DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
14:11

Verstappen és Massa incidensének pillanata:

 

Jön a díjátadás, aztán a pódiuminterjúk - mi ezzel meg is köszönjük olvasóink figyelmét, de ne menjetek sehová, hiszen hamarosan jövünk a legfrissebb nyilatkozatokkal!

Ahogy tavaly, valakinek megint sikerült odacsempésznie a magyar zászlót, miközben Hamilton és a Mercedes tiszteletére játszották a brit és német himnuszokat. 

A nap versenyzője szavazás nyertese: Daniel Ricciardo. A Raikkönen elleni előzéésrt meg is érdemelte.

Miközben pedig a versenyzők a ceremóniára készülnek Monzában, mi hozzuk a futam összefoglalóját is.

Mutatjuk a teljes végeredményt:

Hamilton karrierje 59. győzelmét szerezte, mostani sikerével pedig átvette a vezetést az összetettben: hétpontos előnyét hárompontos előnyre változtatta Vettellel szemben.

Ricciardo lett a negyedik, Raikkönen az ötödik, és mögöttük is maradt az Ocon, Stroll, Massa, Perez sorrend, míg a top10-et Verstappen tette teljessé.

Az élen viszont már nem történt változás: Lewis Hamilton magabiztosan húzta be idei hatodik sikerét Valtteri Bottas és Sebastian Vettel előtt.

Közben már az utolsó körben Hamilton, hátrébb viszont a Force Indiák és a Williamsek még nagyon egymáson.

Hopp, ugyanilyen üzenetet kapott Alonso is - most legalább biztos, hogy nem a spanyol játssza el a meghibásodást.

Megvan a harmadik kieső: Ericsson kénytelen kiállni.

Ricciardo közeledése lelassult Vettelhez képest - ebből már aligha lesz előzés a hátralévő szűk három körben.

Íme, képen is az eset:

 

Magnussen Alonso után a nap második legnagyobb hisztijét vágja le Verstappen leszorító manőveréért. A felügyelők azért vizsgálni is kezdték a dolgot.

Ja, amúgy a Mercedesek vezetnek: Hamilton előnye öt másodperc közeli Bottashoz képest, Vettel hátránya pedig lassan a fél percet is eléri.

Ricciardo újabb leggyorsabb kört futott, az utolsó szektorban viszont picit lassabb Vettelnél - hat kör, hat másodperc a különbség.

És meg is van: Magnussen megelőzősévéel Verstappen a tizedik - aztán kissé ki is rakta a dánt.

Hátrébb egyébként Verstappen is vadássza le az ellenfeleket: a futam elején balesetbe keveredő, ezért egy plusz kiállást is beiktató holland mindjárt pontszerző lesz.

Vettelre is közeledik amúgy az ausztrál, de ebben a tempóban nem fogja utolérni a ferrarist - pedig szórja a leggyorsabb köröket.

Itt van képen is Ricciardo manővere:

 

A Red Bull pedig már Vettelre úszítja pilótáját, a német előnye azonban akkora, hogy Ricciardónak bő egy másodpercet kellene hoznia rajta körönként, hogy meglegyen a dobogó.

Ricciardo máris utolérte Raikkönent, és meg is előzte az 1-es kanyarban - ez szép volt az ausztráltól!

Ugyanez felvételen:

 

Alonso még mindig Palmeren rúgózik: amikor közölték vele, hogy kiesett, csak annyit mondott, hogy "karma". A spanyolnak tényleg elgurult ma a gyógyszere...

Na, Ricciardo is megejtette a cseréjét, és rögtön át is ugrotta az Ocon, Stroll, Massa triót - így az ausztrál inkább Raikkönen negyedik helyére lehet veszélyes majd.

Hamilton és Bottas amúgy szépen pingpongozik a szektoridőkkel - kár, hogy négy másodperc a különbség köztük...

