Hamilton három másodperccel Bottas előtt, aki héttel megy Vettel előtt, mögöttük viszont Ocon és Stroll lassan csatába keveredhet egymással.
Jön a díjátadás, aztán a pódiuminterjúk - mi ezzel meg is köszönjük olvasóink figyelmét, de ne menjetek sehová, hiszen hamarosan jövünk a legfrissebb nyilatkozatokkal!
Ahogy tavaly, valakinek megint sikerült odacsempésznie a magyar zászlót, miközben Hamilton és a Mercedes tiszteletére játszották a brit és német himnuszokat.
A nap versenyzője szavazás nyertese: Daniel Ricciardo. A Raikkönen elleni előzéésrt meg is érdemelte.
Miközben pedig a versenyzők a ceremóniára készülnek Monzában, mi hozzuk a futam összefoglalóját is.
Mutatjuk a teljes végeredményt:
Hamilton karrierje 59. győzelmét szerezte, mostani sikerével pedig átvette a vezetést az összetettben: hétpontos előnyét hárompontos előnyre változtatta Vettellel szemben.
Ricciardo lett a negyedik, Raikkönen az ötödik, és mögöttük is maradt az Ocon, Stroll, Massa, Perez sorrend, míg a top10-et Verstappen tette teljessé.
Az élen viszont már nem történt változás: Lewis Hamilton magabiztosan húzta be idei hatodik sikerét Valtteri Bottas és Sebastian Vettel előtt.
Közben már az utolsó körben Hamilton, hátrébb viszont a Force Indiák és a Williamsek még nagyon egymáson.
Hopp, ugyanilyen üzenetet kapott Alonso is - most legalább biztos, hogy nem a spanyol játssza el a meghibásodást.
Megvan a harmadik kieső: Ericsson kénytelen kiállni.
Ricciardo közeledése lelassult Vettelhez képest - ebből már aligha lesz előzés a hátralévő szűk három körben.
Íme, képen is az eset:
LAP 47/53: VER passes MAG to take 10th, but did he push the Dane wide? Stewards investigating #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/N0yuPO3CSm
— Formula 1 (@F1) 2017. szeptember 3.
Magnussen Alonso után a nap második legnagyobb hisztijét vágja le Verstappen leszorító manőveréért. A felügyelők azért vizsgálni is kezdték a dolgot.
Ja, amúgy a Mercedesek vezetnek: Hamilton előnye öt másodperc közeli Bottashoz képest, Vettel hátránya pedig lassan a fél percet is eléri.
Ricciardo újabb leggyorsabb kört futott, az utolsó szektorban viszont picit lassabb Vettelnél - hat kör, hat másodperc a különbség.
És meg is van: Magnussen megelőzősévéel Verstappen a tizedik - aztán kissé ki is rakta a dánt.
Hátrébb egyébként Verstappen is vadássza le az ellenfeleket: a futam elején balesetbe keveredő, ezért egy plusz kiállást is beiktató holland mindjárt pontszerző lesz.
Vettelre is közeledik amúgy az ausztrál, de ebben a tempóban nem fogja utolérni a ferrarist - pedig szórja a leggyorsabb köröket.
Itt van képen is Ricciardo manővere:
LAP 41/53: Another spectacular move from @danielricciardo - passes RAI, moves up to 4th #ItalianGP#F1 pic.twitter.com/cYHF9llx5u
— Formula 1 (@F1) 2017. szeptember 3.
A Red Bull pedig már Vettelre úszítja pilótáját, a német előnye azonban akkora, hogy Ricciardónak bő egy másodpercet kellene hoznia rajta körönként, hogy meglegyen a dobogó.
Ricciardo máris utolérte Raikkönent, és meg is előzte az 1-es kanyarban - ez szép volt az ausztráltól!
Ugyanez felvételen:
Jolyon Karma pic.twitter.com/mNWc2DoDoL
— Ky (@FiftyBuckss) 2017. szeptember 3.
Alonso még mindig Palmeren rúgózik: amikor közölték vele, hogy kiesett, csak annyit mondott, hogy "karma". A spanyolnak tényleg elgurult ma a gyógyszere...
Na, Ricciardo is megejtette a cseréjét, és rögtön át is ugrotta az Ocon, Stroll, Massa triót - így az ausztrál inkább Raikkönen negyedik helyére lehet veszélyes majd.
Hamilton és Bottas amúgy szépen pingpongozik a szektoridőkkel - kár, hogy négy másodperc a különbség köztük...
