DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
14:39

És amikor már azt hittük volna, hogy Palmernek végre összeállhat egy problémamentes hétvége, kapkodásba torkollott számára a Q2 vége. Kihívták mérlegelésre, utána viszont nem tudott egyesbe kapcsolni, így az odarohanó szerelőinek kellett őt visszatolniuk a boksz elé. Végül azért még így is időben ki tudott hajtani a pályára egy utolsó próbálkozásra a brit.

Tartsatok velünk vasárnap is, hiszen a Hamilton-Vettel első sor ismét kiszámíthatatlan versenyt ígér.

Hamilton viszont megnyerte a Belga Nagydíj időmérő edzését, ezzel begyűjtve 68. F1-es rajtelsőségét, és az ezt összesítő rekordlista élére állt Michael Schumacher mellé. Történelmi pillanat. Mindezt 200. nagydíjhétvégéjén érte el a brit.

Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Perez, Ocon, Palmer a további sorrend az első tíz helyen.

Vettel 1:42,7-re volt képes, ezzel második. Bottas 1:43,0-val harmadik, Raikkönen pedig problémára panaszkodva nem fejezte be a körét, így negyedik lett.

Hamilton 1:42,553, és kockás zászló. Na ezt döntse meg valaki! - gondolhatja magában a brit.

Jön a második fordulóra az élmezőny. 

Palmer mai utolsó pillanatai az olajnyomását vesztő, füstölő váltóval.

Verstappen és Ricciardo további néhány tizedes lemaradással az 5. és a 6. helyen. A többiek még nem nagyon kezdték aktivizálni magukat - csak Palmer ugyebár, aki viszont pórul is járt.

Hamilton 1:42,9, Raikkönen 1:43,2, Bottas 1:43,3, Vettel 1:43,4. Az első mért körök után nagyon is Hamiltonnak áll a zászló.

A váltó hibásodott meg a brit Renault-jában, amit pedig ha cserélni kell, az öt rajthelyes hátrasorolással jár, és rögtön közönségessé teszi eredményét az eddigi remeklés ellenére is.

Ó, és Palmer a pálya szélén!

Indul a Q3. 12 perc múlva kiderül, feliratkozik-e Lewis Hamilton közvetlenül Michael Schumacher mellé a pole-rekordlistán!

Érdekes, hogy Vandoorne végül kihajtott a Q2 végén, méghozzá kizárólagosan azzal a céllal, hogy szélárnyékot adjon Alonsónak. A csapat megdicsérte őt a munkáért, de végül a spanyolnak ezzel együtt se jött össze a továbbjutás.

Búcsúzott tehát a Q2-ben: Alonso, Grosjean, Magnussen, Sainz és Vandoorne.

Itt a kockás zászló. Továbbjutottak a Mercedesek, a Ferrarik, a Red Bullok, a Force Indiák, valamint a két Renault. Alonso sokáig a 10. helyen állt, utolsó gyorskörében azonban menetrendszerűen bekiáltott a rádióba egy "no powert". Hülkenberg pedig kapott az alkalmon, és letolta a spanyolt a kiesők közé.

Woah, és mindketten hatalmasat javítottak: Bottas 1:43,2, Hamilton pedig újabb határt áttörve 1:42,927!

Mint ahogy érdekes módon a két Mercedes is ismét a pályán, a Ferrarik és a Red Bullok viszont nem.

Egy ilyen kisordódás és megcsúszás is volt például Hamilton iménti űridejében.

Vandoorne úgy tűnik, nem fog kihajtani, hiszen felesleges is, 65 rajthelyes hátrasorolás ellen nincs orvosság. Egyelőre Alonso viszont a továbbjutást érő 10. helyen áll.

Úgy tűnik, az első hatos ebben a szakaszban is gyorsan befejezte a munkát, a 6. helyen Ricciardo is 1:44,2-vel áll. Mögötte a remeklő Palmer a 7., de ő már 1:44,8-cal.

Hamiltonnak nagyot kellett korrigálnia mért körén, de még ezzel együtt is megfutotta Spa valaha volt leggyorsabb körét 1:43,539-cel!