Verstappen ismét koccant: ezúttal Grosjeannal ért össze a Haas pilótájának külső ívről történő előzése során.

Hopp, egy lelassuló McLaren-Honda - és nem Alonsóé! Vandoorne alatt kotlott meg a friss erőforrás... Az előrelépés megkérdőjelezhetetlen.

De ez csak eddig tartott: Bottas is megejtette a maga cseréjét, és simán visszaállt a második helyre.

Hamilton is bent járt a bokszban: tökéletes kiállás a britnek, a vezetést most ideiglenesen Bottas ragadta magához.

Vettel az első, aki az élmezőnyből kijött: természetesen szuperlágyról lágyra váltott, hiszen a szabály szerint két különböző keveréket használni kell a futam során.

A kanadai most már előzési távolságban, a Force India fiatalja viszont eddig remekül védekezik. Amúgy valójában az ötödik helyért megy a csata, ha majd mindenki kiállt kereket cserélni, de azért még az ellentétes taktikán lévő Ricciardo a végén még veszélyes lehet rájuk.

Ocon és Stroll megint kezd egymásra találni.

Féltávnál járunk, Vettel most jelezte először, hogy elkezdtek fogyni a hátsó gumik - alighanem lassan jönnek a kerékcserék az élmezőnyben is.

Raikkönen több kemény próbálkozás után most végre el tudott menni Ocon mellett a célegyenesben, aki ugyan megpróbált visszatámadni, de a finn maradt elöl.

"Az öt másodperc egy vicc, egy igazi vicc!" - Alonso nem bírja túltenni magát a Palmer-ügyön...

Na, most Raikkönen és Ocon szolgáltathat némi izgalmat, a ferraris azonban nem igazán tud támadási közelségbe kerülni ellenfeléhez.

A háromszoros vb-első már öt másodperccel vezet Bottas, és hússzal Vettel előtt - ilyenkor bezzeg egy esőfelhőcske sincs Monzában, amikor kellene...

Itt van képen is Hamilton apró hibája:

 

Hamilton kicsit hibázott, de így is magabiztosan vezet. Alonso közben kevesli Palmer büntetését: "Ez egy vicc!"

Stroll is bent járt a bokszban, egy apró hibának köszönhetően azonban ő már Raikkönen mögé tudott csak visszatérni. Mindeközben Palmert öt másodperces büntetéssel sújtották az Alonso-féle sikánlevágásért.

Ricciardo újabb pozíciót javított: Perez mellett ment el egy szép manőverrel.

Ocon reagált Raikkönen lépésére, ennek köszönhetően a francia maradt is a finn előtt.

Raikkönen közben már majdnem beszállt az Ocon-Stroll meccsbe, de inkább bejött a bokszba - elévágással próbálkozik a Ferrari.

Alonso: "A felfelé váltások tönkrevágják a versenyünket!" - megint valami probléma lehet - vagy csak a kétszeres vb-győztes hisztizik?

Hmm, Alonso és Palmer megint egymásra találtak: most a Renault pilótája a sikánt átvágva maradt a spanyol előtt - igaz, a McLaren se hagyott neki igazán helyet...

Vettel körönként 3-5 tizeddel lassabb a Mercedeseknél, nagyon úgy tűnik, hogy erőből itt a Ferrari nem fogja felvenni velük a versenyt. Ezért inkább nézzük a fiatalok csatáját mögöttük!

Érdemes lehet kiemelni Ricciardo kilencedik helyét, ő ugyanis a lágy keveréken van, tehát a futam második felében kapja meg a gyorsabb szuperlágy gumikat.

Hamilton három másodperccel Bottas előtt, aki héttel megy Vettel előtt, mögöttük viszont Ocon és Stroll lassan csatába keveredhet egymással.

A versenyfelügyelők úgy határoztak, senkit nem büntetnek az említett baleset után.

Videón a Massa-Verstappen incidens:

 

Vettel második nekifutásra megelőzte Ocont is, így a négyszeres világbajnok feljött a harmadik helyre.

