Hamilton és Bottas már eltűnt a távolban, de a harmadik helyen ígéretes vonat állt össze: Ricciardo, Perez, Ocon és Vettel mind DRS-távolságon belül egymáshoz képest.
A rajongókat beengedték a célegyenesbe, a versenyzők a dobogóra vonulnak, mi pedig elbúcsúzunk: a legfontosabb nyilatkozatokat azonban még ma olvashatjátok nálunk!
Miközben Hamilton örvendezik, Ocon csalódott: úgy véli, csapattársa nem volt sportszerű.
Ez pedig a teljes eredmény – Stroll megszerezte pályafutása első pontjait.
Hamilton megnyerte a Kanadai Nagydíjat Bottas előtt – idén először 1-2-ben a Mercedes. Ricciardo a dobogón, Vettel pedig a negyedik helyre zárkózott fel a Force Indiák elé.
Ezt követően aztán felsétált a lelátóra, ahol a közönség majd szétszedte.
A 10. helyen haladó Alonso kiállt. Motorhiba miatt.
A láncreakciót Perez váltotta ki, amikor blokkolta csapattársát – Ocon aztán kis híján összeütközött Vettellel.
A 66. körben Ocon, majd Vettel is kiment a pályáról egy kanyarban: kezd szétszakadni az első három. Ricciardo egyik lábával már a dobogón van.
Vettel utolérte a Force Indiákat, egyértelműen a dobogó lebeg a német szeme előtt. Raikkönen elveszett, már 15 másodpercre van csapattársától, a hajtáslánc problémái miatt szakad le drasztikusan.
Egy pillanat múltán már Vettel van Raikkönen előtt: 4 másodperccel lassabb kört teljesített a finn. A sikánban követett el egy hibát(?).
Miközben a Force Indiák továbbra is DRS-távolságon belül Ricciardóhoz képest, a Ferrarik közelednek a hármasfogathoz: Raikkönen csupán 3, Vettel 6 másodpercre az ausztráltól. Jó kis végjáték áll előttünk?
Hamilton felmutatott hüvelykujjal kommunikált a lekörözött Lance Stroll-lal. Vajon mit üzent a 9. helyen első pontjai felé tartó újoncnak?
Rövid idő alatt Kvjat versenye kudarcba fulladt: vibrációra panaszkodva kiállt a bokszba, letöltte 10 másodperces büntetését, vesztegeltek az egyik keréknél, aztán a feltett szuperlágyakat lágyakra cserélték, végül lekapcsoltatták a motort.
Eddig a pontig Raikkönen volt a leggyorsabb a pályán, de most már Vettelé a legjobb idő 1:15,431-gyel.
A Ferrari előtt a harmadik hely lebeg: a négyszeres bajnok 19 másodpercre van Ricciardótól.
Vettel kiszállt a buliból, az utolsó 20 körre felkerülnek az ultralágyak az autóra. A 7. helyre tért vissza a német.
Lance Stroll számos előzés után Alonsót is letudta – a Mercedes-motoros Williamsnek könnyű dolga volt a McLaren-Hondával. Pontot érő helyen a kanadai újonc.
1:15.725: Raikkönen a friss ultralágyon érthető módon a leggyorsabb kört is megfutotta.
Fernando Alonso pedig 41 körön át koptatta az ultralágyat, mikor végre kiállt. Magnussen és Vandoorne azonban még mindig nem járt a bokszban.
Raikkönen elsőként érkezezik második kiállásra: 23 körös szuperlágyat cseréltek le, nem jól működik a keverék a Ferrarin. Vettelen ugyanebben a keverékben már 36 kör van.
Büntetéskabaré Kvjattal: További 10 másodperces időbüntetést kapott, mivel az előző szankció (áthajtás) helytelen volt.
Vettel autója továbbra sem tökéletes, sérült padlólemezzel versenyez, tette közzé a Ferrari.
#Kimi7's car too has got balance problems after the excursion on the grass at the beginning of the race #CanadianGP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2017. június 11.
A Red Bull elmondása szerint Verstappen kiesése az akkumulátorhoz köthető.
Tekintsük át a gumistratégiát: Bottas és Ricciardo lágy gumit kapott a bokszban, Kvjat és Wehrlein ultralágyat, mindenki más szuperlágyat.
Hárman nem jártak már csak a bokszban: a 8. Alonso, 11. Magnussen és 12. Vandoorne.
A Mercedes újra 1-2-ben vezet, Ocon Raikkönen és Vettel közé tért vissza a hatodik helyre.
Hamilton kijött a bokszba, 32 körös ultralágy abroncsát szuperlágyra cserélte. Ugyanebben a körben Ocon is kiállt a második helyről.
Vettel megelőzte Alonsót a 7. helyért, eközben Bottas is vadászik Oconra.
Alonso kioktatta a McLarent stratégiából: „Nem a hasznos információt adjátok nekem, Magnussen tempójára vagyok kíváncsi.” Aztán hozzátette, figyeli a Ferrarikat, ezért úgy véli, a szuperlágy nem lesz megfelelő abroncs még mindig nem teljesített kiállásánál.