A Ferrarik és a Mercedesek is ultralágyakat viselnek, tehát itt már senki nem próbál azzal taktikázni, hogy a hozzájuk képest keményebb szuperlágyakon teljesítse Q2-es gyorskörét - az itt használt szettel kell ugyanis majd megkezdenie a futamot az első tíz helyezettnek.

Indul a Q2 - Hamilton 1:44,184-gyel zárta az élen az első szakaszt, most pedig az elsők között hajt ki.

A Q1-es kiesők tehát a 16. helytől lefelé: Massa, Kvjat, Stroll, Ericsson, Wehrlein. 

De nem ez lesz a rajtsorrend, hiszen büntetése miatt Massa és Ericsson is hátra kerül, a most még továbbjutó Vandoorne-t pedig mindkettőjük mögé fogják sorolni.

Oh, és mindkét Williams búcsúzott végül az első szakaszban! A Toro Rossók közül Sainz tudott javítani, ezzel nyomta le az utolsó pillanatban Massát. A két Sauber pedig papírformának mondható az utolsó két helyen.

Az első tíz pilóta maradt a bokszban a végére, a többiek lemeccselik a továbbjutás, illetve a kiesés sorsát.

Jolyon Palmer egyetlen próbálkozással feljött a 8. helyre, biztonságban van, így ki sem kellett hajtania az utolsó percekre - szokatlan érzés lehet számára. Képes lesz magára találni most, amikor sokan legszívesebben már az utolsó napjait számlálnák az F1-ben?

Stroll az Eau Rouge-t is magába foglaló első szektorban veszít rengeteget Massához képest. Talán lehet abban valami, hogy az újoncokat egy kicsit mindig "megijeszti" ezt a tényleg félelmetes pálya és kanyar. Az erőhatások ráadásul az új szabályoknak köszönhetően idén még nagyobbak a domb tetején.

A kiesőzónában öt perccel a Q1 vége előtt a két Sauber, Stroll, Kvjat és Grosjean állnak. De mindenkinek lesz még egy próbálkozása.

A Force Indiák "szokásos" helyükön, a 7-8. helyen állnak a három élcsapat mögött. Perez és Ocon autója az első és harmadik szektorban, vagyis a gyors részen a legjobbakéhoz közeli részidőre képes, de a középsőben sokat veszítenek.

Hű, Hamilton hátsó kerekei nagyon látványosan rázkódtak minden irányban a célegyenesben való kigyorsítás során - láthattuk a visszajátszásban. Ez így nem feltétlenül teljesen normális viselkedés tőlük...

Már Hamilton vezet 1:44,1-gyel, Verstappen pedig feljött harmadiknak a rajongói nagy örömére.

Vettel 1:44,2-vel vezet, három riválisa fél másodpercen belül van hozzá jelenleg, de még repkednek az egyre jobb idők. Szuperlágyakat használ egyelőre a nagy négyes.

Az idő száraz, és nagyobb az esély rá, hogy ilyen is marad, de az élmezőny semmit nem bízott a véletlenre és máris erős körökkel robbantottak a Ferrarik és a Mercedesek.

Lewis Hamilton a Hungaroring után itt is különleges szombat elé nézhet. Négy héttel ezelőtt nem sikerült beállítania Michael Schumacher 68 pole-t számláló rekordját, ám most ismét megpróbálhatja, és ismét jó esélye lehet rá.

Kiosztottak már egy halom rajtbüntetést is, bár ezek várhatóan nem fogják befolyásolni a lényegi kérdéseket. Felipe Massa a sárga zászlók figyelmen kívül hagyása miatt 5, Marcus Ericsson váltócsere miatt szintén 5, Stoffel Vandoorne pedig mindenféle csere miatt hivatalosan már 65 rajthellyel kerül majd hátrébb a mai eredményéhez képest. 

Napos napot mindenkinek, perceken belül indul az F1-es szezon egyik legjobban várt időmérője, hiszen a Belga Nagydíjjal végre megkezdődött a szezon második fele, a varázslatos Spa-Francorchamps pedig nem véletlenül a versenyzők és a rajongók egyik kedvenc helyszíne.