakadt az eső! Vizes pályán a Red Bullok futották a legjobb köridőket, miután a rossz körülmények miatt fél órával később kapta meg a zöld jelzést a mezőny.
Napos napot mindenkinek! Ha a második malajziai edzés élő szöveges közvetítését keresitek, akkor jó helyen jártok.