Verstappen ismét koccant: ezúttal Grosjeannal ért össze a Haas pilótájának külső ívről történő előzése során.
Hopp, egy lelassuló McLaren-Honda - és nem Alonsóé! Vandoorne alatt kotlott meg a friss erőforrás... Az előrelépés megkérdőjelezhetetlen.
De ez csak eddig tartott: Bottas is megejtette a maga cseréjét, és simán visszaállt a második helyre.
Hamilton is bent járt a bokszban: tökéletes kiállás a britnek, a vezetést most ideiglenesen Bottas ragadta magához.
Vettel az első, aki az élmezőnyből kijött: természetesen szuperlágyról lágyra váltott, hiszen a szabály szerint két különböző keveréket használni kell a futam során.
A kanadai most már előzési távolságban, a Force India fiatalja viszont eddig remekül védekezik. Amúgy valójában az ötödik helyért megy a csata, ha majd mindenki kiállt kereket cserélni, de azért még az ellentétes taktikán lévő Ricciardo a végén még veszélyes lehet rájuk.
Ocon és Stroll megint kezd egymásra találni.
Féltávnál járunk, Vettel most jelezte először, hogy elkezdtek fogyni a hátsó gumik - alighanem lassan jönnek a kerékcserék az élmezőnyben is.
Raikkönen több kemény próbálkozás után most végre el tudott menni Ocon mellett a célegyenesben, aki ugyan megpróbált visszatámadni, de a finn maradt elöl.
"Az öt másodperc egy vicc, egy igazi vicc!" - Alonso nem bírja túltenni magát a Palmer-ügyön...
Na, most Raikkönen és Ocon szolgáltathat némi izgalmat, a ferraris azonban nem igazán tud támadási közelségbe kerülni ellenfeléhez.
A háromszoros vb-első már öt másodperccel vezet Bottas, és hússzal Vettel előtt - ilyenkor bezzeg egy esőfelhőcske sincs Monzában, amikor kellene...
Itt van képen is Hamilton apró hibája:
Hamilton, arriesgando... #ITAmovistarF1 pic.twitter.com/4Wu0GgFCAf
— F1 en Movistar+ (@movistar_F1) 2017. szeptember 3.
Hamilton kicsit hibázott, de így is magabiztosan vezet. Alonso közben kevesli Palmer büntetését: "Ez egy vicc!"
Stroll is bent járt a bokszban, egy apró hibának köszönhetően azonban ő már Raikkönen mögé tudott csak visszatérni. Mindeközben Palmert öt másodperces büntetéssel sújtották az Alonso-féle sikánlevágásért.
Ricciardo újabb pozíciót javított: Perez mellett ment el egy szép manőverrel.
Ocon reagált Raikkönen lépésére, ennek köszönhetően a francia maradt is a finn előtt.
Raikkönen közben már majdnem beszállt az Ocon-Stroll meccsbe, de inkább bejött a bokszba - elévágással próbálkozik a Ferrari.
Alonso: "A felfelé váltások tönkrevágják a versenyünket!" - megint valami probléma lehet - vagy csak a kétszeres vb-győztes hisztizik?
Hmm, Alonso és Palmer megint egymásra találtak: most a Renault pilótája a sikánt átvágva maradt a spanyol előtt - igaz, a McLaren se hagyott neki igazán helyet...
Vettel körönként 3-5 tizeddel lassabb a Mercedeseknél, nagyon úgy tűnik, hogy erőből itt a Ferrari nem fogja felvenni velük a versenyt. Ezért inkább nézzük a fiatalok csatáját mögöttük!
Érdemes lehet kiemelni Ricciardo kilencedik helyét, ő ugyanis a lágy keveréken van, tehát a futam második felében kapja meg a gyorsabb szuperlágy gumikat.
A versenyfelügyelők úgy határoztak, senkit nem büntetnek az említett baleset után.
Videón a Massa-Verstappen incidens:
Gelukkig nog in de race..... pic.twitter.com/ot3f7OW4yg
— Yvonne Tillemans (@YvTill) 2017. szeptember 3.
Vettel második nekifutásra megelőzte Ocont is, így a négyszeres világbajnok feljött a harmadik helyre.
Hamilton közben már majdnem három másodperccel vezet Bottas előtt.
Újabb előzés: Vettel ment el Stroll mellett, a német feljött a negyedik helyre.
