Így zajlott: Azerbajdzsáni Nagydíj, 2. szabadedzés
-Palmer a hétvégén másodikként törte össze az autót, piros zászlóval szakították meg az edzést.
-Fernando Alonso motorhiba miatt félreállt a McLarennel.
-Verstappen újra legjobb kört fut, ám a végén ő is összetöri a Red Bullt.
Nem szokványos sorrenddel ért véget az első tréning Azerbajdzsánban, ahol Max Verstappen futott legjobb köridőt Ricciardo, Vettel, Perez és Hamilton előtt, a hétvége első áldozata pedig a Force Indiát összetörő mexikói volt – részletek beszámolónkban. Mit hoz a 15-kor induló második edzés?
A két edzés között hivatalosan megerősítették, hogy a két McLaren-versenyző, Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne 15-15 helyes rajtbüntetést kap motorcsere miatt. Vandoorne-nál összesen ennél is több, 30 helyes hátrasorolásra lehet számítani előzetes hírek alapján.
A nap legérdekesebb sajtóhíre pedig Robert Kubicára vonatkozik, aki az ígéretek szerint többször vezet még F1-es autót, az Olasz Nagydíjon pedig az első szabadedzésen is lehetőséget kaphat.
A Force Indiának ez után a baleset után kell helyreállítania Perez autóját – többek közt új váltó kerül bele –, a helyszíni hírek szerint csak az edzés közben fognak elkészülni vele.
Az óra már ketyeg, az első versenyzők, Palmer, Kvjat és a két Haas kigurultak felvezető köreikre.
Palmeré az első gyorskör, 1:50,033, aztán Magnussen és Kvjat is javít.
Grosjean közben elmért egy féktávot, és menekülőútra futott, ahonnan nehézkesen tudott csak kitolatni.
Verstappen újra az élen: szuperlágyon 1:45,084-et futott. Mögötte Vettel és Kvjat.
Csupán 9 perccel tartott tovább a munka a Force Indiánál: Perez is kigurult a pályára.
Többen mérik el a féktávot: Vettel (a célegyenes végén), Sainz és Kvjat is hibázott. Az orosz olyan rossz helyre szorult be, hogy alig bír kiállni.
Alonso a második helyre ugrott fel futólag, Vettelnek pedig ismét tolatnia kell.
Így ügyeskedett Kvjat a menekülőúton, végül a pályabírók segítsége és egy újraindítás is kellett a szabaduláshoz.
Rengetegen csúsznak ki a bukótérbe, Grosjean valószínűleg maga sem tudja, már hányadszorra, Alonso és Bottas is elfékezte már magát.
Verstappen 1:43,894-es köre fél másodperccel jobb az első edzés csúcsánál. Mögötte Hamilton, Ricciardo és Perez.
Ráadásul az első edzés legjobbja szuperlágyon, a mostani idő lágyon született.
Közel a falhoz: fotó a Williams jóvoltából.
Perez ugyanott érintette a falat, ahol néhány órával ezelőtt balesetezett. Ehhez képest Verstappen és Ricciardo mögé feljött a harmadik helyre.
Többen feltették a szuperlágyat. Bottas két bemelegítő kört tett meg.
Perez iménti esete: ezt hívja az angol „borotválás”-nak.
Bottas szuperlágyon sem vette át a vezetést, 1:44,3-as köre a negyedik helyre jó.
Kvjat szétszaggatott egy reklámfeliratot, a széthulló törmelék miatt sárgáznak.
Virtuális biztonsági autó alatt rohant be egy bátor sportbíró a törmelékért.
Hamilton is feliratkozott a bukótérben járó pilóták listájára, majd Vettel újból elfékezi magát: lendületből fordította vissza az autót.
Új név az élen: 1:43,723-mal Kimi Raikkönen a leggyorsabb szuperlágyon.
Vettel nem sokáig hagyja csapattársát örülni: 1:43,615.
Aztán Verstappen adta meg a választ, 1:43,362 az edzés legjobbja. Kevesebb mint egy másodpercre a pályacsúcs.
A szuperlágyon gyengélkedő Bottas végre értékelhető kört rakott össze, egy tizedre Verstappentől.
Csúcsforgalom a bukótérben: az egymás mögött haladó Vettel és Massa is elrontotta a fékezést.
Piros zászló féltávnál, Palmer is a 8-as kanyarban találta el a Tecprót.
Palmer nem oldalról, hanem szemből találta el a falat, amely rögtön megfékezte – a sebesség szerencsére nem volt nagy.
Miközben az edzés szünetel, mutatjuk az állást féltávnál.
Palmer autóját gyorsabban eltakarították, a boksz pillanatokon belül kinyit.
Ricciardo vezetésével újra pályán a mezőny. 34 perc van még hátra.
Az újraindítás óta elsőként, az edzés folyamán sokadikként Ocon is tett egy kirándulást a menekülőúton.
Alonso autója lassú tempóban közlekedik a pályán.
A spanyol félreállt a McLarennel. „Motor” – mondja Alonso.
Miután kiszállt, az autó után kellett futnia, mivel az elkezdett magától gurulni.
Jelenleg negyed másodpercen belül öt autó: Verstappen, Bottas, Ricciardo, Raikkönen és Vettel. Hamilton továbbra is 10. helyen, legjobb ideje lágy abroncson született.
Rajta kívül Perez (7.), Hülkenberg (15.) és a fékekkel szenvedő Grosjean (20.) rendelkezik lágy gumis legjobb körrel.
A három nagycsapat öt versenyzője mögött Lance Stroll áll a 6. helyen. 37 körnél jár a számára korábban ismeretlen pályán.
Raikkönen odapirított Hamiltonnak: a célegyenesben odaszúrt a Mercedes mellé, Hamiltonnak a bukótérbe kellett kormányoznia.
Szoros volt a helyzet a két autó között.
A pilóták már a hosszabb etapokat gyakorolják, Bottas 25 kört pakolt egy szett szuperlágyba.
Verstappen féltávnál megfutott 1:43,362-es köre már minden bizonnyal a pénteki nap legjobbja marad.
A holland az utolsó percben a falnak csúszott, az autó bal hátsó kereke is kitört.
A baleset az 1-es kanyarban történt, Verstappen próbálta megmenteni az autót, de az csúszni kezdett, és oldalról eltalálta a Tecprót.
Baleset és első hely tehát Verstappen mérlege a második szabadedzésről.
A következő edzés szombaton 12:00-kor startol. Tartsatok akkor is velünk!