Palmer autóját gyorsabban eltakarították, a boksz pillanatokon belül kinyit.
A következő edzés szombaton 12:00-kor startol. Tartsatok akkor is velünk!
Baleset és első hely tehát Verstappen mérlege a második szabadedzésről.
A baleset az 1-es kanyarban történt, Verstappen próbálta megmenteni az autót, de az csúszni kezdett, és oldalról eltalálta a Tecprót.
A holland az utolsó percben a falnak csúszott, az autó bal hátsó kereke is kitört.
Verstappen féltávnál megfutott 1:43,362-es köre már minden bizonnyal a pénteki nap legjobbja marad.
A pilóták már a hosszabb etapokat gyakorolják, Bottas 25 kört pakolt egy szett szuperlágyba.
Szoros volt a helyzet a két autó között.
Raikkönen odapirított Hamiltonnak: a célegyenesben odaszúrt a Mercedes mellé, Hamiltonnak a bukótérbe kellett kormányoznia.
A három nagycsapat öt versenyzője mögött Lance Stroll áll a 6. helyen. 37 körnél jár a számára korábban ismeretlen pályán.
Rajta kívül Perez (7.), Hülkenberg (15.) és a fékekkel szenvedő Grosjean (20.) rendelkezik lágy gumis legjobb körrel.
Jelenleg negyed másodpercen belül öt autó: Verstappen, Bottas, Ricciardo, Raikkönen és Vettel. Hamilton továbbra is 10. helyen, legjobb ideje lágy abroncson született.
Miután kiszállt, az autó után kellett futnia, mivel az elkezdett magától gurulni.
A spanyol félreállt a McLarennel. „Motor” – mondja Alonso.
Alonso autója lassú tempóban közlekedik a pályán.
Az újraindítás óta elsőként, az edzés folyamán sokadikként Ocon is tett egy kirándulást a menekülőúton.
Ricciardo vezetésével újra pályán a mezőny. 34 perc van még hátra.
Miközben az edzés szünetel, mutatjuk az állást féltávnál.
Palmer nem oldalról, hanem szemből találta el a falat, amely rögtön megfékezte – a sebesség szerencsére nem volt nagy.
Piros zászló féltávnál, Palmer is a 8-as kanyarban találta el a Tecprót.
Csúcsforgalom a bukótérben: az egymás mögött haladó Vettel és Massa is elrontotta a fékezést.
A szuperlágyon gyengélkedő Bottas végre értékelhető kört rakott össze, egy tizedre Verstappentől.
Aztán Verstappen adta meg a választ, 1:43,362 az edzés legjobbja. Kevesebb mint egy másodpercre a pályacsúcs.
Vettel nem sokáig hagyja csapattársát örülni: 1:43,615.
Új név az élen: 1:43,723-mal Kimi Raikkönen a leggyorsabb szuperlágyon.
Hamilton is feliratkozott a bukótérben járó pilóták listájára, majd Vettel újból elfékezi magát: lendületből fordította vissza az autót.
Virtuális biztonsági autó alatt rohant be egy bátor sportbíró a törmelékért.
Kvjat szétszaggatott egy reklámfeliratot, a széthulló törmelék miatt sárgáznak.
Bottas szuperlágyon sem vette át a vezetést, 1:44,3-as köre a negyedik helyre jó.
Perez iménti esete: ezt hívja az angol „borotválás”-nak.
Többen feltették a szuperlágyat. Bottas két bemelegítő kört tett meg.
Perez ugyanott érintette a falat, ahol néhány órával ezelőtt balesetezett. Ehhez képest Verstappen és Ricciardo mögé feljött a harmadik helyre.
Közel a falhoz: fotó a Williams jóvoltából.
Ráadásul az első edzés legjobbja szuperlágyon, a mostani idő lágyon született.
Verstappen 1:43,894-es köre fél másodperccel jobb az első edzés csúcsánál. Mögötte Hamilton, Ricciardo és Perez.
Rengetegen csúsznak ki a bukótérbe, Grosjean valószínűleg maga sem tudja, már hányadszorra, Alonso és Bottas is elfékezte már magát.
Így ügyeskedett Kvjat a menekülőúton, végül a pályabírók segítsége és egy újraindítás is kellett a szabaduláshoz.
Alonso a második helyre ugrott fel futólag, Vettelnek pedig ismét tolatnia kell.
Többen mérik el a féktávot: Vettel (a célegyenes végén), Sainz és Kvjat is hibázott. Az orosz olyan rossz helyre szorult be, hogy alig bír kiállni.
Csupán 9 perccel tartott tovább a munka a Force Indiánál: Perez is kigurult a pályára.
Verstappen újra az élen: szuperlágyon 1:45,084-et futott. Mögötte Vettel és Kvjat.
Grosjean közben elmért egy féktávot, és menekülőútra futott, ahonnan nehézkesen tudott csak kitolatni.
Palmeré az első gyorskör, 1:50,033, aztán Magnussen és Kvjat is javít.
Az óra már ketyeg, az első versenyzők, Palmer, Kvjat és a két Haas kigurultak felvezető köreikre.
A Force Indiának ez után a baleset után kell helyreállítania Perez autóját – többek közt új váltó kerül bele –, a helyszíni hírek szerint csak az edzés közben fognak elkészülni vele.
A nap legérdekesebb sajtóhíre pedig Robert Kubicára vonatkozik, aki az ígéretek szerint többször vezet még F1-es autót, az Olasz Nagydíjon pedig az első szabadedzésen is lehetőséget kaphat.
A két edzés között hivatalosan megerősítették, hogy a két McLaren-versenyző, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne 15-15 helyes rajtbüntetést kap motorcsere miatt. Vandoorne-nál összesen ennél is több, 30 helyes hátrasorolásra lehet számítani előzetes hírek alapján.
Nem szokványos sorrenddel ért véget az első tréning Azerbajdzsánban, ahol Max Verstappen futott legjobb köridőt Ricciardo, Vettel, Perez és Hamilton előtt, a hétvége első áldozata pedig a Force Indiát összetörő mexikói volt – részletek beszámolónkban. Mit hoz a 15-kor induló második edzés?