Oh, és mindkét Williams búcsúzott végül az első szakaszban! A Toro Rossók közül Sainz tudott javítani, ezzel nyomta le az utolsó pillanatban Massát. A két Sauber pedig papírformának mondható az utolsó két helyen.
Tartsatok velünk vasárnap is, hiszen a Hamilton-Vettel első sor ismét kiszámíthatatlan versenyt ígér.
Hamilton viszont megnyerte a Belga Nagydíj időmérő edzését, ezzel begyűjtve 68. F1-es rajtelsőségét, és az ezt összesítő rekordlista élére állt Michael Schumacher mellé. Történelmi pillanat. Mindezt 200. nagydíjhétvégéjén érte el a brit.
Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Perez, Ocon, Palmer a további sorrend az első tíz helyen.
Vettel 1:42,7-re volt képes, ezzel második. Bottas 1:43,0-val harmadik, Raikkönen pedig problémára panaszkodva nem fejezte be a körét, így negyedik lett.
Hamilton 1:42,553, és kockás zászló. Na ezt döntse meg valaki! - gondolhatja magában a brit.
Jön a második fordulóra az élmezőny.
Palmer mai utolsó pillanatai az olajnyomását vesztő, füstölő váltóval.
Verstappen és Ricciardo további néhány tizedes lemaradással az 5. és a 6. helyen. A többiek még nem nagyon kezdték aktivizálni magukat - csak Palmer ugyebár, aki viszont pórul is járt.
Hamilton 1:42,9, Raikkönen 1:43,2, Bottas 1:43,3, Vettel 1:43,4. Az első mért körök után nagyon is Hamiltonnak áll a zászló.
A váltó hibásodott meg a brit Renault-jában, amit pedig ha cserélni kell, az öt rajthelyes hátrasorolással jár, és rögtön közönségessé teszi eredményét az eddigi remeklés ellenére is.
Ó, és Palmer a pálya szélén!
Indul a Q3. 12 perc múlva kiderül, feliratkozik-e Lewis Hamilton közvetlenül Michael Schumacher mellé a pole-rekordlistán!
Érdekes, hogy Vandoorne végül kihajtott a Q2 végén, méghozzá kizárólagosan azzal a céllal, hogy szélárnyékot adjon Alonsónak. A csapat megdicsérte őt a munkáért, de végül a spanyolnak ezzel együtt se jött össze a továbbjutás.
Búcsúzott tehát a Q2-ben: Alonso, Grosjean, Magnussen, Sainz és Vandoorne.
Itt a kockás zászló. Továbbjutottak a Mercedesek, a Ferrarik, a Red Bullok, a Force Indiák, valamint a két Renault. Alonso sokáig a 10. helyen állt, utolsó gyorskörében azonban menetrendszerűen bekiáltott a rádióba egy "no powert". Hülkenberg pedig kapott az alkalmon, és letolta a spanyolt a kiesők közé.
Woah, és mindketten hatalmasat javítottak: Bottas 1:43,2, Hamilton pedig újabb határt áttörve 1:42,927!
Mint ahogy érdekes módon a két Mercedes is ismét a pályán, a Ferrarik és a Red Bullok viszont nem.
És amikor már azt hittük volna, hogy Palmernek végre összeállhat egy problémamentes hétvége, kapkodásba torkollott számára a Q2 vége. Kihívták mérlegelésre, utána viszont nem tudott egyesbe kapcsolni, így az odarohanó szerelőinek kellett őt visszatolniuk a boksz elé. Végül azért még így is időben ki tudott hajtani a pályára egy utolsó próbálkozásra a brit.
Egy ilyen kisordódás és megcsúszás is volt például Hamilton iménti űridejében.
Vandoorne úgy tűnik, nem fog kihajtani, hiszen felesleges is, 65 rajthelyes hátrasorolás ellen nincs orvosság. Egyelőre Alonso viszont a továbbjutást érő 10. helyen áll.
Úgy tűnik, az első hatos ebben a szakaszban is gyorsan befejezte a munkát, a 6. helyen Ricciardo is 1:44,2-vel áll. Mögötte a remeklő Palmer a 7., de ő már 1:44,8-cal.