Verstappen és Massa incidensének pillanata:
Massa está siendo investigado por este incidente con Verstappen.#ITAmovistarF1 pic.twitter.com/xbgCm0EBuu
— F1 en Movistar+ (@movistar_F1) 2017. szeptember 3.
Hmm, a visszajátszás alapján nem is helycsere történt a Ferrarinál, Raikkönen és Vettel meccseltek egymással, a finn azonban elvétette a második sikánt. Verstappen és Massa incidensét pedig vizsgálja a felügyelőség.
Közben a Ferrarik helyet cseréltek: immár Vettel az ötödik, miközben Bottas megelőzte Ocont, így már a negyedik kör elején Mercedes 1-2-t láthatunk...
Itt az első baleset: Massa és Verstappen ért össze, a holland jobb első defektet kapott.
Nem volt esélye a Williams kanadai tehetségének: Bottas simán elment Stroll mellett a célegyenesben, így már a finn a harmadik.
Hamilton már most megnyugtató előnnyel vezet Ocon és Stroll előtt, utóbbit pedig már Bottas szorongatja.
Óriási csata Bottas és Raikkönen között, előbbi azonban végül lenyomta ferraris honfitársát, kihasználva a Mercedes erőfölényét is.
RAJT! Hamilton megőrizte a vezetést, Ocon viszont lerajtolta Strollt, aki mögé Raikkönen jött fel. Bottas, Vettel a további sorrend.
Elindult a felvezető kör, most már senki ne menjen sehova!
És itt is a válasz: a két Red Bull, valamint Palmer és Alonso indul a lágyakon, mindenki más a szuperlágyra voksolt.
Most már tényleg csak pár perc a rajtig, hamarosan kiderül, ki milyen gumin rajtol...
Ejtsünk néhány szót a bajnokság állásáról is, hiszen könnyen lehet, hogy idén először változás lesz az élen, Vettel előnye ugyanis mindössze hét pont Hamiltonnal szemben. Ha a brit nyer, mindenképp átveszi a vezetést a tabellán, köszönhetően több győzelmének.
Természetesen a szokásos légi parádé sem maradhatott el, az olasz nemzeti színekkel:
So this was cool.#ItalianGP pic.twitter.com/oICQDEWylJ
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2017. szeptember 3.
Szűk negyed óra van a rajtig, itt a nemzeti himnusz ideje:
The national anthem #ItalianGP pic.twitter.com/Z1pbxY8DNI
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2017. szeptember 3.
S ha már időjárás: mivel tegnap esős volt az időmérő, mindenki szabadon választhat gumikat a rajtnál - vajon változatos stratégiákat látunk az élmezőnyben?
Na, akkor a hivatalos időjárási adatok:
ICYMI: Blue skies all the way...
— Formula 1 (@F1) 2017. szeptember 3.
#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/4xMTQCIiij
Szurkolói felvétel arról, ahogy az egyik Ferrari épp a rajtrácsra készül felállni - természetesen nekik szurkolnak majd a legtöbben, és szükségük is lesz a támogatásra, hiszen Vettel és Raikkönen csak a harmadik sorból indulhatnak.
#FORZAFERRARI
— Samuele Panzeri (@samuele_panzeri) 2017. szeptember 3.
#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/REDhFwSd8h
A Mercedes brit pilótája mögött viszont köze sincs a sorrendnek ahhoz, amit a tegnapi időmérőn láttunk - igazából meg se próbáljuk összefoglalni, kit miért büntettek, csak álljon itt két szám: 9 versenyző összesen 150 rajthelnyi hátrasorolást kapott. Az elvileg hivatalos rajtfelállást ide kattintva böngészhetitek át.
A versenyzők természetesen már elkezdtek felállni a rajtrácsra, amelynek éléről az immár egyedüli pole-rekordernek számító Lewis Hamilton indulhat majd.
The poleman himself, #LH44!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2017. szeptember 3.
Off to the grid we go! #ItalianGP @F1 pic.twitter.com/kTsX7qjOcj
Ha valaki azon aggódna, hogy ma is közel négy óráig tart majd az akció a pályán, akkor megnyugtatjuk: ha az időjáráson múlik, ez nem fog bekövetkezni, ugyanis visszatért a napos idő Monzába.
Köszöntjük kedves Olvasóinkat, már fél óra sincs hátra a szezon 13. Formula-1-es futamáig, az Olasz Nagydíjig - kövessétek velünk a monzai eseményeket folyamatosan frissülő, szöveges-képes-videós tudósításunk segítségével!