Hamilton közben már majdnem három másodperccel vezet Bottas előtt.

Újabb előzés: Vettel ment el Stroll mellett, a német feljött a negyedik helyre.

Hmm, a visszajátszás alapján nem is helycsere történt a Ferrarinál, Raikkönen és Vettel meccseltek egymással, a finn azonban elvétette a második sikánt. Verstappen és Massa incidensét pedig vizsgálja a felügyelőség.

Közben a Ferrarik helyet cseréltek: immár Vettel az ötödik, miközben Bottas megelőzte Ocont, így már a negyedik kör elején Mercedes 1-2-t láthatunk...

Itt az első baleset: Massa és Verstappen ért össze, a holland jobb első defektet kapott.

Nem volt esélye a Williams kanadai tehetségének: Bottas simán elment Stroll mellett a célegyenesben, így már a finn a harmadik.

Hamilton már most megnyugtató előnnyel vezet Ocon és Stroll előtt, utóbbit pedig már Bottas szorongatja.

Óriási csata Bottas és Raikkönen között, előbbi azonban végül lenyomta ferraris honfitársát, kihasználva a Mercedes erőfölényét is.

RAJT! Hamilton megőrizte a vezetést, Ocon viszont lerajtolta Strollt, aki mögé Raikkönen jött fel. Bottas, Vettel a további sorrend.

Elindult a felvezető kör, most már senki ne menjen sehova!

És itt is a válasz: a két Red Bull, valamint Palmer és Alonso indul a lágyakon, mindenki más a szuperlágyra voksolt.

Most már tényleg csak pár perc a rajtig, hamarosan kiderül, ki milyen gumin rajtol...

Ejtsünk néhány szót a bajnokság állásáról is, hiszen könnyen lehet, hogy idén először változás lesz az élen, Vettel előnye ugyanis mindössze hét pont Hamiltonnal szemben. Ha a brit nyer, mindenképp átveszi a vezetést a tabellán, köszönhetően több győzelmének.

Természetesen a szokásos légi parádé sem maradhatott el, az olasz nemzeti színekkel:

 

Szűk negyed óra van a rajtig, itt a nemzeti himnusz ideje:

 

S ha már időjárás: mivel tegnap esős volt az időmérő, mindenki szabadon választhat gumikat a rajtnál - vajon változatos stratégiákat látunk az élmezőnyben?

Na, akkor a hivatalos időjárási adatok:

 

Szurkolói felvétel arról, ahogy az egyik Ferrari épp a rajtrácsra készül felállni - természetesen nekik szurkolnak majd a legtöbben, és szükségük is lesz a támogatásra, hiszen Vettel és Raikkönen csak a harmadik sorból indulhatnak.

 

A Mercedes brit pilótája mögött viszont köze sincs a sorrendnek ahhoz, amit a tegnapi időmérőn láttunk - igazából meg se próbáljuk összefoglalni, kit miért büntettek, csak álljon itt két szám: 9 versenyző összesen 150 rajthelnyi hátrasorolást kapott. Az elvileg hivatalos rajtfelállást ide kattintva böngészhetitek át.

A versenyzők természetesen már elkezdtek felállni a rajtrácsra, amelynek éléről az immár egyedüli pole-rekordernek számító Lewis Hamilton indulhat majd.

 

Ha valaki azon aggódna, hogy ma is közel négy óráig tart majd az akció a pályán, akkor megnyugtatjuk: ha az időjáráson múlik, ez nem fog bekövetkezni, ugyanis visszatért a napos idő Monzába.

Köszöntjük kedves Olvasóinkat, már fél óra sincs hátra a szezon 13. Formula-1-es futamáig, az Olasz Nagydíjig - kövessétek velünk a monzai eseményeket folyamatosan frissülő, szöveges-képes-videós tudósításunk segítségével!