És ez is marad a vége. Az imént említett négyes közül csak Magnussen tudott javítani, ő szorította le (az imént szélesen forduló) Alonsót a kiesők közé. Bár a spanyolnak úgyis mindegy, még ha húsz hellyel a pole elé kvalifikált volna, akkor is utolsó lenne a rajtbüntetései miatt.
Ez jelenti az időmérő végét. Bár ma Mercedes-fölény rajzolódott ki, a helyetekben nem hagynánk ki a holnapi futamot, hiszen az eddig látottak alapján idén jóval több a hiba és a baleset a mezőnyben, így vasárnap itt még akár egy közepes méretű zűrzavar is lehet.
Hamilton 66. pole-jával eggyel eltávolodott Sennától, és kettőre megközelítette Michael Schumacher etalonját.
A további sorrend: Verstappen, Perez, Ocon, Stroll, Massa és a 10. helyre hátratolt Ricciardo.
A Ferrarik bejöttek a második sorba, Raikkönen a 3., Vettel a 4., de lemaradásul egy másodpercnél is nagyobb Hamiltonhoz képest.
Bottas javított két tizedet a végére, de Hamilton most nem rontott, egész komoly űridővel, 1:40,593-mal az élre katapultál!
A másodikban viszont a brité az abszolút legjobb. Még bármi lehet!
Hamilton lassabb az első szektorban Bottasnál, nagyjából egy tizeddel.
Mind a kilencen kint. A tabellán a sorrend jelenleg Bottas, Hamilton, Verstappen, Raikkönen, Ocon, Vettel, Ricciardo, Perez. A Williamsek most készülnek első mért körükre.
Zöld zászló, Verstappen vezetésével pályára hajt a mezőny. Készítsétek a pattogatott kukoricát!
Hamiltonnak a leggyorsabb első szektor után kellett feladnia körét a piros zászló miatt. Vajon az utolsó percek forgatagában meg tudja majd ismételni ugyanazt a teljesítményt, hogy elvegye a pole-t csapattársától?
Verstappen ki is hajt a bokszutca elejére, ő akar lenni az első.
Ricciardo csak a 7. helyen állt, és ennél már csak rosszabb helyen végezhet, szóval nem lesz könnyű dolga holnap a dobogó elérésével.
Itt egy kép Ricciardo és a fal találkozásáról. Már szállítják is el a Red Bull, bizonyára nem tart sokáig a leállás.
3 perc 33 másodperc maradt, tehát még egy gyorskör mindenkinek belefér. Ha az elsőként kihajtó nagyon siet, akkor neki akár kettő is.
Közben a Ferrari-szerelők rohannak oda a bokszutca elején Vettelhez, aki kerékcseréje után éppen szeretett volna visszatérni a pályára, de most vissza kell őt tolni.
Ricciardo miatt, akinek a bal hátsó kereke nem nagyon van a helyén. Ennek köze lehetett a falhoz.
Piros zászló!
Bottas 1:41,274-gyel a leggyorsabb. Ez egyetlen ezreddel gyorsabb annál, amit Hamilton a Q2-ben futott.
De a két Mercedes is ismét körbeért, és le is szorították őket az első két helyről. Bottas az első, a harmadik szektorban hibázó Hamilton a második.
Illetve Vettel és Verstappen kivételével mindenki, a német ugyanis rögtön lefektetett egy 1:43,1-et, Verstappen pedig 1:42,2-vel válaszolt.
Az élmezőnyből mindenki két felvezető kört teljesít.
Közben kiderült, Hülkenberget elektronikai hiba kényszerítette a bokszba a Q2 végén.
Vonulnak is ki az autók. A Force Indiák és Stroll várnak a legtovább.
Megkezdődött a 12 perces Q3, és végre a pole-ért zajló csatát nézhetjük.
Bottas végül feljött a második helyre, két tizeddel Hamilton mögé. Úgy tűnik, a Mercedesek elő tudtak húzni egy olyan formát, amit az edzéseken nem mutattak.
De ők sem tudtak javítani, szóval ez a Q2 különösebb csúcspont nélkül ért véget. A kiesők a 11. helytől lefelé: Kvjat, Sainz, Magnussen, Hülkenberg és Wehrlein. Továbbjutott az öt legerősebb csapat két-két pilótája: a Ferrarik, a Mercedesek, a Red Bullok, a Force Indiák és a Williamsek. Stroll 7. lett, az ő erős szereplésén lehet esetleg egy kicsit meglepődni, különösen ezen a nehéz pályán.
Magnussen is a bokszban, neki is vége. Wehrleinnek szintén. A két Toro próbálkozik még.
Hülkenberg ki is szállt az autójából a garázsban, szóval ő már biztosan kieső. Egy perc van hátra.
Lassan vessük vigyázó szemünket az utolsó ötösre, ahol most a két Toro Rosso, Magnussen, Hülkenberg és Wehrlein tanyázik. Nem lenne meglepetés, ha a végén is ez az ötös búcsúzna.
Ez meg egy kép arról, ahogy Verstappen a falat mázolja.
Hű, Hamilton közben odataposott, 1:41,275-tel jó sokat farag az eddigi legjobbjából.
Ez volt Massa egy mentése.
Felipe with a SAVE pic.twitter.com/GGdUE285f2
— Ky (@FiftyBuckss) June 24, 2017
Többször is kamerára kerül, hogy mennyire milliméterekre autóznak az esetleges balesettől a versenyzők. Massának is volt pár hajmeresztő pillanata, legutóbb pedig Verstappen súrolta a falat.