Hamiltonnak nagyot kellett korrigálnia mért körén, de még ezzel együtt is megfutotta Spa valaha volt leggyorsabb körét 1:43,539-cel!
A Ferrarik és a Mercedesek is ultralágyakat viselnek, tehát itt már senki nem próbál azzal taktikázni, hogy a hozzájuk képest keményebb szuperlágyakon teljesítse Q2-es gyorskörét - az itt használt szettel kell ugyanis majd megkezdenie a futamot az első tíz helyezettnek.
Indul a Q2 - Hamilton 1:44,184-gyel zárta az élen az első szakaszt, most pedig az elsők között hajt ki.
A Q1-es kiesők tehát a 16. helytől lefelé: Massa, Kvjat, Stroll, Ericsson, Wehrlein.
De nem ez lesz a rajtsorrend, hiszen büntetése miatt Massa és Ericsson is hátra kerül, a most még továbbjutó Vandoorne-t pedig mindkettőjük mögé fogják sorolni.
Az első tíz pilóta maradt a bokszban a végére, a többiek lemeccselik a továbbjutás, illetve a kiesés sorsát.
Jolyon Palmer egyetlen próbálkozással feljött a 8. helyre, biztonságban van, így ki sem kellett hajtania az utolsó percekre - szokatlan érzés lehet számára. Képes lesz magára találni most, amikor sokan legszívesebben már az utolsó napjait számlálnák az F1-ben?
Stroll az Eau Rouge-t is magába foglaló első szektorban veszít rengeteget Massához képest. Talán lehet abban valami, hogy az újoncokat egy kicsit mindig "megijeszti" ezt a tényleg félelmetes pálya és kanyar. Az erőhatások ráadásul az új szabályoknak köszönhetően idén még nagyobbak a domb tetején.
A kiesőzónában öt perccel a Q1 vége előtt a két Sauber, Stroll, Kvjat és Grosjean állnak. De mindenkinek lesz még egy próbálkozása.
A Force Indiák "szokásos" helyükön, a 7-8. helyen állnak a három élcsapat mögött. Perez és Ocon autója az első és harmadik szektorban, vagyis a gyors részen a legjobbakéhoz közeli részidőre képes, de a középsőben sokat veszítenek.
Hű, Hamilton hátsó kerekei nagyon látványosan rázkódtak minden irányban a célegyenesben való kigyorsítás során - láthattuk a visszajátszásban. Ez így nem feltétlenül teljesen normális viselkedés tőlük...
Már Hamilton vezet 1:44,1-gyel, Verstappen pedig feljött harmadiknak a rajongói nagy örömére.
Vettel 1:44,2-vel vezet, három riválisa fél másodpercen belül van hozzá jelenleg, de még repkednek az egyre jobb idők. Szuperlágyakat használ egyelőre a nagy négyes.
Az idő száraz, és nagyobb az esély rá, hogy ilyen is marad, de az élmezőny semmit nem bízott a véletlenre és máris erős körökkel robbantottak a Ferrarik és a Mercedesek.
Lewis Hamilton a Hungaroring után itt is különleges szombat elé nézhet. Négy héttel ezelőtt nem sikerült beállítania Michael Schumacher 68 pole-t számláló rekordját, ám most ismét megpróbálhatja, és ismét jó esélye lehet rá.
Kiosztottak már egy halom rajtbüntetést is, bár ezek várhatóan nem fogják befolyásolni a lényegi kérdéseket. Felipe Massa a sárga zászlók figyelmen kívül hagyása miatt 5, Marcus Ericsson váltócsere miatt szintén 5, Stoffel Vandoorne pedig mindenféle csere miatt hivatalosan már 65 rajthellyel kerül majd hátrébb a mai eredményéhez képest.
Napos napot mindenkinek, perceken belül indul az F1-es szezon egyik legjobban várt időmérője, hiszen a Belga Nagydíjjal végre megkezdődött a szezon második fele, a varázslatos Spa-Francorchamps pedig nem véletlenül a versenyzők és a rajongók egyik kedvenc helyszíne.