Magnussent is büntetik, a biztonsági autó alatt előzött, 5 másodperces bokszutcai büntetés jár érte.
Hamilton két egymás utáni körben is megfutotta a verseny leggyorsabbját. Nem úgy tűnik, mint akinek problémái lennének a gumikkal. 26 kör telt el a Kanadai Nagydíjból.
Egy Mercedes is kiállt, Bottas érkezett előbb a bokszba. A kiállás nélküli Ocon a második helyen halad.
Időközben Vettel sorban előzi az ellenfeleket: Strollt és Magnussent is letudta, már hetedik helyen a német. Rövidesen Ocon és Alonso is mögé kerülhet, akik még nem álltak ki.
A taktikájuk eltérő: Ricciardo lágy, Raikkönen és Perez szuperlágy abroncsot kapott.
Raikkönen után Ricciardo és Perez is kiállt – a sorrend nem változott közöttük, a Red Bull, Force India és Ferrari ilyen sorrendben harcol a harmadik helyért.
Raikkönen a bokszban a 18. körben, először teljesített menetrendszerű kiállást az élmezőnyből. Továbbra is Sergio Perez a közvetlen ellenfele.
Az élen Hamilton vezet Bottas előtt: emlékeztetjük az olvasókat, hogy idén nem született még kettős Mercedes-siker. Ricciardo a 3., Raikkönen 5., Vettel 13. pozícióban található.
Kvjat bokszutcai büntetést kapott, az orosz ugyanis elfoglalta eredeti rajthelyét, holott az utolsó kockába kellett volna felállnia, miután lefulladt autója, és jóval a mezőny után indult a felvezető körre.
Most viszont újra lengenek a zöld zászlók, tiszta a pálya.
A pályabírók még mindig tolják Verstappen autóját, hogy egy megnyitáshoz érjenek.
Virtuális biztonsági autó a pályán. A versenyzőknek lassítaniuk kell, de a különbségek nem tűnnek el.
Verstappen félreállt a Red Bull-lal! A második helyről esett ki a holland!
Vettel az utolsó, 18. helyre tért vissza, 32 másodpercre van Hamiltontól.
A rajt ismétlése: Verstappen a harmadik sorból úgy szlalomozott át a többiek között, mintha egy másodperccel előbb rajtolt volna. Közben megkapta Vettel szárnyát, így tört el az elem. Egyúttal az is kiderült, hogy Sainz nem hagyott elég helyet Grosjeannak, így ütköztek.
Az első öt jelenlegi sorrendje: Hamilton, Verstappen, Bottas, Ricciardo és Perez.
Ez pedig Raikkönen forró pillanata volt.
Vettel a 6. kör végén inkább ki is állt új szárnyért, szuperlágy abroncs került fel a Ferrariba. Mit hozhatnak ki ebből a versenyből?
Vettel első szárnya nincs gyári állapotban, Raikkönen pedig kis híján felkente magát a falra. A két Ferrari negyedik és hetedik helyen áll.
A 3. kör végén újraindult a verseny, Verstappen megtámadta Hamiltont, végül Bottasszal szemben is védekeznie kellett.
„Mit művelnek? Őrült rajt volt. Le kellene higgadniuk” – mondta Fernando Alonso, mi pedig egyetértünk vele.
A biztonsági autó alatt Wehrlein és Grosjean is kijött a bokszba – a francia segíthetett rá Sainz megpördülésére.
Sainz már farral előre érkezett a kanyarkombinációba, így golyózta ki Massát.
Máris pályára lép a biztonsági autó.
Eseménydús rajt, Verstappen a második helyre ugrott fel, Bottas lement a fűre, Sainz és Massa is összetörte autóját.
A mezőny visszatért a rajtrácsra. Kvjat csak az utolsó pozícióba állhat fel, miután mindenki elhaladt mellette.
Elsőre Kvjat sem tudott elrajtolni, de rövidesen a többiek nyomába eredt.
A mezőny – a bokszban várakozó Wehrlein kivételével – megindult a felvezető körre. A levegő hőmérséklete 30 Celsius, a széllökések, amelyek miatt többen aggódtak, elcsendesültek.
Hamilton számára a hétvége különlegessége, hogy utolérte Ayrton Senna 65 pole-pozícióját, amely alkalomból a Senna-család példaképe sisakjával ajándékozta meg őt. Utólag derült ki, hogy ez nem egy eredeti, versenyen használt fejvédő, mint eredetileg hitték.
A mezőny a nemzeti himnuszt is végighallgatta, ez azt jelenti, hogy már nagyon közel állunk a rajthoz.
Pascal Wehrlein a hátsó szárny és sebességváltó cseréje miatt a 20. hely helyett a bokszutcából kezdi a 70 körös nagydíjat. Teljes rajtrács itt böngészhető végig.
3-3: Így áll győzelmek számában a Ferrari és Mercedes a szezon eddigi hat futama alapján. Kanadában, mint az időmérő eredményei is mutatják, a Mercedes felé billen a mérleg, de fordított már Vettel hasonló helyzetből. Jó szórakozást az esti versenyhez!