De Bottas már fölül is múlta honfitársát, őt pedig egy kicsivel Hamilton is. Most 1:41,992 az etalon.
Az első körök után Raikkönen az élen 1:42,114-gyel. Mögötte a két Red Bull.
A Q1-ben búcsúzott Grosjean bosszús, azt mondja, szokatlanul sokáig marasztalták a mérlegelésnél. Ez is közrejátszhatott abban, hogy már nem tudott javítani idején.
Mind a 15 talpon maradt autó azonnal a pályán.
Elindult a 15 perces Q2.
Egyébként Hamilton, Verstappen, Raikkönen, Ricciardo, Kvjat volt az élen a sorrend a Q1-ben, a Mercedes britje tobb mint öt tizeddel múlt felül mindenkit.
A Q1-es kiesők tehát: Alonso, Grosjean, Ericsson, Vandoorne és a pályára sem lépő Palmer.
Alonso lecsúszott a 16. helyre!
Leintették a Q1-et, most ugrik a majom a vízbe, ahogy mondják.
Alonso morgott egyet, de most kivételesen nem a gyenge motor miatt, hanem azért, mert Ricciardo kissé feltartotta őt gyorsköre alatt.
A Haas-pilóták dolgát mindazonáltal nem könnyíti, hogy Magnussen most jött vissza az egyik bukótérből, Grosjean pedig érintőre vette a falat egy megcsúszás után.
Palmer hiányában ugyebár csak négy további kiesővel kell számolnunk: jelenleg Ericsson, Vandoorne és a két Haas áll ott, de még három perc hátra van, a dolgok pedig itt mindig csak az idő lejárta után szoktak eldőlni.
Hamilton tovább javít, 1:41,983. De a Q1-ben nem is a tabella elejére kell figyelnünk, hanem a végére...
Ocon közli a Force Indiával, hogy baloldali kerekeivel lekoccolta a falat. Mindenesetre úgy tűnik, nem lett nagy dráma belőle.
Ocon jött fel harmadiknak, Vettel negyedik. Mindenki a legpuhább gumikon, vagyis a szuperlágyakon köröz.
A legújabb frissítés arról, hogyan állnak a McLaren-pilóták a rajtbüntetésekkel. Vandoorne most bezsebelt még egy +5-öst váltócseréért. "Szoros a harc."
Now a gearbox change penalty for Vandoorne: 35 places to Alonso's 40. It's a close battle.
— Pablo Elizalde (@EliGP) June 24, 2017
És a Mercedes át is vette a vezetést, 1:42,384 a brittől. Verstappen bejött másodiknak.
Befutottak az első köridők, Raikkönen áll az élen 1:43,8-cal, ám Hamilton másodikra is egy gumimelegítős kört ment, és csak most csap oda igazán a lóerők közé...
Az időmérő első tolatása Carlos Sainz nevéhez fűződik egy kicsúszás után. Gond nélkül visszajött és folytatta. Ne feledjük, a spanyolnak egy három rajthelyes büntetése van mára a montreali elsőkörös baleset okozása miatt.
Utolsóként Vandoorne is kihajtott, még mielőtt komolyabban aggódni kezdtünk volna amiatt, hogy már megint mi az ördög van a McLarennel.
18 autó máris a pályán, Nico Hülkenberg rögtön egy elfékezéssel kezdett felvezető körén.
Itt van még egy mosolygós Fernando Alonso, akit jól nézzünk meg, mert nem biztos, hogy fogjuk még ilyen hangulatban látni a továbbiakban.
Közben elkezdődött a Q1 18 perce.
Bár hogy egész konkrétan kié lesz vasárnap az utolsó rajthely, ahhoz kell majd még egy kicsit matekozniuk a versenybíróknak, hiszen Alonsónak és Vandoorne-nak összeadva egész pontosan egy halom rajtbüntetése van mindenféle motorcserék okán.
Ám mégis lesz egy hiányzónk ezen az időmérőn: a harmadik edzésen szintén műszaki hiba által sújtott Jolyon Palmer Renault-ját nem tudták helyrehozni, így a brit nem vesz részt a helyosztozkodáson, az utolsó pozíció lesz csak az övé.
Az idő továbbra is remek, 26° a levegő hőmérséklete, 50° az aszfalté.
Pénteken még némi meglepetésre a Red Bull volt a leggyorsabb, Verstappen mai problémája után pedig a Mercedes és a Ferrari finn pilótái hajszálra végeztek egymáshoz képest az élen. A közvélemény az év eddigi legkiszámíthatatlanabb időmérőjére készül, és a jelek eddig tényleg azt mutatják, hogy hatesélyes lehet a küzdelem.
Aztán persze lehet, hogy a Mercedes most is csak simán felteker "valamit" a Q3-ban, és elhozzák az első sort. Azért ne vegyünk rá mérget, érdemes lesz nézni!
Napos napot így pár perccel a kvalifikáció kezdete előtt, és kezdjük is rögtön azzal, ami a harmadik edzésen történtek után talán a legjobban érdekel mindenkit: a nemrég még műszaki hibával küszködő Vettel és Verstappen autóját is meg tudta javítani a Ferrari és a Red Bull, így mindkét pilóta részt vehet az időmérőn.